کرونا ویروس در کودکان و اطفال

alikarimi55
در مورد کرونا ویروس در کودکان چه می دانید؟ آیا کودکانی که بیماری های خاصی مانند دیابت یا ام اس، دارند بیشتر در معرض خطر هستند؟ با وجود تمام اخباری که درباره ویروس کرونا و کووید ۱۹ و بیماری ناشی از آن می شنویم، پدران و مادران با شنیدن این خبر احساس بهتری خواهند داشت: […]

کرونا ویروس در کودکان

در مورد کرونا ویروس در کودکان چه می دانید؟ آیا کودکانی که بیماری های خاصی مانند دیابت یا ام اس، دارند بیشتر در معرض خطر هستند؟ با وجود تمام اخباری که درباره ویروس کرونا و کووید ۱۹ و بیماری ناشی از آن می شنویم، پدران و مادران با شنیدن این خبر احساس بهتری خواهند داشت: در حال حاضر، به نظر می رسد که بیماری در کودکان و نوزادان خفیف تر باشد. اما هنوز هیچ واکسنی برای این ویروس کشف نشده است پس والدین باید تمام تلاش شان را انجام دهند تا مانع از ابتلای فرزندشان به این بیماری شوند.

کرونا ویروس در کودکان و نحوه مراقبت از آنها

هنگامی که این ویروس با چشم ها، بینی، دهان و ریه های کودکان تماس داشته باشد، کودکان در برابر کووید ۱۹ قرار می گیرند. این هنگامی رخ می دهد که فردی که دچار این ویروس است سرفه یا عطسه می کند، و ذرات تنفسی را در هوا، صورت کودک یا سطوحی همچون میز، مواد غذایی و دست ها آزاد می کند. بهترین راه برای پیشگیری از بیمار شدن کودکان با کووید ۱۹، پرهیز از قرار گرفتن کودکان در تماس با افراد بیمار یا افرادی است که ممکن است بیمار باشند:

در جاهای شلوغ قرار نگیرید:

تا حد ممکن کودکان را در جاهای شلوغ قرار ندهید.

از افراد بیمار دور بمانید:

کودکان را حداقل ۶ فوت دورتر از افرادی (همچون اعضای خانواده) که سرفه می کنند یا تب دارند، نگه دارید.

کرونا ویروس در کودکان

شستن دست ها و پیشگیری از  کرونا ویروس در کودکان

چگونه دست ها را بشویید:

به والدین پیشنهاد می شود که به فرزندان شان بیاموزند که چگونه به طور منظم دستان شان را با آب و صابون، حداقل برای ۲۰ ثانیه، بشویند. می توانید از فرزندتان بخواهید که حروف الفبا را هنگام شستشوی دست ها تکرار کند که حدود ۲۰ ثانیه طول می کشد.

چه هنگامی دستان تان را بشویید:

کودکان باید بعد از استفاده از دستشویی، عطسه، سرفه یا تمیز کردن بینی، قبل از غذا خوردن (حتی میان وعده) و فورا بعد از آمدن به خانه از محیط بازی دست های خود را بشویند.

کودکانی که از شستن دست ها امتناع می کنند:

اگر کودکان از شستن دست ها امتناع می کنند یا هنگامی که از او می خواهید دستانش را بشوید ناراحت می شود، می توانید یک جایزه کوچک (همچون برچسب) در نظر بگیرید و هر بار که دستانش را می شوید به او جایزه بدهید. هنگام شستن دست ها او را تشویق کنید تا بداند که کار درستی انجام می دهد. والدین نیز با شستن مکرر دست هایشان می توانند الگوی خوبی برای فرزندشان باشند. اگر آب و صابون در دسترس نیست، گزینه مناسب بعدی ضد عفونی کننده دست است.

بیشتر بدانید: چگونه از شر بیماری کرونا در امان بمانیم؟

سایر روش های پیشگیری از  کرونا ویروس برای خانواده ها

با رعایت نکات احتیاطی عطسه و سرفه کنید:

تمام اعضای خانواده را تشویق کنید که به جای عطسه یا سرفه در دست، از آرنج استفاده کنند. و بعد از هر بار عطسه یا سرفه دستان تان را بشویید. بعد از هر بار عطسه یا سرفه در دستمال کاغذی، آن را دور بیندازید.

صورت را لمس نکنید:

والدین باید به فرزندان شان یادآوری کنند که تا حد ممکن صورت شان را لمس نکنند. قرار دادن یک اسباب بازی در دست کودک برای سرگرم کردن او و ممانعت از لمس صورتش، ایده خوبی است اما والدین باید مرتب اسباب بازی ها را بشویند.

همه چیز را تمیز نگه دارید:

به طور مرتب سطوح و اسباب بازی هایی که کودک لمس می کند را تمیز کنید خصوصا هنگامی که سفر می کنید یا هنگامی که نزدیک فردی بیمار هستید. سطوح را تمیز کنید و تمیزکننده ها را در کابینت هایی که برای کودکان خیلی بلند هستند یا کابینت هایی که قفل مخصوص کودک دارند، نگه دارید.

اضطراب و استرس را دور نگه دارید:

ترس های فرزندتان را تشخیص دهید و حقیقت را برای او شفاف سازی کنید. اگر فرزندتان بیمار است، مدرسه بسته است یا هر چیز دیگری رخ داده که در جریان عادی تحصیل خلل ایجاد کرده درباره برنامه آموزشی مشورت کنید.

در خصوص کنار آمدن با کووید ۱۹، کودکان به شما نگاه می کنند. اگر آرام و آماده باشید، آن ها نیز چنین احساسی خواهند داشت.

کرونا ویروس در کودکان

کرونا ویروس در کودکان با اختلالات پیش زمینه ای

کرونا ویروس در کودکان مبتلا به آسم:

این گونه به نظر می رسد که کودکان دچار آسم، علائم شدیدتری از کووید ۱۹ یا سایر بیماری های تنفسی (نظیر آنفولانزا) را تجربه می کنند. البته تاکنون هیچ شواهدی وجود نداشته که نشان دهد کودکان دچار آسم علائم شدیدتری از  کرونا ویروس را تجربه می کنند اما والدین این کودکان بهتر است که احتیاط کنند. در صورت لزوم والدین باید این کودکان را به دقت زیر نظر داشته باشند، آن ها را برای معاینه نزد پزشک ببرند و اطمینان حاصل کنند که داروهای آن ها عمل می کنند.

کرونا ویروس در کودکان مبتلا به دیابت:

تاکنون هیچ گزارشی وجود نداشته که نشان دهد کودکانی که دیابت دارند هنگام ابتلا به کووید ۱۹، علائم شدیدتری را تجربه می کنند. کنترل این بیماری نکته کلیدی اصلی است. این گونه به نظر می رسد که کودکان با دیابت کنترل شده بیشتر از بقیه در معرض کووید ۱۹ قرار ندارند. اما کودکانی که دیابت آن ها خیلی کنترل نشده، سیستم ایمنی ضعیفی دارند پس والدین و پزشکان باید خیلی مراقب این کودکان باشند.

بیشتر بدانید: خطر ابتلا به کرونا ویروس با وجود بیماری دیابت

کودکان و خانواده ها می توانند با هم خطر  کرونا ویروس را کاهش دهند

اگر چه هنوز خیلی چیزها هست که باید درباره  کرونا ویروس جدید بدانیم، اما به نظر می رسد که کووید ۱۹ تاثیرات جدی کمتری روی سلامت کودکان دارد که اخبار خوشحال کننده ای است. باید از عفونی شدن فرزندتان و انتشار ویروس جلوگیری کنید. خانواده ها و فرزندان شان می توانند با هم برای کاهش خطر این ویروس تلاش کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
علیمحمد خسروی

علیمحمد خسروی

1398-12-28 - 13:19 پاسخ

سلام عرض ادب دستتان درد نکنه خداقوت بده بهتون همه زحمت کشیدید ومیکشید این برنامه مفید بود ولی خواهشمند ام بیشتر درباره این ویروس برامان بگید ولی امیدوارم به درگاه خداوند هرچه زودتر متخصصین ایران واکسنش راپیدراپیداکنند من همیشه صبحها ووقت نماز دعا میکنم خدایا شر این ویروس کرنارا از سرمردم ایران بردار و ازسر مردم جهان ومردم رادوباره به زندگی عادی شان برگردان الهی امین یارب العالمین ممنونم