نحوه برخورد با آنفولانزا در مدرسه + راه های درمانی آن

alikarimi55
آنفولانزا گرفتن یکی از تاثیرات مدرسه است. دانش آموزان، والدین و کارمندان نیاز به مراقبت های ویژه دارند تا بتوانند از ادامه داشتن این چرخه جلوگیری کنند. تقریبا 55 میلیون دانش آموز و 7 میلیون کارمند در امریکا به مدرسه می روند. بنابراین ویروس آنفولانزا می تواند به راحتی بین این افراد منتشر شوند وقتی […]

آنفولانزا گرفتن یکی از تاثیرات مدرسه است. دانش آموزان، والدین و کارمندان نیاز به مراقبت های ویژه دارند تا بتوانند از ادامه داشتن این چرخه جلوگیری کنند. تقریبا 55 میلیون دانش آموز و 7 میلیون کارمند در امریکا به مدرسه می روند. بنابراین ویروس آنفولانزا می تواند به راحتی بین این افراد منتشر شوند وقتی که یک فرد بیمار سرفه، عطسه می کند. پیش گیری کلید موفقیت خواهد بود. اما اگر شما، کودکتان یا نوجوانتان هنوز درگیر آنفولانزا هستید، بسیار مهم است که از انتشار ویروس آن به دیگر افراد خودداری کنید.

پیش گیری های آنفولانزا

هر شخصی باید وظایف خود را به گونه ای انجام دهد تا درگیر این بیماری نشود. این توصیه ها به شما کمک خواهد کرد که حین رفتن به مدرسه ریسک ابتلا به آنفولانزا در شما کاهش یابد:

واکسیناسیون

بهترین راه برای جلوگیری از آنفولانزا، انجام واکسیناسیون می باشد. دوهفته بعد از واکسیناسیون تاثیرات آن اعمال خواهد شد بنابراین از این که در زمان درستی واکسیناسیون انجام می دهید مطمئن شوید.

ماه های سپتامبر و اکتبر معمولا بهترین موقع برای انجام واکسیناسیون می باشد. حتی اگر این زمان ها را از دست داده اید باز هم بهتر است که این کار را انجام دهید.

می توانید در مراکز زیر واکسیناسیون انجام دهید:

  • مطب دکتر
  • کلنیک
  • مرکز بهداشت شهر
  • مرکز درمانی دانشگاهی

نیاز است که هر فصل واکسن آنفولانزا تزریق کنید. اگر علی رغم انجام واکسیناسیون دچار آنفولانزا شدید، آمپول آن می تواند دوره بیماری را کوتاه تر کند و علائم آن را کاهش دهد. بدین معنی که روزهای کمتری از مدرسه یا سرکار رفتن را از دست می دهید.

واکسن آنفولانزا بی خطر است. مهمترین عوارض جانبی آن گلو درد خفیف، بی حالی، تورم در جایی که تزریق انجام شده است می باشد.

دست های خود بشویید

بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا، این است که از نزدیک شدن به افراد خودداری کنید. البته، این کار در مدارس شلوغ غیر قابل انجام می باشد.

دست های خود را به صورت مداوم با آب و صابون بشویید و از دست زدن به صورت خود خودداری کنید. همچنین می توانید از ضد عفونی کننده های دست که حاوی 60 درصد الکل می باشند استفاده کنید. یکی از آن ها را همراه خود داشته باشید.

یک تحقیق نشان داد که استفاده از ضد عفونی کننده های دستی که حاوی الکل می باشند و بهداشت تنفسی می توانند غیبت های ناشی از بیماری را تا 26 درصد و عفونت های ناشی از آنفولانزا را تا 52 درصد کاهش دهد.

وسایل شخصی خود را به اشتراک نگذارید تا به آنفولانزا دچار نشوید

از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی خود دوری کنید وسایلی از جمله، رژ لب یا لوازم آرایشی، نوشیدنی ها، غذا و وسایل غذاخوری، گوشواره ها، لوازم موسیقی، حوله و لوازم ورزشی.

هنگام سرفه و عطسه کردن جلوی صورت خود را بگیرید

یکی از راه های گسترش ویروس آنفولانزا از فردی به فرد دیگری زمانی است که فرد بیمار عطسه یا سرفه می کند. ذرات ناشی از سرفه یا عطسه می تواند روی افراد دیگر یا سطوح بریزید. ویروس های آنفولانزا می توانند برای مدت 48 ساعت زنده بمانند تا فرد دیگر را پیدا کرده و وارد بدن آن ها شوند.

کودکان خود را تشویق کنید که هنگام سرفه کردن دهان خود را با دستمال بپوشانند و اگر با دست خود جلوی سرفه و عطسه خود را گرفتند حتما دستان خود را بشویند.

ضد عفونی کننده ی سطوح

معلمان و کارمندان مدرسه باید از ضدعفونی کننده های سطوح استفاده کنند و به صورت مداوم میز کار، صفحه کلید کامپیوتر، دستگیره در، شیر آب و دیگر موارد را تمیز کنند.

مدرسه باید امکانات کافی مهیا کند از جمله:

  • باید تمیز کننده هایی تهیه کند که به محیط زیست آسیب وارد نکنند.
  • دستکش
  • سطل زباله هایی که نیاز به لمس شدن نداشته باشند
  • دستمال مرطوب های ضد عفونی

سالم ماندن در برابر آنفولانزا

دیگر راه برای در امان ماندن از خطر آنفولانزا و دیگر ویروس های معمول این است که سیستم ایمنی بدن خود را قوی کنید.

قوی که زمان آنفولانزا فرا رسید، دانش آموزان، والدین و کارمندان مدرسه باید بسیار مراقب و مطمئن باشند از این که به میزان کافی خواب، ورزش داشته اند و از استرس و داشتن رژیم غذایی ناسالم دوری کنند و رژیم غذایی حاوی میوه و سبزی جات داشته باشند.

زمانی که باید در خانه ماند

با دیدن اولین نشانه های آنفولانزا باید در منزل ماند. این علائم و نشانه ها عبارتند از:

  • تب بالای 100 درجه فارنهایت یا 38 درجه سانتی گراد
  • درد عضلات
  • خستگی
  • از دست دادن اشتها
  • لرز
  • استفراغ
  • سردرد
  • آبریزش از بینی

برای اکثر بزرگسالن و نوجوانان، تب بالا به صورت ناگهانی جز اولین علائم آنفولانزا می باشد.

دانش آموزان و کارمندان حداقل تا 24 ساعت بعد از اتمام تب باید در منزل بمانند و استراحت کنند بدون این که از دارو استفاده کنند.

باید ها و نباید هایی که در صورت مشاهده اولین علائم آنفولانزا باید انجام داد

مشاهده یک لایه ضخیم مخاطی در گلو، بدن درد و تب ناگهانی می تواند از علائم اولیه ابتلا به آنفولانزا باشد.

ویروس آنفولانزا 20 درصد از افراد امریکایی را هر ساله تحت تاثیر خود قرار می دهد. خوب است که نشانه های اولیه در خود را تشخیص دهید و شروع به مراقبت از خود کنید.

بخصوص برای کودکان کوچک تر، افراد مسن، زنان باردار و یا افرادی که سرما خوردگی بر سیستم تنفسی آن ها تاثیر می گذارد یا دارای سیستم ایمنی ضعیف بدنی هستند، نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی احساس می شود.

راهنمایی هایی که در ادامه این مقاله شرح داده شده است به بهتر شدن حال شما کمک خواهد کرد و همچنین از انتشار ویروس ها جلوگیری می کنند.

علائم آنفولانزا را تشخیص دهید

گاهی تشخیص آنفولانزا از سرما خوردگی مشکل می باشد. در حالی که برخی از علائم این دو بیماری مشابه هم می باشند اما علائم آنفولانزا شدید تر خواهند بود.

  • خستگی
  • تب ناگهانی ( معمولا بالاتر از 100 درجه فارنهایت یا 38 درجه سانتی گراد)
  • درد یا خارش گلو
  • سرفه
  • لرز
  • درد عضلات یا بدن
  • آبریزش از بینی

به یاد داشته باشید که تب در مراحل اولیه آنفولانزا عادی است، اما تمام افرادی که مبتلا به آنفولانزا شده باشند تب را تجربه نخواهند کرد.

بعد از آنفولانزا چه باید کرد؟

اگر متوجه شدید که علائم آنفولانزا را دارید مراحل زیر را دنبال کنید:

دست های خود را به صورت مداوم بشویید

برای جلوگیری از انتشار ویروس ها. بعد از هر 20 دقیقه دست های خود را با آب و صابون بشویید. هنگام عطسه و سرفه جلوی صورت خود را با بازوی خود بگیرید.

به جای استفاده از دست ها می توانید این کار را انجام دهید یا از دستمال استفاده کنید.  آنفولانزا به شدت مسری است و به راحتی با سرفه و عطسه در هوا منتشر می شوند.

غذاهای سالم بخورید

برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود غذاهای سالم بخورید. اگرچه هنگام بیماری اشتها کاهش خواهد یافت اما وعده های کوچک ولی مقوی و غنی از میوه و سبزیجات می توانند به بدن شما مواد لازم برای مقابله با ویروس ها را بدهد.

مقدار زیادی مایع بنوشید

مایعات بویژه آب، چای و نوشیدنی های کم قند می توانند مفید واقع شوند. از نوشیدن الکل و کافئین خودداری کنید.

ملزومات مورد نیاز را فراهم کنید

از دستمال، آنتی بیوتیک ها و مسکن های تسکین دهنده درد، ضد سرفه، ضد عطسه، چای مورد علاقه و میوه و سبزیجات تازه برای میان وعده ها استفاده کنید. اگر احیای بیماری می کنید، می توانید از دیگران بخواهید که این موارد را برای شما تهیه کنند.

محل کار خود را تغییر دهید

سخت است که کار خود را ترک کنید اما رئیس ممکن است با شما موافقت کند که کار خود را در منزل انجام دهید تا دیگر همکارانتان دچار بیماری نشوند.

در خانه بمانید و استراحت کنید

در نهایت بهترین درمان برای آنفولانزا استراحت کردن می باشد.

آنچه بعد از آنفولانزا نباید انجام داد

با دیدن اولین علائم آنفولانزا از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

از رفتن به مدرسه یا سرکار خودداری کنید

یک یا دور روز بعد از مشاهده علائم آنفولانزا، به شدت مسری می باشد و تا 5 الی 7 روز بعد از شروع دوره بهبود ادامه خواهد داشت.

با دیگران دست ندهید و یا یکدیگر را در آغوش نگیرید

قطعا شما دوست ندارید که در انتشار ویروس ها سهیم باشید بنابراین با خودداری کردن از ارتباط فیزیکی و به اشتراک گذاشتن غذا و نوشیدنی می توانید از این کار جلوگیری کنید.

زیاد به خود سختی ندهید

آنفولانزا یک بیماری پیش رونده می باشد بدین معنی که درست قبل از بهتر شدن حال فرد بدتر خواهد شد. ممانعت از استراحت در روزهای اولیه می تواند دوره درمان را به تاخیر بیندازد.

از خوردن غذاهای فرآوری شده و قندی خودداری کنید

خوب است که هنگام ابتلا به آنفولانزا کمی کمتر غذا بخورید اما بدن برای مبارزه با ویروس ها به مواد مغذی و انرژی نیاز دارد. سوپ، ماست، میوه ها، سبزیجات، جو و آب گوشت می توانند گزینه های خوبی باشند.

وارد مکان های شلوغ نشوید

بدلیل این که آنفولانزا مسری است به مکان های شلوغ وارد نشوید.

مراقب درمان ها خانگی باشید

اگر تمایل به استفاده از درمان های گیاهی خانگی دارید مراقب باشید. کیفیت این داروهای گیاهی توسط سازمان غذا و دارو تایید نمی شود. برای اطمینان از مکان های معتبر آن ها را تهیه کنید.

سیگار نکشید

آنفولانزا یک بیماری تنفسی است و سیگار کشیدن موجب تحریک ریه ها و بد تر شدن شرایط خواهد شد.

چه زمان بعد از آنفولانزا باید به پزشک مراجعه کرد

ممکن است که با خود فکر کنید تنها در خانه ماندن و استراحت کردن به بهبود آنفولانزا کمک خواهد کرد. اما در صورت بدتر شدن شرایط بهتر است که به پزشک مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ