13 راه فوق العاده برای رهایی از بثورات دور چشم

alikarimi55
بثورات دور چشم چه هستند؟ چشم ها و پوستی که اطراف آن را در بر گرفته است بسیار حساس هستند. بنابراین کهیر اطراف چشم به راحتی منتشر می شوند که موجب درد و نارحتی فرد می گردند. اگر از بثورات اطراف چشم رنج می برید حتما این مقاله را مطالعه کنید تا در این باره […]

بثورات دور چشم چه هستند؟ چشم ها و پوستی که اطراف آن را در بر گرفته است بسیار حساس هستند. بنابراین کهیر اطراف چشم به راحتی منتشر می شوند که موجب درد و نارحتی فرد می گردند. اگر از بثورات اطراف چشم رنج می برید حتما این مقاله را مطالعه کنید تا در این باره اطلاعات لازم را کسب کنید. می توانید با استفاده از راه حل های طبیعی این مقاله درد، تحریک و تغییر رنگ و کهیر را محدود کنید.

مطالعات خود را ادامه دهید تا در مورد راه های موثر برای رهایی از بثورات دور چشم بیشتر مطلع شوید. شما می توانید بثورات دور چشم خود را با این روش های طبیعی در منزل درمان کنید. در اینجا به چند راهکار موثر برای درمان می پردازیم. هیچ شواهد علمی برای این درمان ها تا کنون ارائه نشده است. روش هایی که ما به شرح آن ها می پردازیم به تاثیر از روش های سنتی و خانگی است بنابراین، همیشه قبل از استفاده از این روش ها با متخصص پوست مشورت کنید.

مواد از بین برنده بثورات دور چشم

آلوورا چگونه عمل می کند؟

آلوورا دارای خواصی است که برای آرام و کاهش التهاب ناشی از کهیر مناسب است. آلوورا مملو از ویتامین های C, B و زینک می باشد که برای درمان عفونت ناشی از کهیر مناسب است.

مواد مورد نیاز:

  • آب سرد
  • آب آلوورای تازه نصف قاشق

چه باید کرد؟

آلوورا را با آب سرد به خوبی مخلوط کنید. کمی پنبه بردارید و در محلول بگذارید. سپس پنبه برای برای 5 دقیقه جایی که مشکل دارد بگذارید. این کار را دو تا 3 بار در روز انجام دهید.

سیب زمینی چگونه عمل می کند؟

سیب زمینی دارای خواصی است که برای درمان درد و التهاب و سوزش پوست مفید است. یک قسمتی از آن حاوی خاصیت سفید کنندگی است که می تواند تیرگی دور چشم را از بین ببرد. افزون بر این حاوی مقدار زیادی ویتامین B ،C  می باشد که برای از بین بردن چین و چروک عالی است.

مواد مورد نیاز:

سیب زمینی: 1 عدد

دستور استفاده:

سیب زمینی را به قسمت های نازک برش دهید و آن ها را بر روی کهیر ها به مدت 15 دقیقه قرار دهید. این کار 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب به طور موثری در کاهش تحریک و التهاب عمل می کند. با استفاده از سرکه سیب pH پوست تنظیم خواهد شد. افزون بر این، خاصیت ضد میکروبی دارد. که به کشتن باکتری های ایجاد کننده کهیر و عفونت کمک خواهد کرد.

مواد مورد نیاز:

  • سرکه سیب: 1 قاشق
  • آب: 1 قاشق

دستور تهیه:

آب را با سرکه سیب ترکیب کنید تا رقیق شود. پنبه را درون آن غوطه ور کنید و بر روی نقاط مورد نظر بگذارید. سرکه را حتما بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

بابونه چگونه عمل می کند؟

بابونه خاصیت ضد التهابی و التیام بخشی دارد. به دلیل وجود آنتی اکسیدان های موجود در آن و خاصیت ضد التهابی می تواند به آرامش پوست و کاهش التهاب و از بین بردن خارش کمک کند.

مواد مورد نیاز:

آب داغ: 1 فنجان

گل خشک شده بابونه: یک قاشق

دستور تهیه:

گل بابونه را در آب گرم بریزید و برای چند دقیقه به آن زمان دهید. به محلول اجازه دهید تا سرد شود و پنبه را درون آن غوطه ور کنید. سپس آن را بر روی نقطه مورد نظر بگذارید و 5 تا 7 دقیقه به آن زمان دهید. برای نتیجه گیری بهتر می توانید این کار را یک تا دو بار در روز انجام دهید.

خیار از بین برنده بثورات دور چشم

خیار یک خنک کننده و آرام بخش پوست های گر گرفته می باشد. خیار به هیدارته شدن و رساندن مواد مغذی به پوست کمک می کند که این ویژگی موجب سرعت بخشیدن به فرایند خواهد شد.

همچتنین خیار برای ترمیم پوست و از بین بردن جای اسکار مفید است.

مواد مورد نیاز:

  • آب سرد
  • خیار

دستور تهیه:

خیار را به حلقه های کوچک برش دهید. قطعات را در آب سرد بریزید و سپس این تکه ها را بر روی نقاط مورد نظر قرار دهید. وقتی که قطعات گرم شدند آن ها را بردارید و دیگر قطعات سرد را جایگزین کنید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

فندوق

طبق مطالعات انجام شده، فندوق حاوی خواص ضد التهابی می باشد که می تواند به کاهش کهیر و تورم پوست کمک کند. همچنین ممکن است به آرام کردن کهیر ها بر روی پوست کمک کند زیرا موجب کاهش التهاب خواهد شد.

مواد مورد نیاز:

  • فندوق

دستور استفاده:

مقدار پنبه بردارید و آن را آغشه به فندوق کنید. آن را اطراف چشم خود بمالید. این کار را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید.

اسانس برای از بین بردن بثورات دور چشم چگونه عمل می کند؟

روغن نارگیل و روغن کرچک هر دو برای سلامتی پوست خوب  هستند. این روغن ها برای کاهش تورم و التهاب موثر می باشند. وقتی که بر روی ناحیه مورد نظر استفاده شود، اسطوخودوس موجب بهبود گردش خون و آرام کردن تحریک ها خواهد شد. علاوه بر این، اسانس ها در هیدراته کردن پوست و رساندن مواد مغذی به آن بسیار قوی عمل می کنند.

مواد مورد نیاز:

  • اسانس اسطوخودوس: 1 قطره
  • روغن کرچک یا نارگیل: 1 تا 2 قطره

دستور تهیه:

فقط روغن ها را با هم مخلوط کنید و بر روی کهیر ها بمالید. بگذارید به مدت 2 ساعت بر روی پوست بماند. از این دستور برای 2 بار در هفته استفاده کنید.

کمپرس سرد چگونه عمل می کند؟

کمپرس سرد ممکن است برای کاهش کهیر ناشی از لمس پیچک سمی، گرما، نیش حشرات و غیره مناسب باشد. سرمایی که یخ ایجاد می کند به کاهش التهاب ناشی از کهیر کمک می کند. افزون بر آن موجب آرام شدن خارش، التهاب و تورم می گردد.

بیشتر بدانید: فاکتورهای سلامتی تاثیر گذار بر زیبایی پوست را بشناسید!

مواد مورد نیاز:

  • یک بسته یخ

دستور استفاده:

بسته یخ را روی محل مورد نظر بگذارید و کمی فشار دهید. آن را برای 5 تا 7 دقیقه نگه دارید. همچنین می توانید یک غالب یخ را در حوله یا پارچه بپیچید و کمپرس خانگی تهیه کنید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا به سرعت کهیر اطراف چشم از بین برود.

نخود فرنگی منجمد چگونه عمل می کند؟

نخود فرنگی منجمد به گردش جریان خون درون رگ ها کمک می کند در نتیجه تورم ناشی از کهیر کاهش می یابد.

مواد مورد نیاز:

  • یک حوله نرم
  • یک بسته نخود فرنگی منجمد

دستور استفاده:

بسته نخود فرنگی منجمد را درون حوله بپیچید. سپس آن را به مدت تقریبا 10 دقیقه روی چشم خود قرار دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا خارش و تورم از بین برود.

محلول نمک چگونه بثورات دور چشم را از بین می برد؟

اشک مصنوعی یا محلول نمک به تمیز کردن چشم کمک می کند همچنین یک درمان عالی برای از بین بردن کهیر ناشی از عفونت می باشد. اشک مصنوعی تمام ناخالصی ها و عوامل بیماری زا را از چشم بیرون خواهد کرد.

مواد مورد نیاز:

  • محلول نمک برای چشم

دستور استفاده:

2 تا 3 قطره از محلول نمک را در چشمی که آسیب دیده است بیندازید. از این محلول دو بار در روز استفاده کنید ( صبح و عصر).

گلاب چگونه عمل می کند؟

گلاب دارای خاصیت ضد التهابی است بنابراین می تواند به از بین بردن آکنه، اگزما، قرمزی و تحریک پوست کمک کند. گلاب به آرام کردن کهیر اطراف چشم کمک می کند. افزون بر این به گردش جریان خون و درمان کهیر نیز کمک می کند.

مواد مورد نیاز:

گلاب

دستور استفاده:

مقداری پنبه را در گلاب غوطه ور کنید و سپس کمی فشار دهید تا مقدار اضافی آن خارج شود.

آن را بر روی کهیر بگذارید. این کار را دو تا 3 بار در روز انجام دهید.

پوست را مرطوب کنید تا بثورات دور چشم از بین بروند

پوست اطراف چشم معمولا دچار خشکی می شود پس بیشتر مستعد تحریک خواهد شد. به همین علت است که نیاز به مرطوب نگه داشتن پوست دور چشم احساس می شود. از کرمی که برای درمان آکنه های دور چشم استفاده می کنید مطمئن باشید که مخصوص این ناحیه است و دارای ویژگی مرطوب کنندگی است.

نیاز است از کرمی برای دور چشم خود استفاده کنید که دارای مواد طبیعی باشد. البته، می توانید از برخی از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون و آرگان استفاده کنید.

استفاده از دستگاه ایجاد کننده رطوبت

رطوبت ساز یک دستگاه خوب برای درمان کهیر ناشی از اگزما می باشد. در آب و هوای خشک، کهیر ناشی از اگزما به راحتی توسعه پیدا خواهد کرد. می توان با استفاده از رطوبت ساز رطوبت موجود در هوا را حفظ کرد. به هیدراته ماندن پوست و کاهش تحریک و خارش ناحیه آسیب دیده کمک می کند.

هشدارها راجع به بثورات دور چشم

  • علاوه بر تشریح روش های درمانی لازم است که به نکاتی توجه کنید و پیشگیری های لازم را انجام دهید.
  • لنز چشم خود را هر روز و به طور کامل تمیز کنید.
  • لوازم آرایشی قدیمی خود را دور بریزید مانند خط چشم، سایه چشم، ریمل. مراقب تاریخ انقضای لوازم آرایشی خود باشید.
  • از رفتن به محل هایی که ایجاد آلرژی می کنند مانند پارک، باغچه و استخر خودداری کنید.
  • قبل از استفاده از مواد آرایشی جدید آن ها را بر روی دست خود امتحان کنید.

اکنون شما با روش های موثری برای از بین بردن کهیر اطراف چشم آشنا شدید همین الان آن ها را امتحان کنید. هشدارها را در نظر بگیرید تا از انتشار کهیر و انتقال آن به دیگران خودداری کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ