ویروس جدید تلگرام

toranj
کشف تروجان جدید در تلگرام برای جاسوسی از کاربران ایرانی!

خطر درکمین گوشی های شماست. ویروس جدید تلگرام
لینکی که در شبکه های اجتماعی با این پیام منتشر میشود را کلیک نکنید:
سروریس تمام صوتی و تصویری تلگرام منتشر شد.برای دانلود به لینک زیر مراجعه کنید.

اگر همچین پیامی برای شما در تلگرام آمد نصب و کلیک نکنید. در صورت دانلود و نصب این نسخه از تلگرام، به‌صورت خودکار این پیامی که در تصویر است به تمام کانتکت لیست تلگرام شما ارسال خواهد شد.

ویروس جدید تلگرام

محققان یک شرکت امنیتی، جاسوس افزار اندرویدی جدیدی را کشف کردند که با استفاده از برنامه پیام رسان ‘تلگرام’، از کاربران ایرانی جاسوسی می‌کند.

جاسوس افزار(تروجان)، یک برنامه نفوذی و از نوع بدافزار است که به سیستم عامل کاربران رایانه یا تلفن های هوشمند دسترسی پیدا می کند و در حالی که به نظر می‌ رسد یک کار مناسب انجام می دهد در حال جمع‌آوری اطلاعات رایانه و تحت نظر قرار دادن اعمال کاربر هنگام کار با رایانه و اینترنت است.

پایگاه اینترنتی مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان نوشت: محققان شرکت امنیتی’دکتر وب’ (Dr.Web)، تروجان اندرویدی جدیدی را کشف کرده‌اند که با استفاده از تلگرام، از ایرانیان جاسوسی می‌کند.

پلیس فتا وجود ویروسی که با وعده 2 گیگ اینترنت رایگان به صورت لینک در تلگرام پخش شده و به وسیله کلیک روی آن از شارژ کم کرده و به مخاطبان پیام می‌فرستد را تأیید کر و اعلام کرد یک ویروس جدید تلگرام است.

چندی است که خبری با مضمون اینکه ویروسی با وعده 2 گیگ اینترنت رایگان به طور لینک در تلگرام در حال پخش شدن است در کانال‌های تلگرامی به چشم می‌خورد.

در این بین بعضی از کانال‌های خبری با اعلام فوری آن و تأکید بر اطلاع‌رسانی به همه گروه‌ها در معرفی این ویروس گفته‌اند این ویروس با وعده 2 گیگ اینترنت رایگان به صورت لینک در تلگرام پخش شده که به محض کلیک روی آن از شارژ کم و به مخاطبان هم پیام را می‌فرستد.

یک مقام آگاه در پلیس فتا با تأیید مطلب فوق، گفت: وجود این ویروس جدید تلگرام و عملکرد آن تأیید می‌شود.

لازم به ذکر است که فرمت این پیام به شکل زیر است:

«بیا تو این کانال www.t9.qbia.info امتحان کردم دو گیگ اینترنت هدیه می‌دن»

بدافزار تلگرام که  راه هکر را به تلگرام شما باز می کند

این بدافزار با نام‌های جذابی مانند ‘اینستا پلاس’ یا ‘پروفایل چکر’، کاربران را تشویق به نصب خود روی سیستم می‌کند.

این تروجان به نام ‘Android.Spy.377.origin ‘ درواقع یک ابزار مدیریت از راه دور (RAT) است که با نام برنامه‌های مختلف، کاربران ایرانی را هدف قرار می دهد.

تروجان یاد شده می‌تواند با عنوان برنامه‌هایی همچون ‘اینستا پلاس’،’پروفایل چکر ‘ و ‘ Cleaner Pro ‘ روی تلفن‌های هوشمند نصب ‌شود.

بدافزار مزبور پس از نصب، به کاربر پیشنهاد می‌کند که محبوبیت کاربر را بین کاربران تلگرام بررسی کند و به این منظور از کاربر، مشخصات ورود به تلگرام را می طلبد.

پس از اینکه قربانی، اطلاعاتش را در اختیار برنامه گذاشت،
تروجان نیز بظاهر تعداد بازدیدکنندگان از پروفایل شخص را به او نشان می‌دهد
اما درواقع هیچگونه کاری انجام نمی‌دهد بلکه تنها یک عدد تصادفی را به کاربر نشان می‌دهد

امروزه کاربران در همه‌ جا، گوشی‌های هوشمند خود را همراه دارند و از این ابزار هوشمند برای پاسخ به بسیاری از نیاز‌ها استفاده می‌کنند.

انجام عملیات بانکی، به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی، گرفتن عکس و حتی ثبت اطلاعات سلامت در تلفن همراه انجام می‌شود در نتیجه مورد تهاجم قرار گرفتن این ابزار می‌تواند از جنبه‌های مختلف، یک شخص را تهدید کند.

برای حفظ امنیت تلفن همراه مهمترین نکته استفاده از برنامه‌های قابل اعتماد است. توصیه می‌شود تا حد امکان برنامه‌های مورد نیاز خود را از ‘گوگل‌پلی’ (Google Play) یا دیگر بازار‌های معتبر دانلود و از برنامه‌های تولیدکنندگان معتبر استفاده کنید. همچنین تا حد امکان از برنامه‌های غیررسمی برای پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنید.

علاوه براین،برنامه‌هایی را که از طریق ایمیل(رایانامه) یا شبکه‌های اجتماعی برای شما ارسال می‌شود نصب نکنید؛ حتی برنامه‌های رسمی و معتبر نیز می‌تواند توسط هکر‌ها آلوده شود و از راه‌هایی که اصالت آنها بررسی نمی‌شود در اختیار شما قرار گیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ