نام نویسنده یونانی داستان ایلیاد چیست؟

mahdie.mohtashami
نویسنده داستان ایلیاد هومر می‌باشد. هومر شاعر یونانی است. هومر نویسنده یونانی داستان ایلیاد نابینا می‌باشد. ایلیاد اثری حماسه‌ای است.

نام نویسنده یونانی داستان ایلیاد چیست؟

نویسنده داستان ایلیاد هومر می‌باشد. هومر شاعر یونانی است. هومر نویسنده یونانی داستان ایلیاد نابینا می‌باشد. ایلیاد اثری حماسه‌ای است. هومر در حدود ۸۰۰ سال ( البته برخی می گویند ۲۰۰۰ سال ) پیش از میلاد زندگی می کرده است. تنها آثار باقی مانده از هومر دو آثار ایلیاد و ادیسه می باشد. .همه آنچه که ما درباره تاریخ و افسانه های یونان باستان می‌دانیم از موضوعهای همین شعرهای هومر گرفته شده است. 

داستان ایلیاد مربوط است به ربوده شدن هلن زن زیباروی منلاس یکی از چند فرمانروای یونان توسط پاریس پسر پریام شاه ایلیون (تروا). خواستگاران هلن با هم پیمان بسته بودند که چنانچه گزندی به هلن رسید شوی او را در مکافات مجرم یاری دهند. از این رو سپاهی بزرگ به فرماندهی آگاممنون و با حضور پهلوانانی چون آشیل اولیس آژاکس و… به سوی شهر تروا روانه گردید تا هلن را از پاریس بازپس گیرند. سپاهیان یونان مدتی مدید تروا را محاصره کردند ولیکن با رشادتهای نگهبانان تروا و هکتور برادر پاریس طرفی نبستند. از این رو به پیشنهاد اولیس به نیرنگ روی آوردند و با ساختن اسبی بزرگ ولی توخالی و هدیه نمودن آن به ترواییان اعلام صلح نمودند ترواییان اسب را به قلعه آوردند و به شکرانه پیروزی به بزم پرداختند غافل از اینکه پهلوانان یونانی در شکم اسب چوبین پنهان گردیده‌اند. یونانیان در نیمه‌های شب از مخفی گاه خود به در شدند و بر ترواییان شبیخون زدند که در نتیجه آن کودک و بزرگ از دم تیغ گذرانده شد و تروا به آتش کشیده شد.

ادیسه
مجتوای کتاب ادیسه مثل کتاب ایلیاد مجموعه ای از سرودها می باشد اما نحوه نقل آن با ایلیاد متفاوت است. ادیسه سرگذشت بازگشت یکی از سران جنگ تروا ( ادیسیوس یا الیس ) فرمانروای ایساکا می باشد. در این سفر که بیش از ۲۰ سال به طول می انجامد ماجراهای مختلف و خطیری برای وی و همراهانش پیش آمده است . در نهایت ادیسیوس که همه فکر می کردند کشته شده است به وطن خود بازگشته و دست متجاوزان را از سرزمین و زن و فرزند خود کوتاه می کند. امیدواریم این مطلب بخش دانستنی ها مورد پسند شما کاربران گرامی قرار گرفته باشد .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ