لیپوساکشن با لیزر (لیپولیز)؛ نحوه انجام، کاربرد و عوارض احتمالی

alikarimi55
لیپولیز به هیدرولیز لیپید ها گفته می شود. این هیدرولیز شامل تجزیه تری گلیسرید ها به گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد می باشد. این هورمون ها باعث تحریک لیپولیز می شوند: گلوکاگون، اپینفرین، نوراپی نفرین، گرلین، هورمون رشد، تستوسترون و کورتیزول. لیپوساکشن با لیزر (لیپولیز) چیست؟ لیپولیز که با نام لیزر لیپولیز یا لیزر لیپو اسکالپچر نیز شناخته می شود یک روش پیکر تراشی بدن است که بخش های ناخواسته و مقاوم […]

لیپولیز به هیدرولیز لیپید ها گفته می شود. این هیدرولیز شامل تجزیه تری گلیسرید ها به گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد می باشد. این هورمون ها باعث تحریک لیپولیز می شوند: گلوکاگون، اپینفرین، نوراپی نفرین، گرلین، هورمون رشد، تستوسترون و کورتیزول.

لیپوساکشن با لیزر (لیپولیز) چیست؟

لیپولیز که با نام لیزر لیپولیز یا لیزر لیپو اسکالپچر نیز شناخته می شود یک روش پیکر تراشی بدن است که بخش های ناخواسته و مقاوم چربی را با امواج مافوق صوت، ذوب شده و از بین می برد . سپس چربی ناخواسته از طریق فرآیند مکش برداشته شده و باعث باریک تر و خوش فرم تر شدن بدن می شود. این فرآیند به دلیل محبوبیتی که دارد، در حال رشد است ، زیرا این روش نسبت به روش لیپوساکشن سنتی، بسیار کم تهاجمی تر و دقیق تر است.

این روش همچنین باعث محکم شدن پوست می شود و برای معالجه بسیاری از مناطق مختلف بدن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورت داشتن موارد زیر، ممکن است انجام روش لیپولیز را در نظر بگیرید:

  • مناطق مقاومی از چربی داشته باشید که با رژیم غذایی و ورزش تغییر نمی کنند.
  • استفاده از یک روش کانتورینگ بدن که بتواند بدن شما را شکل دهد.
  • خطرات و مزایای داشتن یک عمل جراحی را کاهش دهد.

چه تفاوتی بین روش لیپولیز با لیپوساکشن سنتی است؟

هر دو روش لیپوساکشن سنتی و لیزری دارای یک هدف هستند. هدف هر دو، کانتورینگ بدن می باشد که با از بین بردن چربی های مقاوم، به بدن شکل می دهند. با این حال، تفاوت اصلی بین آنها این است که لیپولیز از انرژی امواج مافوق صوت برای جدا کردن چربی های مقاوم استفاده می کند ، در حالی که در روش های لیپوساکشن سنتی، به صورت دستی است و با حرکت دادن یک لوله باریک به سمت عقب و جلو به منظور جدا کردن چربی ها انجام می گیرد.

با استفاده از انرژی مافوق صوت، لیپولیز می تواند به طور دقیق تری مناطق چربی را هدف قرار دهد و بنابراین برای بیمارانی که دارای نواحی کوچک تری از چربی های مقاوم هستند و به پیکر تراشی نیاز دارند ، مفیدتر باشد.

آیا لیپولیز ، به کاهش وزن کمک می کند؟

این روش به کاهش وزن کمکی نمی کند. درک این نکته مهم است که تمامی روش های لیپوساکشن از جمله لیپولیز، برای کمک به بیمارانی که خواستار کاهش وزن هستند، در نظر گرفته نشده اند . آنها چربی را به منظور کاهش وزن، از بین نمی برند بلکه با از بین بردن چربی، به بدن شما شکل می دهند.

تنها روش جراحی که می تواند به شما برای کاهش وزن کمک کند، عمل جراحی باریاتریک است مانند جراحی بالون معده و یا بای پس معده.

چرا لیپولیزانجام می شود؟

داشتن چربی اضافی می تواند تاثیر منفی بر روی اعتماد به نفس و سلامت روان افراد داشته باشد. وقتی رژیم غذایی و ورزش، نتایج مطلوبی را به آنها نمی دهد، بسیاری از افراد شروع به جستجوی گزینه های دیگری برای از بین بردن چربی می کنند.

بیشتر بدانید: فوت و فن درمان شلی پوست بعد از کاهش وزن

تکنیک های مختلفی برای از بین بردن چربی وجود دارد. بسیاری از افراد، لیپولیز را به عنوان یک روش کم تهاجمی در نظر می گیرند که می تواند به آن ها کمک کند تا به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کنند.

آیا می توانم عمل لیپولیز را انجام دهم؟

لیپولیز برای افرادی مناسب است که می خواهند نواحی برجسته و شکل بدن خود را بهبود ببخشند و چربی های ناخواسته و مقاوم را از بین ببرند.

شما می توانید کاندید مناسبی برای انجام این روش باشید اگر:

  • به دلیل شکل ظاهری خود، در حال مبارزه با ناراحتی های عاطفی یا روانی هستید.
  • از سایر روش های درمانی از بین برنده چربی، رضایت ندارید.
  • به طور نسبی، سالم و متناسب باشید.
  • انتظارات معقول و واقع بینانه ای از درمان لیزر داشته باشید.

قبل از تصمیم گیری درباره انجام یا عدم انجام لیپولیز، مهم است که در طی جلسه مشاوره، صادقانه با جراح خود صحبت کنید. مهم است که جراح از انتظارات شما از انجام این عمل جراحی، آگاهی داشته باشد تا بتواند به شما بگوید که آیا این کار امکانپذیر است یا خیر.

آیا برای انجام لیپولیز ، محدودیت سنی وجود دارد؟

اگرچه محدودیت سنی سخت گیرانه ای برای انجام عمل لیپولیز وجود ندارد، اما هر جراح و کلینیکی، محدودیت های سنی در مورد انجام این روش ها دارند.

به طور کلی، بیماران باید برای انجام این نوع عمل جراحی، حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.

از لحاظ محدوده سنی بالاتر، این محدودیت معمولا توسط سلامت عمومی شما تعیین می شود . اگر شما معیارهای خاص جراح را داشته باشید و نسبتا متناسب و سالم باشید ، در این صورت سن شما ممکن است بر صلاحیت شما برای انجام لیپولیز تاثیر بگذارد.

چگونگی عملکرد لیپولیز

گاهی اوقات چربی اضافی را می توان با رژیم غذایی و ورزش در طول زمان و بدون نیاز به درمان از بین برد. با این حال، در موارد دیگر، ممکن است از بین بردن چربی یا افتادگی پوست، دشوار باشد و ممکن است بخواهید به دنبال گزینه های درمانی جایگزین دیگری باشید. رویکرد های مختلفی وجود دارند که شما می توانید برای کاهش چربی در مناطق خاصی از بدن و تلاش برای سفت کردن پوست خود استفاده کنید.

در هنگام جستجوی هر نوع درمان برای کاهش چربی ، مهم است که در طول روند درمان خود صبور باشید و یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید. به این دلیل که اگر بعد از انجام عمل، وزن زیادی را به دست بیاورید، ممکن است چربی برگشت کند.

به منظور درمان کاهش چربی، روش های مختلفی وجود دارد ، اما مراحل روش لیپولیز به صورت زیر است:

1.پر کردن فرم رضایت

در روز عمل جراحی، با جراح و متخصص بیهوشی خود ملاقاتی خواهید داشت تا به سوالات نهایی شما پاسخ دهند و رضایت خود را مبنی بر انجام این روش اعلام کنید. پس از بحث و گفتگو درباره نوع بیهوشی، باید فرم رضایت نامه را امضا کنید . این روش اغلب با یک داروی بی حسی موضعی و با آرامبخش انجام می شود ، اما از یک داروی بیهوشی عمومی نیز می توان استفاده کرد.

2.بیهوشی

یک محلول بی حسی موضعی، برای ناحیه ای که قرار است تحت درمان قرار بگیرد، اعمال می شود . این کار کمک می کند تا امواج مافوق صوت لیزر، سلول های چربی را تجزیه کنند و همچنین میزان خونریزی و کبودی ناشی از این روش را کاهش دهند.

3.درمان با امواج مافوق صوت

این بخشی از پیکر تراشی بدن است. جراح از پروب های مافوق صوت برای مختل کردن و شکستن چربی های زیر پوست استفاده می کند. این یک روش درمانی بی نظیر است زیرا قادر است نواحی بسیار خاصی را هدف قرار دهد و آسیب به بافت های دیگر را به حداقل می رساند.

4.استخراج چربی

چربی تجزیه شده، تبدیل به مایع می شود . برای از بین بردن این مشکل، جراح لوله های توخالی کوچکی را در پوست جای می دهد تا چربی مایع را خالی کند . این لوله ها ( کانول) بسیار کوچک هستند و نباید جای زخم های قابل توجهی را برجای بگذارند . در طول این بخش از روند درمان، مکش می تواند به از بین بردن سلول های چربی کمک کند. هر چربی که در طول این مرحله برداشته نشود، توسط بدن پردازش شده و ظرف چندین روز تا چندین هفته بعد توسط روش لیپولیز، از بین می روند.

5.بهبودی

پس از پایان عمل لیپولیز، شما به بخش ریکاوری منتقل خواهید شد تا اثر داروی بیهوشی از بین برود. به طور معمول، افراد در همان روز به خانه بر می گردند، با این حال اگر چندین ناحیه بزرگ تحت درمان قرار گرفته باشد، جراح ممکن است از شما بخواهد که یک شب را در بیمارستان بستری شوید.

برای کدام قسمت های بدن، از لیپولیز می توان استفاده کرد؟

نواحی مختلفی از بدن وجود دارد که میتوان عمل لیپولیز را بر روی آنها انجام داد که نواحی کوچک و حساس تا نواحی وسیعی از بدن را شامل می شود. برخی از نواحی متداول برای این نوع عمل عبارتند از:

  • معده
  • باسن
  • دور ران و پهلو
  • قسمت داخلی یا خارجی ران
  • دور سینه
  • بازوها
  • قسمت بالایی یا پائینی کمر
  • پاها از قبیل ماهیچه ساق پا، زانو ها یا قوزک پا
  • زیر چانه و یا گردن

در طول مشاوره عمل لیپولیز، چه اتفاقی می افتد؟

این اولین بار است که در رابطه با روش لیپولیز، با پزشک خود ملاقات می کنید. این جلسه معمولا بین 15 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. در طول این مشاوره با جراح خود آشنا می شوید و نیز این فرصت را خواهید داشت که:

  • درباره نگرانی ها و انتظارات خود را صحبت کنید
  • درباره اینکه چرا می خواهید این عمل را انجام دهید، صحبت کنید.
  • درک بهتری از این روش جراحی داشته باشید.

بعد از این که درباره موارد بالا، با جراح خود صحبت کردید، جراح، نواحی از بدن را که می خواهید مورد درمان قرار دهید، بررسی خواهد کرد. سپس ممکن است سوالات خاصی از قبیل موارد زیر را از شما بپرسد:

  • چه روش های دیگری را برای از دست دادن چربی امتحان کرده اید ؟
  • آیا وزن شما ثابت است؟
  • وضعیت سلامت عمومی فعلی شما چگونه است ؟
  • آیا دارای شرایط پزشکی خاصی هستید؟
  • آیا در حال حاضر دارویی مصرف می کنید؟ (داروهای تجویز، داروهای بدون نسخه و داروهای گیاهی)
  • آیا قبلا تحت عمل جراحی مهمی قرار گرفته اید؟
  • آیا روش دیگری را برای درمان این ناحیه از بدن داشته اید؟
  • آیا در حال حاضر از الکل، سیگار یا از داروهای تفریحی استفاده می کنید؟
  • آیا آلرژی دارید ؟

باید به سوالاتی که پزشک جراح از شما می پرسد، صادقانه پاسخ دهید، چرا که این کار به شما کمک می کند که ایمنی خود را تضمین کنید. رو راست بودن و داشتن صداقت با جراح خود، در طول مشاوره به آنها کمک می کند که مناسب ترین گزینه درمانی را به شما پیشنهاد دهند.

چه سوالاتی را باید در طول مشاوره از پزشک بپرسم؟

مشاوره، بهترین زمان برای پرسیدن هر گونه سوالی در این زمینه است. ایده خوبی است که در مورد چیزهایی که دوست دارید از جراح خود بپرسید، فکر کنید. این سوالات را یادداشت کرده و به همراه خود ببرید تا مواردی که پرسیدن آنها برای شما مهم است را فراموش نکنید.

چند نمونه از سوالاتی که می توانید از جراح خود بپرسید:

  • آیا لیپولیزر لیزری، بهترین گزینه برای من است ؟
  • آیا عکس هایی از قبل و بعد بیماران خود دارید؟
  • آیا بعدا دچار درد خواهم شد ؟
  • آیا درمان همیشه موفقیت آمیز بوده است ؟
  • آیا درمان با امواج مافوق صوت می تواند پوست من را سفت کند ؟
  • آیا جای زخم خواهم داشت؟
  • چقدر طول می کشد تا بتوانم شاهد نتایج نهایی باشم؟
  • آیا باز هم در آینده چاق می شوم ؟
  • آیا درباره آن چه که می خواهم به دست بیاورم، واقع بین هستم؟

خطرات و عوارض احتمالی لیپولیز چیست؟

خطرات و عوارض مرتبط با لیپولیز، بسیار نادر است. با این حال، اطلاع داشتن از خطرات بالقوه آن، مهم است ، بنابراین می توانید یک تصمیم آگاهانه در مورد این که آیا می خواهید با این درمان پیش بروید یا خیر، اتخاذ کنید . خطرات این روش شامل موارد زیر هستند اما محدود به همین موارد نمی شوند:

خطرات ناشی از بیهوشی

روش های لیپولیز، مستلزم استفاده از داروی بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی است. در اغلب موارد ، جراحان از بی حسی موضعی به همراه آرام بخش استفاده می کنند. پزشک متخصص بیهوشی قبل از انجام عمل، در مورد عوارض جانبی احتمالی با شما صحبت خواهد کرد.

به طور کلی، استفاده از بیهوشی، خطری ندارد و بی حسی موضعی، ریسک کمتری نسبت به بیهوشی عمومی دارد . با این حال مهم است که از اثرات جانبی رایج آن آگاهی داشته باشید که ممکن است بعد از عمل، موقتا آنها را تجربه کنید . این موارد شامل موارد زیر هستند:

  • لرزیدن و احساس سرما
  • حالت تهوع و استفراغ
  • گیجی یا از دست دادن حافظه
  • مشکل دفع ادرار
  • سرگیجه
  • کبودی و درد در جایی که داروی بی حسی تزریق شده است
  • گلو درد
  • وارد شدن آسیب به دهان یا دندان ها

عوارض جانبی شدید تر بیهوشی عمومی بسیار نادر است ، اما می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • یک واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی)
  • مشکل تنفسی و قلبی
  • به هوش آمدن در طول عمل
  • مرگ یا آسیب مغزی

واکنش های آلرژیک

در طول عمل لیپولیز، ممکن است تعدادی از واکنش های آلرژیک بروز کند. این واکنش های آلرژیک ممکن است خفیف باشند مانند بروز بثورات پوستی در واکنش به دستکش های لاتکس. با این حال ، واکنش های شدیدی مانند مشکل تنفسی در هنگام استفاده از بی حسی موضعی می تواند اتفاق بیفتد. این واکنش شدید آلرژیک به بیهوشی می تواند منجر به بروز یک وضعیت جدی اما قابل درمان با عنوان آنافیلاکسی شود.

عفونت

عفونت ،خطری است که با هر نوع روش جراحی همراه می باشد. جراح هر کاری را برای به حداقل رساندن این خطر انجام می دهد ، اما شما نیز می توانید اقداماتی را برای کمک به کاهش این خطر انجام دهید . به عنوان مثال ، شما باید سیگار کشیدن و استفاده از محصولات نیکوتینی را حداقل به مدت ۶ هفته تا ۳ ماه قبل از عمل جراحی کنار بگذارید و به تمام دستور العمل های خاص مراقبتی، عمل کنید.

علائم اصلی عفونت عبارتند از:

  • تب 38 درجه یا بیشتر
  • قرمز شدن نواحی برش خورده بعد از 48 ساعت
  • ترشح مایعی از محل برش که زرد رنگ، چرکی و دارای بوی بدی می باشد.
  • بیشتر شدن درد یا ناراحتی که با داروهای مسکن، برطرف نمی شود.

عفونت های خفیف باید با مصرف آنتی بیوتیک ها برطرف شوند. با این حال ، احتمال کمی وجود دارد که بروز یک عفونت بر نتایج نهایی عمل شما تاتیر بگذارد. اگر عفونت خیلی شدید باشد ، ممکن است به روش دیگری نیاز داشته باشید. بنابراین مهم است که در صورت مشاهده علائم عفونت شدید، ، به جراح خود اطلاع دهید.

سوختگی و آسیب پوستی

عمل لیپولیز، ممکن است باعث بروز سوختگی در پوست شود. این سوختگی ممکن است جزئی یا کامل باشد و نیاز به درمان های پزشکی دارد.

علاوه بر این، لیپولیز، به سفت شدن پوست در این ناحیه کمکی نمی کند و ممکن است به روش اصلاحی دیگری نیاز داشته باشید.در نهایت، تغییر رنگ پوست ناشی از انجام این عمل، به این معنی است که طول می کشد تا شما از نتایج نهایی آن احساس رضایت کنید.

خونریزی و کبودی

طبیعی است که بعد از عمل لیپولیز، مقداری خونریزی و کبودی جزئی را تجربه کنید. با این وجود اگر متوجه خونریزی بیش از حد شدید ، باید سریعا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

اگر خونریزی بیشتری را تجربه کردید ، یک لخته خونی به نام هماتوم، ممکن است در ناحیه درمانی شما تشکیل شود. اگر هماتوم كوچك باشد ، به مرور زمان معمولا از بین می رود. اما اگر بزرگ باشد ، ممکن است با استفاده از یک سوزن کوچک و یا یک عمل جراحی دیگر، از بدن خارج شود.

ورم

تورم یک خطر بسیار رایج دیگری است که باید در زمان انجام لیپولیز، آن را در نظر داشته باشید. استفاده از لباس فشرده و متراکم پس از انجام عمل بسیار مهم است زیرا باعث کاهش تورم و بهبود نتایج نهایی می شود. طبیعی است که بعد از انجام این عمل، با مقداری ورم مواجه شوید، اما 2 هفته پس از درمان، این تورم از بین می رود و در نهایت اینکه نباید بر روی نتایج عمل، تاثیری بگذارد. اگر با این حال متوجه شدید که ورم، بدتر می شود، مهم است که هر چه سریعتر به جراح خود اطلاع دهید.

زخم

جای زخم بعد از عمل لیپولیز، معمولا زیاد قابل توجه نیست و تنها زخمی که در پوست ایجاد می شود، محل ورودکانول ها برای خارج کردن چربی است. کانول ها لوله های توخالی کوچکی هستند و بنابراین، زخمی را ایجاد نمی کنند. در صورت بروز زخم، اندازه زخم ها چند میلی متر بیشتر نیست. مقدار زخم، به میزان روند بهبودی پوست شما بستگی دارد.

بی حسی

در عمل جراحی لیپولیز، سوراخ های کوچکی در پوست ایجاد می شود که به اعصاب آن ناحیه از تحت درمان، می تواند آسیب وارد کند. آسیب خفیف عصبی می تواند باعث بروز بی حسی و یا دیگر تغییرات حسی مانند حس سوزن سوزن می شود. معمولا این حالت موقتی است و طی چند هفته اول پس از عمل، برطرف می شود . در برخی از موارد نادر، این تغییرات ممکن است دائمی شوند.

ایجاد تعادل در مایعات بدن

به منظور عملکرد درست، باید بین مقدار مایع وارد شده به بدن و مقدار مایع خارج شده از بدن، تعادل وجود داشته باشد.در طول عمل لیپولیز، به دلیل تخلیه چربی، مایعات زیادی نیز از بدن خارج می شوند. جراح ممکن است مقداری مایعات به شما بدهد اما احتمال نگه داشتن یا از دست دادن مقدار زیادی مایعات نیز وجود دارد. عدم تعادل در مایعات بدن می تواند منجر به بروز مشکلاتی در کلیه ها و ریه ها شود. با تحت کنترل گرفتن تعادل مایعات بدن خود، می توانید از بروز این عوارض جلوگیری کنید.

زیبایی

همیشه این خطر وجود دارد که از نتیجه زیبایی نهایی عمل خود، خوشحال نبوده و احساس رضایت نداشته باشید. به همین دلیل واقعا مهم است که جراح خود را با دقت انتخاب کنید و مطمئن شوید که انتظارات شما را به طور کامل، فهمیده است. برقراری ارتباط صحیح و دقیق با جراح، به آنها این اجازه را می دهد تا به شما بگویند که آیا آنچه را می خواهید به دست بیاورید، امکان پذیر است یا خیر.

لطفا دقت داشته باشید که ناراضی بودن از نتیجه نهایی عمل، اغلب به عنوان یک مشکل، از سوی بسیاری از جراحان، تلقی نمی شود، به این معنی که اگر تمایل به انجام عمل دیگری برای بهبود نتیجه عمل جراحی قبلی خود دارید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه آن شوید.

چگونه می توانم برای عمل لیپولیز آماده شوم؟

اطمینان داشتن از آمادگی کافی برای انجام این عمل، نه تنها باعث کاهش خطر بروز عوارض می شود بلکه می تواند به روند بهبودی شما نیز کمک کند.

قبل از اینکه این کار را انجام دهید، جراح، دستورالعمل های خاصی به شما می دهد که چگونه برای این عمل آماده شوید . مهم است که این دستورالعمل ها را برای اطمینان از ایمنی و بهبودی کامل خود دنبال کنید.

با پزشک عمومی خود صحبت کنید

اگر درحال تلاش برای کاهش وزن خود هستید، بهتر است قبل از مشورت با پزشک جراح لیپولیز، با پزشک عمومی خود صحبت کنید. پزشک عمومی ممکن است شما را معاینه کند و توصیه هایی مبنی بر گرفتن رژیم غذایی و ورزش برای کاهش وزن پیش از انجام عمل، ارائه دهد.

نکات عمومی برای آماده سازی قبل از لیپولیز

کارهای خانه

برای اینکه بتوانید تا حد امکان، روند بهبودی بدون استرسی داشته باشید ، توصیه می کنیم که به انجام برخی از کارهای بزرگتر خانگی فکر کنید یا برخی از این کارها را به یکی از اعضای خانواده خود اختصاص دهید و یا سعی کنید خودتان، آنها را قبل از عمل جراحی، انجام دهید. به عنوان مثال، شما ممکن است دوست داشته باشید لباس ها را بشوئید، سطل زباله را از خانه بیرون بیاورید و یک روز قبل از عمل لیپولیزر از یک فروشگاه مواد غذایی بزرگ، خرید کنید.

لباس

باید سعی کنید به مدت چند روز پس از عمل جراحی، لباس های گشاد و مناسب بپوشید تا از تحریک شدن نواحی درمان شده، پیشگیری شود.. همچنین در نظر داشته باشید که بعد از عمل جراحی، لباس فشرده، خواهید پوشید بنابراین مهم است که لباس شما، با این لباس تداخل نداشته باشد.

مراقبت از کودکان و حیوانات خانگی

باید سعی کنید که چند روز اول دوره بهبودی را به خودتان سخت نگیرید. بنابراین از دوستان یا اعضای خانواده خود بخواهید که در این مدت از فرزندان یا حیوانات خانگی شما مراقبت کنند. حداقل چند روز بعد از انجام عمل جراحی، شما قادر به جمع و جور کردن بچه ها و حیوانات خانگی خود نخواهید بود و حتی بسته به ناحیه تحت درمان ، قادر به خم شدن نیز نیستید.

رانندگی

به دلایل مسائل ایمنی، نمی توانید بعد از عمل جراحی، رانندگی کرده و به منزل بروید. بنابراین از یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان بخواهید تا شما را از کلینیک یا بیمارستان به منزل برسانند.

رژیم غذایی برای لیپولیز

جراح ممکن است توصیه کند که قبل و بعد از عمل جراحی، غذاهای سالم با مقدار سدیم کم، از جمله میوه ها و سبزیجات تازه را مصرف کنید باید سعی کنید با نوشیدن آب و نوشیدنی های بدون کافئین، بدن خود را هیدراته نگه دارید. سعی کنید در زمان بهبودی از مصرف مقادیر زیادی نمک و شکر نیز پرهیز کنید.

همچنین باید قبل از عمل و در طول روند بهبودی خود، از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید وزن سالم و تاثیر نتایج عمل لیپولیز را حفظ کنید.

سیگار، الکل و مواد مخدر

از تمام دستورالعمل هایی که جراح به شما می دهد، پیروی کنید، از جمله:

  • سیگار نکشیدن
  • مصرف نکردن الکل
  • مصرف داروها، ویتامین ها و مکمل ها
  • استفاده نکردن از داروهای مخدر

سیگار کشیدن به طور خاصی میزان خونی که باید به ناحیه تحت درمان برسد را کاهش می دهد و باعث می شود که زمان بهبودی، طولانی تر شود و خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد. ترک سیگار و دیگر محصولات دارای نیکوتین، می تواند به کاهش این خطر کمک کند. اغلب جراحان توصیه می کنند که به مدت حداقل ۶ هفته تا ۳ ماه قبل و بعد از عمل جراحی، سیگار نکشید و یا از هر گونه محصولات نیکوتین دار استفاده نکنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ