اگزما؛ آیا با داشتن اگزما می توان تاتو کرد؟

alikarimi55
آیا با داشتن اگزما می توان تاتو کرد؟ تاتو امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است و این تصور اشتباه را ایجاد کرده است که برای همه افراد مناسب است. با وجود اگزما می توان تاتو کرد اما اگر به رنگ و جوهر حساسیت دارید ایده خوبی نخواهد بود. قبل از انجام هر نوع تاتو در […]

آیا با داشتن اگزما می توان تاتو کرد؟ تاتو امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است و این تصور اشتباه را ایجاد کرده است که برای همه افراد مناسب است. با وجود اگزما می توان تاتو کرد اما اگر به رنگ و جوهر حساسیت دارید ایده خوبی نخواهد بود. قبل از انجام هر نوع تاتو در صورتی که مبتلا به اگزما هستید، باید با متخصص پوست خود صحبت کنید.

اگزما یک شرایط پوستی مزمن می باشد اما علائم آن می تواند نهفته باشد. از علائم خاص آن می توان به خارش و قرمزی پوست اشاره کرد که خود موجب گر گرفتگی در فرد می شود. در این حالت اگر تمایل به تجدید تاتو خود دارید بهتر است که دست نگه دارید تا این مرحله را پشت سر بگذارید سپس اقدام کنید.

آیا تاتو کردن با وجود اگزما خطرناک است؟

اگزما نوعی بیماری پوستی است، که به دلیل واکنش سیستم ایمنی بدن به وجود می آید. ممکن است که اگزما از دوران کودکی شروع شده باشد اما می تواند در دوران بزرگسالی نیز اتفاق بیفتد. اگزما می تواند خانوادگی باشد و از بیماری هایی نظیر بیماری های زیر شورع شود:

  • آلرژی
  • آلودگی های هوا و یا شیمایی

تاتو برای هر شخصی عوارض جانبی به همراه خواهد داشت. هرگاه فرد دچار اگزما یا دیگر بیماری های پوستی نظیر پسوزیاریس باشد، پوست او بسیار حساس شده است و عوامل تهدید کننده سلامتی در او افزایش خواهد یافت.

اگر به فکر انجام تاتو برای پوشاندن لکه های ایجاد شده توسط اگزما هستید توجه داشته باشید که عوارض جانبی آن هنوز شما را تهدید می کند. در حقیقت ممکن است جای زخمی که به دنبال پنهان کردن آن توسط تاتو هستید ممکن است که وخامت پیدا کند.

آیا جوهری مخصوص پوست های حساس وجود دارد؟

همانند رنگ های متنوعی که برای نقاشی کردن بر روی کاغذ وجود دارد، تاتو همچنین دارای جوهر های متفاوتی می باشد. برخی از افراد تاتو کار رنگ های مختلفی برای پوست های حساس دارند. برخی از تاتو کاران این رنگ های مخصوص دارند و باید آن ها را از قبل سفارش دهند.

بسیار مهم است که بدانید اگر ضایعات پوستی به دلیل اگزما بر روی پوست شما ایجاد شده باشد ممکن است که فرد تاتو کار اجازه کار بر روی پوست شما را نداشته باشد. بهتر است که تا زمانی که پوست کاملا بهبود یابد صبر کنید.

در صورت وجود اگزما چگونه مراقب تاتو باشیم:

تاتو با آسیب رساندن به لایه بالایی و میانی پوست که به ترتیب اپیدرمیس و درمیس نامیده می شوند. از سوزن های باریک و کوچک برای ایجاد حفره و وارد کردن جوهر استفاده می شود.

افرادی که تاتو انجام می دهند باید مراقب زخم های تازه ایجاد شده باشند چه دچار اگزما باشند چه نه. تاتو کار زخم های شما را باند پیچی می کند به شما توصیه هایی برای مراقبت از آن ها خواهد کرد.

دو هفته زمان نیاز است تا یک خالکوبی به کلی بهبود یابد. اگر دچار اگزما در اطراف  ناحیه تاتو شده می باشید، می توانید التهاب آن را با روش های زیر درمان کنید:

  • استفاده از کرم هیدروکورتیزون برای از بین بردن خارش
  • انجام حمام جو دوسر برای از بین بردن خارش و التهاب
  • استفاده از لوسیون های بدن که حاوی جو دو سر می باشند
  • کره کاکائو
  • استفاده از کرم و پماد های اگزما در صورتی که پزشک تجویز کرده باشد.

بعد از تاتو چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد:

کسی که پوست خود را تاتو می کنند اولین کسی که با او در ارتباط است تاتو کار می باشد و توصیه هایی برای مراقبت از پوست ارائه خواهد داد. اگر پیشرفت زخم های اگزما را در خود مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند راهکارهایی برای درمان تخریب هایی که اطراف ناحیه تاتو شده ایجاد شده است پیشنهاد دهد. اگر تاتو دچار عفونت شد حتما به پزشک مراجعه کنید. عفونت یک اتفاق کاملا رایج بعد از خاراندن زیاد نواحی تاتو شده می باشد.

از علائم عفونت:

  • قرمزی پوست که گسترده می شود و خارج از ناحیه تاتو شده را در بر می گیرد
  • تورم شدید
  • ترشحاتی از ناحیه تاتو شده
  • تب و لرز

اگزما بدین مفهوم نمی باشد که نمی توانید تاتو کنید. قبل از این که تاتو انجام دهید اگر از اگزما رنج می برید تا بهبود کامل زخم ها منتظر بمانید.

با تاتو کار خود در مورد اگزما صحبت کنید و مطمئن شوید که از جوهر مخصوص پوست های حساس استفاده می کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ