هشدار در مورد ضدعفونی مواد غذایی منجمد در زمان کرونا

saeedehx vahidnia
شانگهای آزمایش مواد غذایی منجمد وارداتی “با ریسک بالا” برای ویروس کرونا را آغاز می کند. به گزارش رویترز، بر اساس اعلام مقامات شهر شانگهای تمام واردات آنچه كه مواد غذایی سردخانه ای “پرخطر” نامیده می شود باید از نظر ویروس كرونا مورد آزمایش قرار گیرد و بسته بندی آنها قبل از نگهداری یا فروش […]

ضدعفونی موادغذایی

شانگهای آزمایش مواد غذایی منجمد وارداتی “با ریسک بالا” برای ویروس کرونا را آغاز می کند.

به گزارش رویترز، بر اساس اعلام مقامات شهر شانگهای تمام واردات آنچه كه مواد غذایی سردخانه ای “پرخطر” نامیده می شود باید از نظر ویروس كرونا مورد آزمایش قرار گیرد و بسته بندی آنها قبل از نگهداری یا فروش در شهر ضد عفونی شود.

مقامات مشخص نکردند منظور از واردات “با ریسک بالا” چیست، اما این ممنوعیت در حالی است که دو شهر دیگر چین اعلام کردند ویروس کووید-19 را در واردات منجمد پیدا کرده اند.

چین پس از شناسایی مکرر ویروس روی محصولات وارداتی، در حال انجام آزمایش روی بسته بندی غذاهای منجمد است اگرچه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده خطر ابتلا به کووید-19 از بسته بندی مواد غذایی منجمد کم است.

بیشتر بخوانید: خبر خوش درباره واکسن کرونای آکسفورد

شهر شیامن نیز روز دوشنبه اعلام کرد ویروس را در بسته بندی محموله گوشت خوک وارد شده از فرانسه طی بازرسی تصادفی پیدا کرده و افزود این محموله ماه اکتبر به یک انبار سردخانه وارد شده است.

بر اساس بیانیه ای که در کمیسیون بهداشت شهرداری شیامن منتشر شده نام شرکت هایی که این محصول را به چین ارسال کرده اند عنوان نشده، اما گفته شده این انبار به طور موقت تعطیل شده و آزمایشات انجام شده روی کارگران و منطقه تاکنون منفی بوده است.

گزارش جداگانه روز دوشنبه خبرگزاری شینهوا بیان کرده شهرستان جینینگ در استان شاندونگ در شرق چین ویروس کووید-19 را در یک نمونه بسته بندی از محصولات دریایی منجمد وارداتی نیز روز شنبه پیدا کرده است. این دو مورد جدید به دنبال تعداد دیگری کشف شده که در آخر هفته گزارش شده است.

ترجم:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ