4 اقدام موثر برای تشخیص آلرژی بینی

alikarimi55
درباره ی آلرژی بینی چه می دانید؟ برخی از افراد دچار آلرژی بینی یا به نام رینیت آلرژی شناخته می شوند. با این حال، اغلب آن ها شرایط خود را نادیده می گیرند زیرا آن ها به آن به عنوان یک بیماری فکر می کنند که زندگی آنها را تهدید نمی کند. خوب، آن ها […]

درباره ی آلرژی بینی چه می دانید؟ برخی از افراد دچار آلرژی بینی یا به نام رینیت آلرژی شناخته می شوند. با این حال، اغلب آن ها شرایط خود را نادیده می گیرند زیرا آن ها به آن به عنوان یک بیماری فکر می کنند که زندگی آنها را تهدید نمی کند. خوب، آن ها فکر می کنند که این مسئله انتهای راه این بیماری نیست و واقعا هم نیست. اما فکر کردن به این که آلرژی های بینی منجر به مشکلات سلامتی دیگری نمی شود، یک فکر احمقانه است. در بخش عمومی الو دکتر به بررسی این بیماری می پردازیم.

حتی اگر حساسیت های بینی به نظر نرسد که تهدید زیادی به شرایط یک فرد تحمیل کند، نادیده گرفتن آن هنوز هم کاری احمقانه است که تا به حال انجام داده اید. بله، هیچ کس این موضوع را گزارش نکرده است، اما بسیاری از آن ها در حال شکایت در مورد اثرات عظیم آن مانند بیمار بودن و تحمل کردن رنج این بیماری بودند.

از این رو، اگر شما از هر گونه آلرژی بینی رنج می برید، عاقلانه است که در وضعیت خود توجه بیشتری داشته باشید و حتی کوچک ترین نشانه هشدار را نادیده نگیرید. علاوه بر این، چیزی برای ترسیدن وجود ندارد چون آلرژی بینی، قابل درمان است.

شما می توانید خوددرمانی را آغاز کنید یا می توانید به پزشک خود مراجعه کرده و تجویز دارویی مانند Astelin است که معمولا برای درمان آلرژی بینی استفاده می شود، درخواست کنید.

برای اینکه در مدیریت آلرژی بینی خود کمک کنید تا از بدتر شدن آن جلوگیری بکنید و مشکلات بیشتری را ایجاد نکنید، موارد زیر داروهایی هستند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. پس این مطالب را بخوانید!


بیشتر بدانید: روش های استفاده از اسانس های طبیعی برای آلرژی + انواع آن


تشخیص آلرژی بینی با این روش ها

1- درجه حرارت بدنتان را برای درمان آلرژی بینی پایین نگه دارید

پزشکان طیف خاصی از دما را توصیه نمی کنند تا محیط پیرامون خود را خنک در نظر بگیرند، زیرا بیماران ممکن است نقطه نظرات متفاوتی نسبت به سردی داشته باشند. اما آن ها پیشنهاد کردند که در مورد این که چگونه بینی شما نسبت به درجه حرارت اتاق شما واکنش نشان داد، بیشتر دقت کنید. علاوه بر این، آن ها اشاره کردند که تا زمانی که شما درد و گرفتگی بینی و خونریزی بینی خود را در صبح تجربه نمی کنید، پس شما در یک دمای سرد خوب میخوابید.

اگر آلرژی بینی داشته باشید، باید در جایی با دمای سرد بمانید تا از خشک شدن بینی شما جلوگیری شود. هم چنین اگر بینی شما خشک باشد به احتمال زیاد آلرژی شما بدتر خواهد شد چون مخاط به صورت معمول تمیز نشده است.

2- کنترل خود را داشته باشید و از ابتلا به آلرژن ها بیشتر جلوگیری کنید.

همانطور که مردم می گویند، پیشگیری بهتر از درمان است. این جمله در واقع برای این بیماری هم مناسب است. آلرژن ها موادی هستند که علائم آلرژی شما از جمله آلرژی بینی را تحریک می کنند. از این رو، برای جلوگیری از آلرژی بینی، از آلرژن ها در صورت امکان اجتناب کنید.

آلرژن ها ممکن است از یک بیمار به یک بیمار دیگر متفاوت باشد، اما محرک ها معمول هستند، از سیگار، گرد و غبار، گل ها، پر حیوانات، حیوانات خانگی و حتی آلرژن هایی که در فضای باز وجود دارند. اگر در معرض آلرژن ها قرار دارید، و نمی توانید از آنها فاصله بگیرید، پس حداقل ارتباط خود را با آن ها محدود کنید و علائم خود را نیز مدیریت کنید.

3- رها کردن تنبلی و شروع به کار کردن برای درمان آلرژی بینی

ورزش کردن هم اکنون به خاطر فواید سلامتی متعدد که بدن انسان به ارمغان می آورد، شناخته می شود. در چک لیست خود آلرژی بینی را علامت گذاری کنید. یک تحقیق نشان داد که حداقل ۳۰ دقیقه ورزش در روز می تواند به شما کمک کند تا از آلرژی طولانی مدت خود خلاص شوید.

در نتیجه هرچه بیشتر سر خود را در وضعیت مطلوب قرار دهید، بیشتر فشار آلرژی بینی را از خودتان دور می کنید. ورزش کردن به یک درمان تبدیل می شود چون وقتی ورزش می کنید بدن شما کنترل ضد التهاب طبیعی را به مجاری بینی شما انتقال می دهد. در نتیجه به طور طبیعی در به حداقل رساندن علائم هشدار مربوط به آلرژی شما کمک می کند.


بیشتر بدانید: درمان های خانگی آلرژی


4- آب بیشتری بخورید و تمام مدت بدن خود را مرطوب نگه دارید

بسیار آب بنوشید، بهتر است که برای تسکین آلرژی خود از آب ساده استفاده کنید. شما باید آب را تا نقطه ای که ادرارتان شفاف می شود مصرف کنید. آب به تمیز کردن بینی شما کمک می کند و همچنین باعث می شود که بینی شما بیش از حد خشک نشود که در غیر اینصورت می تواند منجر به مشکلات آلرژی بیشتر بینی شود.

آبی که با نمک مخلوط می شود نیز می تواند به هیدراته شدن بدن شما کمک کند. می توانید یک قاشق چای خوری نمک را با آب مقطر و یا آب استریل مخلوط کنید. این مخلوط را داخل یک ظرف آب بریزید و هر جا که می روید آن را بنوشید.

نکته پایانی

حساسیت های بینی می تواند با وظایف روزانه ما تداخل پیدا کند. باعث می شود که مردم تمام مدت با عصبانیت فین فین و عطسه کنند. برای کسانی که در وسط قرار ملاقات مهمی قرار دارند، چه مصیبتی! به همین دلیل است که حتی اگر یک آلرژی بینی در شرایط خطرناک نباشد، فین فین کردن هرگز آسیب زننده نخواهد بود، به خصوص اگر درمان ها کار ساز باشند و که آسایش حتی منزل هم قابل دستیابی باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ