ارتباط بین بدبینی و کینه ورزی با بیماری های قلبی

Shabnam Khesal
یافته های جدید محققان نشان می دهد دشمنی کردن و کینه ورزی ممکن است منجر به بیماری های قلبی عروقی شود. به گزارش مدیکال نیوزتودی، در دنیای امروز بدبینی و دشمنی به یک بخش جدانشدنی و آشنا از زندگی روزمره تبدیل شده است. این محیط منفی نه تنها باعث بهبود روابط و معاشرت های اجتماعی […]

یافته های جدید محققان نشان می دهد دشمنی کردن و کینه ورزی ممکن است منجر به بیماری های قلبی عروقی شود.

به گزارش مدیکال نیوزتودی، در دنیای امروز بدبینی و دشمنی به یک بخش جدانشدنی و آشنا از زندگی روزمره تبدیل شده است. این محیط منفی نه تنها باعث بهبود روابط و معاشرت های اجتماعی نمی شود بلکه خصومت طولانی مدت ممکن است بر سلامت جسم و روان افراد تاثیر منفی بگذارد.

بر اساس نتایج مطالعه ای به رهبری دانشگاه بیلور خصومت ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی شود.

این یافته ها از داده های جمع آوری شده از 196 شرکت کننده در یک آزمایش استرس که توسط آزمایشگاه مطالعه استرس، ایمنی و بیماری در دانشگاه کارنگی ملون در پیتزبورگ پنسیلوانیا انجام شده، به دست آمده است.

آسیب طولانی مدت کینه ورزی

تاثیر خصومت و دشمنی روی سیستم قلبی عروقی در نهایت به نحوه برخورد فرد با مواجهه مکرر با عوامل استرس برمی گردد. تایرا، سرپرست این تیم تحقیقاتی توضیح می دهد برانگیختگی مداوم با گذشت زمان باعث فشار بر سیستم قلبی عروقی انسان می شود.

مطالعه دانشگاه بیلور بیانگر آخرین نمونه در رابطه با بدبینی و مشکلات سلامتی نامطلوب است. مطالعه ای که در سال 2014 در زمینه مغز و اعصاب انجام شد نیز نشان داد احتمال ابتلا به زوال عقل در افرادی که در مراحل بعدی بی اعتمادی بیشتری را تجربه می کنند، بیشتر است.

نویسنده مطالعه آنا مایاتولپنن، دکترای دانشگاه فنلاند شرقی معتقد است یافته های تیم وی نشان می دهد دیدگاه یک شخص در مورد زندگی و شخصیت ممکن است بر سلامتی او تاثیر بگذارد.

اگرچه بررسی آسیب های ناشی از بدبینی و تفکر منفی معمول تر است، اما برخی از محققان تلاش می کنند نتیجه مثبتی برای ذهنیت های مثبت نیز پیدا کنند.

در یکی از این تحقیقات بخصوص به بدبینی پرداخته شده است. این تحقیق حاکی از آن است که “بدبینی دفاعی” ممکن است برای توسعه استراتژی های عملی در مواجهه با بدترین نتیجه مفید باشد.

با این وجود، تحقیقات بارها ارتباط بین افکار مشکوک، منفی و خصومت خصمانه را با سلامتی جسمی مورد ارزیابی قرار داده اند.

بیشتربخوانید:خطر بیماری‌های قلبی عروقی در بیماران مبتلا به رماتیسم مفاصل

بیشتربخوانید:چگونه جلوی حمله قلبی را بگیریم؟

بیشتربخوانید:شناسایی علائم سکته قلبی قبل از این که دیر شود!

یافته های تحقیق

تیم دانشگاه بیلور معتقد است نتیجه تحقیقات آن بسیار به موقع منتشر شده است چراکه نزدیک به پایان یک سال پرتلاطم که در آن بحث و جدال سیاسی و تفسیرهای اجتماعی بسیاری رخ داده هستیم.

تیم تحقیقاتی امیدوار است تحقیقات آینده بینش بیشتری در مورد چگونگی تاثیر خصومت بر سلامتی فرد در کل طول عمر داشته باشد. در حال حاضر یک اقدام مهم در این مطالعه به ویژه در چنین فضای سیاسی متشنج حفظ ذهنیت باز و آرامش است.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ