تزریق چربی به باسن + میزان پایداری، مزایا و مراقبت های بعد از تزریق

alikarimi55
تزریق چربی به باسن چگونه انجام می شود؟ دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود باسن به فرم قبلی خود دست پیدا نکند. افزایش سن و فعالیت های سنگین باعث می شود که باسن دچار افتادگی شود و زیبایی خود را به طور کامل از دست دهد. تزریق چربی به باسن این مشکل را […]

تزریق چربی به باسن چگونه انجام می شود؟ دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود باسن به فرم قبلی خود دست پیدا نکند. افزایش سن و فعالیت های سنگین باعث می شود که باسن دچار افتادگی شود و زیبایی خود را به طور کامل از دست دهد. تزریق چربی به باسن این مشکل را حل کرده است. تزریق چربی به باسن یک نوع علم زیبایی محسوب می شود که کاربرد های زیادی دارد و می تواند لیفت و بافت های باسن را سفت نگه دارد. در حقیقت بسیاری از افراد با تزریق چربی به باسن همان احساس جوانی خود را به دست می آورند. برخی فکر می کنند که این چربی تزریق شده ممکن است به وسیله جذب بدن از بین برود که چنین چیزی برطرف شده است. هر پزشکی که بخواهد تزریق چربی به باسن را انجام بدهد از مقدار عادی بیشتر چربی وارد می کند تا بدن آن چربی را جذب کند و از باسن چربی خاصی کم نشود.

نحوه تزریق چربی به باسن

برای تزریق چربی به باسن پزشک در ابتدا نیاز به چربی خود شخص دارد و باید آن را از جایی تامین کند. برای این کار پزشک ابتدا سعی می کند آن بخش را بی حس کند یا در صورت لزوم بیهوشی را به شخص تزریق کند. سپس پزشک بعد از بررسی، مکانی را برای چربی انتخاب می کند. این مکان معمولا بالای ران ها یا پهلو ها هستند که چربی های بیشتری در آن قسمت وجود دارند. به وسیله برش هایی که پزشک بر روی آن قسمت ایجاد می کند، لوله ای وارد بدن و درون چربی ها می شود.


بیشتر بدانید: راز کوچک کردن سریع باسن!


سپس پزشک حرکت های خاصی را بر روی آن لوله قرار می دهد تا بتواند به وسیله آن چربی از بدن خارج کند. این چربی قرار است که به باسن شخص تزریق شود و از خودش گرفته می شود. پزشک به وسیله یک سرنگ آن چربی را از کانون دریافت می کند و سپس خارج می کند. میزان چربی خارج شده از بدن معمولا سه برابر میزان چربی است که به باسن تزریق می شود.

بعد از اینکه تمام چربی ها دریافت شد. نوبت به تقسیم بندی آنها می رسد. از تمام چربی ها نمی توان در فرایند تزریق استفاده کرد زیرا چربی های ناخالصی هم در آن میان وجود دارد که برای باسن و بدن مضر است. پزشک سعی می کند به وسیله دستگاه هایی که در دسترس دارد چربی های خالص را جدا کند و آن را در لوله های مشخص شده قرار دهد.

سپس این لوله ها در سراسر باسن قرار می گیرند و چربی خالص را به صورت یکسان به تمام باسن وارد می کنند تا بزرگی باسن به یک شکل در بیاید. این فرایند معمولا چند ساعت طول می کشد و اگر شخص همکاری های لازم را انجام ندهد ممکن است یک جلسه دیگر هم برای تزریق نیاز به حضور باشد.

بعد از انجام تزریق شما می توانید نتیجه را به خوبی مشاهده کنید و از آن لذت ببرید اما چیزی که باید به خوبی بدانید این است که چربی ها کمتر می شوند. اگر بخواهید اندازه دقیق باسن تان را بفهمید باید یکسال صبر کنید. زیرا حدود بیست الی سی درصد از چربی های تزریق شده در طول زمان یکساله از بین می روند و باقی مانده اش پایدار خواهند ماند. تفاوت اصلی تزریق چربی به باسن با پروتز باسن هم در همین است. تزریق چربی به باسن فرایند طبیعی تری دارد و عوارضش کمتر است.

میزان پایدار بودن تزریق چربی به باسن

چیزی که در تزریق چربی به باسن وجود دارد این است که پزشک مجددا از چربی های خالص و زنده خودتان استفاده می کند. به همین دلیل احتمال دارد که چربی شما طی مدت زمان های مشخصی مصرف شود و از بین برود. البته این به منظور از بین رفتن تمامی چربی ها نیست و تنها بخشی از آن دچار چنین چیزی می شود.

به همین دلیل اگر باسن تا شش ماه فرم اولیه خود را حفظ کند، احتمالا تا چندین سال آینده هم می تواند فرم مناسبی برای خود داشته باشد. در غیر این صورت نیاز به انجام تزریق های دیگر برای پایداری است. مصرف دخانیات و چربی سوزی می تواند این چربی ها را از بین ببرد. به همین علت باید در ثابت نگه داشتن وزن خود کوشا باشید و از دخانیات دوری کنید.

فواید تزریق چربی

تزریق چربی به باسن دارای فواید خاص و مهمی است که اگر می خواهید این روش را بر روی خودتان انجام دهید باید با آنها آشنا شوید. در بخش زیر به برخی از این فواید اشاره شده است:

مهم ترین فایده تزریق به باسن این است که خطرات بسیار کمی را به همراه دارد. در تمام جراحی های زیبایی شما شاهد عوارض و خطرات زیادی خواهید بود که همه شان برای بدن مضر است اما تهاجمی که در تزریق چربی وجود دارد بسیار کم است و آسیبی به شما وارد نمی کند.

پروتز باسن باعث می شود که پشت شما حالتی غیر طبیعی پیدا کند و این نامناسب است. در انجام تزریق پزشک سعی می کند که باسن را در حالت طبیعی خود قرار دهد و استاندارد با فرم بدن هم باشد. بیهوشی های عمومی همگی عوارضی بعد از آن دارند و مضر هستند. در انجام تزریق چربی پزشک از بی حسی یا بیهوشی موضعی استفاده می کند که آن عوارض را به همراه ندارند و شخص دچار مشکلی بعد از تزریق نخواهد شد.

در جراحی های زیبایی برش هایی ایجاد می شود که ممکن است به مدت زیادی جای انها مشخص باشد. تزریق چربی به باسن توسط برش های بسیار کوچکی صورت می گیرد که ترمیم آنها در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود و جای زخمی ایجاد نمی شود.

پروتز باسن خود ممکن است دچار مشکلات زیادی شود که شخص برای رفع آنها مجبور می شود جراحی های مختلفی انجام بدهد. چنین چیزی در تزریق چربی وجود ندارد و هیچ جراحی خاصی دیگر در کار نخواهد بود. زمانی که این عمل را انجام می دهید دچار درد خاصی نمی شوید و می توانید در خانه خودتان استراحت کنید. انجام جراحی های زیبایی مانند پروتز باسن نیاز به یک روز استراحت در بیمارستان را دارند که طبیعتا برای هر کسی کار سختی است.

دیگر خطر عفونت شما را تهدید نخواهد کرد. در تزریق چربی به باسن از چربی خالص خودتان استفاده می شود که مواد شیمیایی بین آن وجود ندارد. این باعث می شود که دیگر عفونتی در انجام این روش ایجاد نشود در صورتی که دیگر کار ها خطر عفونت را به همراه دارند.

عوارض و معایب تزریق چربی به باسن

تزریق به باسن نسبت به دیگر روش ها دارای خطرات و عوارض بسیار کمی است اما با این حال نمی توان از عوارض کوتاه آن چشم پوشی کرد و در این بخش اشاره ای به عوارض احتمالی تزریق شده است که می توانید با آنها آشنا شوید:

زمانی که فرایند تزریق چربی شما تمام می شود، ممکن است پشت شما ورمی را تجربه کند که کمی درد به همراه دارد. این تورم کاملا طبیعی است و به دلیل بافت های جدید چربی می باشد. معمولا مدت زمان ماندگاری چنین تورمی سه هفته است.

در انجام تزریق کمی خونریزی در بدن شما به وجود می آید. از آنجا که پزشک برای تزریق نیاز به برش ها و بافت های درونی دارد، خونریزی های خاصی در بدن شما ایجاد می شود که کوتاه هستند و آسیبی به شما وارد نمی شود.

یکی از بدی های بزرگ تزریق، از بین رفتن چربی است. تقریبا در سی درصد از افرادی که تزریق چربی را تجربه می کنند، آن چربی به طور کامل از بین می رود زیرا بدن آن را جذب می کند. به همین علت در سرعت بالایی نمی توان نتیجه را مشاهده کرد.

ممکن است بعد از مدتی نیاز باشد که چربی را مجددا به پشت خود تزریق کنید. این به علت تضمین در فرم دهی پشت تان است و پزشک تان چنین چیزی را تشخیص می دهد. برای اینکه تزریق صورت بگیرد، پزشک باید چربی خودتان را جدا کند. حال احتمال دارد در بخش هایی که پزشک از آنها چربی جدا کرده است، سیاهی و کبودی های کمی ایجاد شود که بعد از مدت کوتاهی همگی آنها از بین می روند.

پزشکی که قرار است چنین کاری را انجام بدهد از اهمیت بالایی برخورد دار است. پزشک مبتدی می تواند باسن های نامتقارنی برای شما ایجاد کند که باعث بد فرم شدن شما می شود.

مراقبت های لازم بعد از تزریق چربی

تزریق چربی به باسن با اینکه عوارض کمی دارد اما یک فرایند حساس است که باید به خوبی در دوره بعد از انجام، از خود مراقبت کنید. همین دلیل در بخش زیر لیستی از مهم ترین کارهای لازم برای مراقبت بیان شده است که اگر این عمل را انجام داده اید باید لیست زیر را مطالعه کنید.

بعد از انجام تزریق چربی پزشک داروهایی را برای شما تجویز می کند که شما باید آنها را به طور مداوم تا زمان مطرح شده، مصرف کنید. در کنار آن اگر دردی را در پشت خود احساس کردید می توانید از مسکن های عادی استفاده کنید که باعث کم شدن درد می شوند. البته نباید مصرف این مسکن ها مداوم و روزانه باشد.

این عمل نیاز به استراحت دارد. زمانی که شما این روش را بر روی خود انجام می دهید باید در خانه تان تحت استراحت کامل باشید. یعنی به مدت دو روز کاملا استراحت کنید و بعد از آن می توانید کارهای سبک را انجام بدهید. برای انجام کارهای روزانه تان مانند قبل باید فرصت دهید که حداقل ده روز از تزریق گذشته باشد.

یکی از اشتباهات بزرگ کسانی که تزریق چربی خود را انجام می دهند این است که در هفته های اول به پشت خود فشار می آورند و بر روی آن می نشینند. چنین چیزی باعث می شود که فشار زیادی بر روی چربی های تزریق شده وارد شود و نتواند جایگاه مناسبی در پشت پیدا کند. به همین دلیل در دو هفته اول باید از نشستن بر روی پشت و فشار های متداول روی آن دوری کنید.

زمانی که مواد مورد نظر شما تزریق می شود، نیاز به یک فشار کوچک برای جای گیری و فرم گرفتن باسن نیاز است. به همین دلیل پزشک شما یک گن را برای شما معرفی می کند که باید آن را تهیه کنید و در چند روز اول درمان از آن استفاده کنید. آن گن می تواند یک فشار یکسان بر روی پشت شما وارد کند تا فرم مناسبی در پشت تان ایجاد شود.

اگر از دسته افرادی هستید که ورزش را به خوبی دنبال می کنند، باید گفت که به مدت دو ماه باید از ورزش دوری کنید. ورزش می تواند فشار زیادی را به باسن شما وارد کند و این باعث می شود که فرم گیری باسن تان به شکل بدی در بیاید. به همین دلیل در دو ماه اول سعی کنید از ورزش دوری کنید و اگر امکان هست از ماساژ لنفاوی برای خود استفاده کنید.

درمان و پاسخ دهی تزریق چربی کند است و مانند پروتز باسن نمی تواند در همان روز های اولیه چهره نهایی باسن را به شما نشان می دهد. ورم هایی بر روی باسن شما شکل خواهد گرفت که این ورم ها به مرور زمان در طی چند ماه برطرف می شوند و چهره حقیقی باسن شما پس از چند ماه قابل مشاهده خواهد بود. معمولا باسن نسبت به روز اول درمان کوچک تر می شود و فرم ثابت تری برای خود دارد.

البته در کنار تمامی این ها مراقبت های دیگری هم برای شخص وجود دارد که نکات بیشتر را خود پزشک برای شما توضیح خواهد داد. در صورت انجام دادن تمام این مراقبت ها می توانید فرم باسن خود را پایدار و ثابت نگه دارید که حس خوبی را به شما منتقل می کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ