طرز تهیه محلول دهان شویه خانگی با اسانس

alikarimi55
دهان شویه محولی است که از آن برای از بین بردن باکتری ها و جرم ها موجود در دهان استفاده می شود و نباید خورده شود. طبق موسسه دهانی امریکا، دهان شویه دارای دو نوع می باشد: آرایشی و درمانی. نوع درمانی آن برای کنترل پلاک های دندانی، روده ای، بوی بدن دهان و تحلیل […]

دهان شویه محولی است که از آن برای از بین بردن باکتری ها و جرم ها موجود در دهان استفاده می شود و نباید خورده شود. طبق موسسه دهانی امریکا، دهان شویه دارای دو نوع می باشد: آرایشی و درمانی. نوع درمانی آن برای کنترل پلاک های دندانی، روده ای، بوی بدن دهان و تحلیل دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. نوع آرایشی آن برای از بین بردن بوی بدن دهان استفاده می شود. اما معمولا منفعت دیگری ندارد. گاهی همان کاربرد جویدن آدامس نعناعی را دارد.

آیا استفاده از دهان شویه بی ضرر است؟

گاهی آن را فرو نمی دهید اما توسط پوست یا اعضای بدن جذب می شوند. برخی از دهان  شویه ها دارای عناصری هستند که موجب ایجاد سم در بدن می کنند.

عناصر فعال مانند متیل سالسیلات، در بیشتر دهان شویه های تجاری وجود دارند و ممکن است موجب ایجاد سم شوند. بسیار مهم است که بدانید پزشکان کودکان زیر 6 سال را از مصرف دهان شویه منع می کنند مگر تحت نظارت پزشک.

شما می توانید دهان شویه را در منزل تهیه کنید. راهی بسیار ساده. این کار باعث عدم استفاده از مواد شیمیایی ناشناخته می شود. اگر مثله لثه دارید می توانید از دهان شویه های خانگی استفاده کنید همچنین برای رفع بوی بد دهان، یا سفید کردن دندان ها.

طبیعی ترین دهان شویه که پیشنهاد می شود استفاده از کمی اسانس می باشد. می توانید با این دهان شویه دندان ها و لثه را با کمترین زمان تمیز کنید. در ادامه در مورد تهیه دهان شویه صحبت خواهیم کرد.

دهانشویه خانگی با اسانس

زمان کلی: 5 دقیقه

تعدا دفعات: 30

مواد مورد نیاز:

  • 5 قطره اسانس نعناع
  • 5 قطره اسانس روغن درخت چای
  • 3 قطره اسانس نعناع تند
  • 3 قطره اسانس لیمو
  • 3 فنجان آب بهار
  • 1 قاشق پودر جوش شیرین ( کلسیم کربنات)
  • 8 قطره مایع غلیظ مواد معدنی
  • 6 قطره استوا خالص به صورت اختیاری

دستور تهیه:

از یک شیشه مربا یا ظرفی که پلاستیکی نباشد استفاده کنید و آب بهار، پودر کلسیم کربنات، مواد معدنی را درون آن بریزید و با قاشق بهم یزنید.

استفاده از آب بهار وجود باکتری هایی که در آب معمولی هستند و ما از هیچ ماده ضدعفونی کننده استفاده نمی کنیم را محدود می کند و این امر مهمی است.

کلسیم کربنات، کلسیم را به بدن وارد می کند و موجب قوی شدن استخوان ها می گردد. بله دندان های شما از استخوان تهیه شده اند. دندان ها را سفید می کند و به سلامت دندان ها کمک می کند. مواد معدنی آنتی اکسیدان ها را که به بازسازی سلول های آسیب دیده کمک می کنند را به بدن وارد می کنند.

سپس اسانس را به آن اضافه کنید. اسانس نعناع به طور واضح موجب بوی خوش دهان می گردد اما چرا از مزایای ضد میکروبی آن استفاده نکنید درحالی که در دسترس است. اسانس نعناع تند، که به نوع نعناع بستگی دارد، نیز به طور مشابه ایجاد طعم خوب دهان می گردد. نعناع تند به مبارزه با مشکلات لثه می پردازد.

اسانس روغن درخت چای یک انتخاب خوب برای سلامت دهانی و مبارزه با باکتری ها و مشکلات ناشی از لثه می پردازد. همچنین به درمان التهاب هایی که امکان دارد در دهان وجود داشته باشد کمک می کند و در نهایت سرعت بهبود را افزایش می دهد.

اسانس لیمو موجب کمی سفید شدن دندان ها می گردد. در حالی که ممکن است این کار خواسته شما نبوده است  اما می تواند به سفید شدن دندان ها بدون نیاز به انجام فرایند شیمیایی کمک کند. اگر می خواهید کمی طعم شیرین داشته باشد به آن مایع خالص استوا اضافه کنید. بعد از اضافه کردن اسانس ها در ظرف را بسته و به خوبی آن ها را به هم بزنید.

برای استفاده، کمی از آن را درون دهان بریزید و به خوبی درون دهان بچرخانید و این کار بین 20 تا 30 ثانیه تکرار کنید. سپس دهان خود را تخلیه کنید. آن را فرو ندهید. می توانید مابقی دهان شویه خود را در یک محل تاریک یا یخچال نگه داری کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ