ماه گرفتگی 11 بهمن 96

امروز چهارشنبه 11 بهمن شاهد ماه گرفتگی در ایران خواهیم بود.برای اطلاع از جزییات بیشتر این مطلب را بخوانید.

ماه گرفتگی روز چهارشنبه در ایران

ماه گرفتگی 11 بهمن 96 ،امروز چهارشنبه شاهد ماه گرفتگی در ایران خواهیم بود.برای اطلاع از جزییات بیشتر این مطلب را بخوانید.

جزییات ماه گرفتگی 11 بهمن 96:

در شامگاه 11 بهمن ماه 1396 در سراسر کشور همزمان با غروب خورشید شاهد پدیده ماه گرفتگی خواهیم بود و ماه با چهره ای سرخ گون از افق سربر می کشد. ورود ماه به بخش نیم سایه ای به وقت پایتخت از ساعت 14:21آغاز شده و ساعت 17 اوج گرفت کلی خواهد بود. با توجه به اینکه ماه در ساعت 17:29 طلوع می کند، ورود ماه به بخش  نیم سایه ای، آغاز کسوف جزئی و بخش ای از خسوف کلی را نمی توان از ایران مشاهده کرد. خسوف کلی بعدی در ایران 5 مرداد 1397 رخ می دهد و پس از آن تا سال 1404 در ایران ماه گرفتگی کلی نخواهیم داشت.

ماه گرفتگی 11 بهمن در کجای کشور بهتر قابل مشاهده است

ماه گرفتگی ۱۱ بهمن به همراه پدیده ابر ماه و ماه خونین یا ماه آبی در حالی شامگاه چهارشنبه رخ خواهد داد ماه این قمر زیبای زمین در وضعیت گرفتگی جزئی قرار خواهد گرفت که ساکنان شرق کشور مدت زمان بیشتری از این ماه گرفتگی را شاهد خواهند بود. البته باید گفت که ماه گرفتگی یا خسوف زمانی اتفاق می‌افتد که ماه در فاز کامل (بدر) و در حال عبور از بخشی از سایه زمین است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ابر ماه:

ماه گرفتگی ۱۱ بهمن به همراه پدیدهابر ماه وماه خونین یا ماه آبی در حالی رخ خواهد داد که سایه زمین در واقع از دو قسمت مخروطی شکل درست شده است که یکی در داخل دیگری قرار دارد. بخش خارجی یا نیم‌سایه‌ای منطقه‌ای است که زمین فقط قسمتی از پرتوهای خورشید را مسدود می‌کند و مانع از رسیدن آنها به ماه می‌شود. در مقابل بخش درونی یا قسمت سایه ناحیه‌ای است که زمین مانع از رسیدن تمام پرتوهایی می‌شود که از خورشید به ماه می‌رسد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ