میکرونیدلینگ و فیشیال خون آشام چیست؟ بررسی فواید و عوارض آن

alikarimi55
میکرونیدلینگ معمولا به فیشیال خون آشامی اشاره دارد که از پلاسمای غنی از پلاکت استفاده می کند. کیم کارداشیان شکل خاصی از میکرونیدلینگ صورت با نام “فیشیال خون آشام” را با صورت خونین خود نشان داد و آن را جلوی دوربین رسانه ای کرد. جای تعجب نیست که این روند به سبب ظاهر دردناکش شهرت […]

میکرونیدلینگ معمولا به فیشیال خون آشامی اشاره دارد که از پلاسمای غنی از پلاکت استفاده می کند. کیم کارداشیان شکل خاصی از میکرونیدلینگ صورت با نام “فیشیال خون آشام” را با صورت خونین خود نشان داد و آن را جلوی دوربین رسانه ای کرد. جای تعجب نیست که این روند به سبب ظاهر دردناکش شهرت پیدا کرده باشد. با این حال این روش فریبنده، ممکن است پاسخی برای موضوعات مراقبت از پوست بسیاری از افراد باشد.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ معمولاً در مطب جراحی پلاستیک و توسط متخصصان زیبایی انجام می شود. دستگاه هایی مانند قلم که مجهز به سوزن های فوق العاده ریز- بسیار کوچک تر از دستگاه های مورد نیاز برای بوتاکس یا پرکننده های پوستی- هستند، برای ایجاد کانال های میکروسکوپی (مانند طب سوزنی در پوست) استفاده می شوند.

این دستگاه های کاملاً اتوماتیک و قابل تنظیم، با سرعت و عمق مناسب، از طریق لایه بیرونی و سطحی پوست (اپیدرم) به لایه عمقی تر متوسط (درم) که در زیر آن قرار دارد، نفوذ می کنند. در این روش هیچ چیزی به پوست تزریق نمی شود. این عمل در واقع فقط “کار با سوزن” است، که به نوبه خود درم را تحریک می کند تا برخی از بیومولکول های ویژه را به پوست اطراف خود آزاد کند.

نواحی از صورت، که از نظر کلاژن کمبود داشته باشند، نحیف، شل، چروکیده، زبر و پف به نظر می رسند. میکرونیدلینگ با افزایش تولید کلاژن موضعی، ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

متد میکرونیدلینگ و فیشیال خون آشام

این متد، همچنین به عنوان پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی صورت) شناخته شده است، یک فیشیال خون آشام، میکرونیدلینگ را با کاربرد پلاسمای غنی از پلاکت ترکیب می کند. این روش خون را از بیمار می گیرد و سپس با استفاده از سانتریفیوژ، پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) آن را استخراج می کند. سپس بیمار، تحت معالجه میکرونیدلینگ قرار می گیرد. سپس پی آر پی در طول درمان- برای نفوذ عمیق تر و نتایج مطلوب- روی پوست اعمال می شود.

پزشکی، از پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به عنوان “طلای مایع” نام برده و برای این نام گذاری دلایل زیادی دارد. به نظر می رسد که PRP چندین سال است که در حوزه پزشکی- ورزشی کاربرد داشته است. نشان داده شده است که پی آر پی با تحریک رشد کلاژن و الاستین، منجر به تحریک بیش از پیش روند بهبودی شده است.

وی افزود: “ما می دانیم که پلاکت ها حاوی فاکتورهای مختلفی هستند که تولید کلاژن، الیاف الاستیک و رگ های خونی جدید را تحریک می کنند.” میکرونیدلینگ، باعث صدمه مستقیم به پوست می شود. در نتیجه پوست فورا تحریک شده و پلاکت ها و سلول ها را برای ترمیم محل زخم، آزاد می کند. از آنجا که پلاکت ها به لحاظ فاکتورهای رشد نقش بسزایی دارند، به نظر می رسد، تزریق پلاسما به داخل سوراخ های ایجاد شده داخل پوست- به منظور بهبود سریع تر بافت ها- ایده ی جالبی باشد”.

این فرآیند چگونه انجام می شود؟

در شروع درمان، پزشک یک کرم بی حس کننده را بر روی پوست بیمار اعمال می کند که باعث اتساع عروق می شود و از خونریزی جلوگیری کند. مرحله دوم شامل اخذ مقدار کمی از خون بیمار و سانتریفیوژ کردن آن، به منظور جدا کردن گلبول های قرمز خون است.

بعد میکرونیدلینگ، به خودی خود پیش می رود، سپس، اسید هیالورونیک، بصورت موضعی برای نفوذ عمیق در پوست، اعمال می شود. نهایتا، پلاسمای خونتان- در صورت کافی بودن- بارها و بارها در مناطق مختلف صورتتان و به خصوص مناطقی که الزامی تر است تزریق می شوند. بسیاری از افراد برای برطرف کردن پف یا کیسه های زیر چشمی خود، از این متد استفاده می کنند.

فواید میکرونیدلینگ چیست؟

پلاسمای غنی از پلاکت، حاوی فاکتورهای رشدی است که برای تولید سلول ها و عملکردهای جدید آن ها، از جمله بازسازی کلاژن و تقویت الاستین ها حائز اهمیت است و برای پوست بسیار مفید است. میکرونیدلینگ، امکان نفوذ عمیق فاکتورهای رشد را فراهم می کند و نتایج درمانی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

این روش برای بیماران زیر توصیه می شود:

  • بیمارانی با خطوط و چین و چروک ریز.
  • بیمارانی با پف یا کیسه های زیر چشمی.
  • بیمارانی که خواهان کاهش اندازه منافذ پوستی خود هستند.
  • بیمارانی که خواهان کاهش جای زخم آکنه های پوست خود هستند.

عوارض جانبی میکرونیدلینگ چیست؟

کبودی و التهاب شایع ترین عوارض جانبی این متد است که طی چند روز پس از درمان بهبود می یابد. مهم است که به مدت حداقل 72 ساعت پس از درمان، از قرار گرفتن در معرض آفتاب، ورزش سنگین و سونا جلوگیری کنید. مصرف رتین آ، رتینول و اسیدهای آلفا هیدروکسی یا AHA را به مدت یک هفته پس از درمان و یک هفته قبل از آن متوقف کنید.

زمان ریکاوری این متد چقدر است؟

انتظار این را داشته باشید که چند روز بعد از اعمال فیشیال خون آشام، صورتتان قرمز باشد و تا حدود یک هفته بعد از آن صورت خشکی داشته باشید. به مدت 3 روز از انجام ورزش های سنگین (از جمله سونا، اتاق بخار و غیره) خودداری کنید زیرا نباید عرق کنید و پوست خود را تحریک کنید.

هزینه آن چقدر است؟

هزینه هر درمان نسبت به موقعیت جغرافیایی شما فرق دارد. برای رسیدن به نتایج بهینه، توصیه می شود که در بازه زمانی 4 تا 6 هفته، تحت 3 درمان قرار بگیرید و بین جلسات درمانی تان فاصله بیندازید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ