بوی بد دهان را با این روش های ساده از بین ببرید

alikarimi55
بوی بد دهان مشکلی است که هر کسی آن را هر از گاهی تجربه می کند. در بیشتر موارد، مشکل جدی نیست و با مسواک زدن دندان ها یا خوشبو کننده دهان از بین خواهند رفت. تغییر در روش زندگی مثل کمتر سیگار کشیدن، رعایت بهداشت دهانی، هیدراته بودن می توانند به از بین بردن […]

بوی بد دهان مشکلی است که هر کسی آن را هر از گاهی تجربه می کند. در بیشتر موارد، مشکل جدی نیست و با مسواک زدن دندان ها یا خوشبو کننده دهان از بین خواهند رفت.

تغییر در روش زندگی مثل کمتر سیگار کشیدن، رعایت بهداشت دهانی، هیدراته بودن می توانند به از بین بردن بوی بد دهان کمک کنند. در موارد کمتری بوی بدن دهان ناشی از بیماری های مزمن از جمله دیابت، عفونت سینوس ها، یا بیماری های کبدی و کلیوی می باشد. در این گونه موارد نیاز است با دکتر خود در این زمینه صحبت کنید و از راه های درمانی بخواهید.

روش هایی برای متوقف کردن بوی بد دهان

از بین بردن بوی بد دهان با مسواک زدن

مسواک زدن دهان علاوه بر تمیز کردن دندان ها موجب خوشبو شدن تنفس شما می گردد. حداقل 2 دقیقه زمان برای مسواک زدن دندان های خود زمان در نظر بگیرید تا تمام باکتر های موجود بر روی زبان و کنار دندان ها را از بین ببرید. حداقل برای دو بار در روز مسواک بزنید.

زمانی که دندان های خود را مسواک می زنید فراموش نکنید که بر روی زبان خود را مسواک بکشید. می توانید از مسواک مخصوص زبان بعد از مسواک زدن دندان ها در شب و صبح استفاده کنید.

مسواک زبان باکتری ها و ذرات غذای موجود بر روی زبان را از بین می برد و موجب بهبود بوی دهان می گردد. می توانید مسواک زبان را از داروخانه ها تهیه کنید.

از خوشبو کننده دهان با طعم نعناعی و بدون قند به مدت 30 ثانیه استفاده کنید:

اگر نگران بوی بد دهان خود در طول روز می باشید، می توانید از خوشبو کننده نعناعی فاقد قند استفاده کنید. برای تازه نگه داشتن نفس خود می توانید از نعناع یا دیگر محصولات آن مثل قرص نعناع استفاده کنید.

خوشبو کننده دهان نعناعی و جویدن آدامس به صورت موقتی عمل می کنند. بعد از استفاده از خوشبو کننده نعناعی ممکن است که بوی بد دهان، بین 30 تا 60 دقیقه دیگر باز گردد.

از آدامس های بدون قند استفاده کنید:

استفاده از آدامس های نعناعی ساده و راحت ترین راه برای از بین بردن بوی دهان تنها برای چند ساعت می باشد.

رایحه ای که با جویدن آدامس دهان به خود می گیرد باعث می شود که بوی بد دهان را از بین ببرد و دهان را هیدراته کند. این کار موجب می شود که باکتری های بد بو کننده دهان و زبان از آن ها خارج شده و از راه گلو دفع شوند.

چون بیشتر افراد بعد از جویدن آدامس دندان های خود را مسواک نمی زنند پس بهتر است که از آدامس های فاقد قند استفاده کنید. آدامس بدون قند همانند آدامس قند دار موجب تازه شدن و خوشبو شدن تنفس می گردد و هیچ قندی را برای بقیه روز بر روی دندان های شما باقی نمی گذارد.

بیشتر بدانید: پری اپیکال چیست؟ + روش های انجام پری اپیکال و فواید انجام آن

از بین بردن بوی بد دهان با دهان شویه

دهان شویه یک راه عالی و سریع برای از بین بردن بوی بد دهان می باشد قبل از این به هر مراسم خاصی بروید.

یک لیوان دهان شویه تهیه کنید و برای مدت 20 تا 30 ثانیه غرغره کنید. سپس آن را بیرون بریزید و در نهایت دهان خود را آبکشی کنید.

همانند آدامس و نعناع، دهان شویه یک روش موقتی برای از بین بردن بوی بد دهان، می باشد. استفاده از دهان شویه بیش از یک یا دو بار در روز می تواند بوی تنفس شما را بهتر کند.

زیرا دهان شویه با تحریک بافت های دهان و خشک کرده حفره ها می تواند موجب بهبود بوی بد دهان شود.

ممکن است برخی از افراد برای خوشبو کردن دهان از روغن استفاده کنند. 30 میلی لیتر روغن کنجد یا نارگیل را برای 10 دقیقه در دهان خود بچرخانید و سپس آن را تخلیه کنید.

دندان های مصنوعی خود را هر شب تمیز کنید:

اگر از دندان مصنوعی استفاده می کنید هر شب قبل از خواب آن ها بیرون بیاورید و مسواک بزنید. از آب مقطر و صابون برای تمیز کردن و از بین بردن هر گونه باکتری که بر روی آن وجود دارد استفاده کنید.

اگر از تمیز کردن دندان های خود چشم پوشی کنید، ممکن است که بعد از چند روز احساس بوی بد در دهان خود کنید. به جای صابون و آب می توانید از تمیز کننده مخصوص دندان مصنوعی یا کرم دندان مصنوعی برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

درمان بوی بد دهان با هیدارته ماندن

در بیشتر موارد این بوی بد  به دلیل خشکی آن می باشد زیرا در این حالت به باکتری ها اجازه فعالیت می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید. از نوشیدن مایعاتی که موجب کم آبی بدن تان می شود خود داری کنید.

الو دکتر پیشنهاد می کند مقاله با تغییر سبک زندگی بوی بد دهان را از بین ببرید را نیز مطالعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ