تاثیر روانی قرنطینه و آنچه در مورد آن باید انجام داد

Shabnam Khesal
به دلیل شیوع همه گیری ویروس کرونا، مردم در سراسر جهان بیش از هر زمان دیگری به ماندن در خانه و تمرین فاصله اجتماعی و قرنطینه ترغیب می شوند. در حال حاضر تحقیقات در حال انجام نشان می دهد اقدامات طولانی مدت می تواند به سلامت روح و روان افراد آسیب برساند. تاثیر روانشناختی قرنطینه […]

به دلیل شیوع همه گیری ویروس کرونا، مردم در سراسر جهان بیش از هر زمان دیگری به ماندن در خانه و تمرین فاصله اجتماعی و قرنطینه ترغیب می شوند. در حال حاضر تحقیقات در حال انجام نشان می دهد اقدامات طولانی مدت می تواند به سلامت روح و روان افراد آسیب برساند.

تاثیر روانشناختی قرنطینه

به گزارش ام اس ان، به دلیل شیوع ویروس کرونا افراد برای قرنطینه و خانه ماندن تشویق می شوند مشاغل غیر ضروری، دفاتر و مدارس تعطیل می شوند تا اطمینان حاصل شود که همه دلیلی برای رفتن به خارج از خانه به جز خرید لوازم ضروری ندارند. گرچه چنین اقداماتی در طول این دوره همه گیری ضروری است، اما تحقیقات نشان می دهد در قرنطینه علائم روانشناختی مانند افسردگی، استرس، روحیه پایین، تحریک پذیری، بی خوابی، خستگی و عصبانیت به احتمال زیاد بیشتر در افراد بروز می کند. در حقیقت قرنطینه غیرارادی استرس بیشتری نسبت به قرنطینه داوطلبانه ایجاد می کند.

مدت زمان

برای افرادی که نسبت به مدت زمان قرنطینه استرس دارند ایجاد یک برنامه روزمره که حس ساختاری را فراهم کند می تواند به شما در گذراندن هر روز کمک کند. سعی کنید آن را تا جایی که ممکن است نزدیک به کار خود نگه دارید، اما فراموش نکنید در طول روز مرتب استراحت کنید، یک مراقبه شبانه نیز ممکن است برای اینکه روز را با ذهن آرام تری به پایان برسانید، مفید باشد.

ترس از ابتلا

یکی دیگر از مواردی که می تواند در افراد استرس ایجاد کند عدم اطمینان است مانند اینکه آیا شخصی که می شناسیم توسط ویروس آلوده شده است یا خیر. برای کمک به رفع این مشکل در مورد اطلاعات فعلی که درباره بیماری همه گیر داریم خود را آموزش دهید. با این حال وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی نگذرانید و قبل از خواب از بررسی اخبار یا آنلاین شدن خودداری کنید.

دل زدگی

دلزدگی یکی از مواردی است که به راحتی قابل اصلاح است زیرا می توانید با برنامه ریزی فعالیت ها، امتحان چیزهای جدید، یادگیری یک سرگرمی جدید یا انجام تمرینات بدنی روزانه آن را برطرف کنید. با این حال فراموش نکنید که با دوستان و خانواده خود به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.

بیشتربخوانید:آشنایی با انواع افسردگی و علائم آن‌ ها

لوازم ناکافی

ترس از تمام شدن موارد مورد نیاز شما امری عادی است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که به اندازه مواد و لوازم مورد نیاز خود را ذخیره کرده اید. این بدان معناست که به اندازه کافی خرید کنید و ا زعادت غلط انبار کردن اجتناب بورزید تا در صورت احتیاج شخص دیگری به کمک فضای سخاوتمندانه ای وجود داشته باشد و مواد و لاوزم ضروری برای همه در دسترس باشد.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ