نحوه استفاده از طب فشاری برای درمان دندان درد

alikarimi55
دندان درد شدید می تواند یک روز را به کلی خراب کند. آیا روش درمانی چینی یان باستان می تواند به درمان دندان درد بپردازد؟ طب فشاری از 2 هزار سال پیش تا کنون مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از مردم بر این باورند که این روش درمانی به از بین بردن درد و […]

دندان درد شدید می تواند یک روز را به کلی خراب کند. آیا روش درمانی چینی یان باستان می تواند به درمان دندان درد بپردازد؟ طب فشاری از 2 هزار سال پیش تا کنون مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از مردم بر این باورند که این روش درمانی به از بین بردن درد و راحت شدن ماهیچه ها کمک می کند. آن ها بر این عقیده هستند که ایجاد فشار می تواند به از بین بردن درد کمک کند.

طب فشاری چیست؟

طب فشاری یک روش درمانی طبیعی می باشد. به کمک این روش در نقاط مشخصی از بدن فشار ایجاد خواهند کرد. با ایجاد فشار به مغز این پیام ارسال می شود که تنش موجود در بدن را آزاد کند، خون به درون بافت ها جریان می یابد و در نتیجه درد کاهش خواهد یافت. با ماساژ گرفتن توسط افراد حرفه ای یا دوستان خود می توانید از این روش بهره ببرید.

طب فشار چگونه انجام می شود؟

طب فشاری را می توان در منزل یا در مراکز مخصوصی که ارائه می شود، انجام داد. اگر تصمیم گرفته اید که  در منزل طب فشاری را تجربه کنید یک محیط کاملا آرام و بدون استرس را انتخاب کنید. زیرا آرامش محیط موجب افزایش تمرکز و حداکثر بهره بردن از این روش می باشد.

  • در یک وضعیت که احساس راحتی می کنید قرار بگیرید.
  • نفس عمیق بکشید و سعی کنید که ماهیچه ها و عضلات خود را در یک حالت آرام قرار دهید.
  • شروع به ماساژ دادن بدن کنید و هنگام ماساژ نقاط را فشار دهید.
  • این کار را هر چند بار که تمایل دارید تکرار کنید.
  • در صورتی که درد شدید احساس می کنید ماساژ را متوقف کنید.

نقاطی که برای از بین رفتن درد باید فشار داد:

نقطه 18:

نقطه 18جایی است که با ایجاد فشار در آن می توان دندان درد، تورم روده، تحلیل رفتن دندان را کاهش داد.

می توانید با فشار آوردن به قسمت بیرونی چشم و بینی این کار را انجام دهید. در واقع به سوراخ گونه فشار وارد می شود.

نقطه 21:

نقطه 18 درست بالای شانه قرار دارد. درست بین محل اتصال گردن و شانه قرار دارد. با فشار دادان این نقطه می توانید در صورت، گردن و سر را از بین ببرید.

نقطه شماره 4:

فشار این نقطه در از بین بردن سردرد، استرس و درد بالای گردن موثر است. این نقطه دقیقا بین انگشت شصت و اشاره قرار گرفته است. برای یافتن آن انگشت شصت را در حالت عادی و استراحت خود نگه دارید و جایی که به انگشت اشاره متصل می شود را بیابید. بالا ترین جایی که ماهیچه شصت قرار دارد نقطه شماره 4 است.

نقطه شماره 6:

فشار نقطه شماره 6 معمولا برای تسکین درد دهان و دندان درد موثر است. برای یافتن این نقطه، باید دندان های هر دو فک خود را به طور طبیعی روی هم قرار دهید. نقطه شماره 6 دقیقا بین گوشه دهان و پایین گوش قرار گرفته است. این ماهیچه خمیده می شود وقتی که دندان ها را به هم فشار می دهید.

نقطه شماره 36:

نقطه 36 برای رفع تهوع، خستگی و استرس موثر است. این نقطه در زیر زانو قرار گرفته است. اگر دست خود را زیر کشکک زانو قرار دهید در حالتی که زانو در حالت استراحت است می توانید این نقطه را پیدا  کنید. با ایجاد فشار به سمت پایین و ادامه دادن آن در جهت ساق پا می توانید درد ها را تسکین دهید.

طب فشاری یا مراجعه به دندانپزشک؟

طب فشاری را نباید جایگزین دادن پزشک و مراجعه به کیلنیک کرد. با این وجود، طب فشاری را می توان به صورت موقت برای از بین بردن درد تا زمانی که به پزشک مراجعه کنید، مورد استفاده قرار دهید.

باید به پزشک مراجعه کنید اگر موارد زیر را در خود مشاهده کردید:

  • اگر درد در حال بد تر شدن یا غیر قابل تحمل است.
  • احساس تب
  • تورم دهان، صورت و گردن
  • به سختی غذا را فرو می دهید یا تنفس تان به سختی انجام می شود.
  • خونریزی لثه

طب فشاری می تواند درد دندان، روده یا دهان را به صورت موقت با فشار نقاط گفته شده از بین ببرد. اما اگر درد شما در حال افزایش است از انجام این عمل خودداری کنید و به پزشک مراجعه کنید. هرگز این راه درمان را جایگزین مراجعه به پزشک نکنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ