راه های طبیعی برای تسکین درد آرتروز

Shabnam Khesal
آرتروز به طیف وسیعی از بیماری ها گفته می شود که شامل درد و التهاب در مفاصل است. آیا این یک بیماری دژنراتیو است؟ به این معنی که علائم به مرور زمان بدتر می شوند یا این یک نوع بیماری خود ایمنی با علائم مفصلی همراه است که با شراره های التهابی و یک دوره بالینی […]
آرتروز به طیف وسیعی از بیماری ها گفته می شود که شامل درد و التهاب در مفاصل است. آیا این یک بیماری دژنراتیو است؟ به این معنی که علائم به مرور زمان بدتر می شوند یا این یک نوع بیماری خود ایمنی با علائم مفصلی همراه است که با شراره های التهابی و یک دوره بالینی مزمن مشخص می شود؟ دو نوع آرتریت شامل آرتروز و آرتریت روماتوئید است.
غضروف ها که وظیفه شان تسهیل حرکت مفصل است در صورت ابتلا به آرتروز به طور عمده استخوان ها هنگام حرکت ساییده و منجر به ایجاد اصطکاک، آسیب و التهاب می شود. آرتریت روماتوئید یک بیماری سیستمیک است که علائم را در بدن تحریک می کند. این بیماری خود ایمنی هنگامی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی به اشتباه به بافت سالم مفصل حمله کند. پزشکان می توانند برای تسکین درد آرتروز دارو تجویز کنند، اما آنها اغلب بر استفاده از روش های طبیعی نیز توصیه می کنند. به گزارش هلث لاین، به یاد داشته باشید قبل از هرگونه درمان آرتروز خواه شامل دارو باشد یا نه با پزشک خود صحبت کنید.

وزن خود را مدیریت کنید


وزن شما می تواند تاثیر زیادی در علائم آرتروز داشته باشد. وزن اضافی فشار بیشتری به مفاصل به ویژه زانوها، پهلوها و پاها وارد می کند. دستورالعمل های کالج روماتولوژی و بنیاد آرتروز آمریکا توصیه می کند در صورت داشتن آرتروز و اضافه وزن یا چاقی وزن خود را کاهش دهید. پزشک می تواند در تعیین وزن هدف و طراحی برنامه ای برای دستیابی به آن به شما کمک کند. کاهش فشار در مفاصل با کاهش وزن می تواند به شما کمک کند:
تحرک خود را بهبود ببخشید
کاهش درد
از آسیب دیدگی مفاصل در آینده جلوگیری کنید
به اندازه کافی ورزش کنید
اگر آرتروز دارید، ورزش می تواند به شما کمک کند:
وزن خود را مدیریت کنید
مفاصل خود را انعطاف پذیر نگه دارید
عضلات اطراف مفاصل خود را تقویت کنید که پشتیبانی بیشتری می کند
دستورالعمل های فعلی شروع یک برنامه ورزشی مناسب را اکیدا توصیه می کنند. ورزش با مربی یا شخص دیگر ممکن است بسیار مفید باشد زیرا انگیزه را افزایش می دهد. گزینه های خوب شامل تمریناتی مانند:
پیاده روی
دوچرخه سواري
تای چی
فعالیت های آبی
شنا کردن

از سرد و گرم درمانی استفاده کنید

درمان های گرما و سرما می تواند به تسکین درد و التهاب آرتروز کمک کند. درمان های حرارتی می توانند دوش گرفتن یا دوش آب گرم و طولانی هنگام صبح برای کمک به کاهش سفتی، استفاده از پتو برقی یا پد گرم کننده مرطوب برای کاهش ناراحتی شبانه باشند. درمان های سرماخوردگی می تواند به تسکین درد، تورم و التهاب مفاصل کمک کند. یک بسته ژله ای یخی یا یک کیسه یخ را در یک حوله بپیچید و برای تسکین سریع آن را به مفاصل دردناک بمالید. هرگز یخ را به طور مستقیم روی پوست قرار ندهید.
کپسایسین که از فلفل چیلی تهیه می شود جزء برخی از پماد ها و کرم های موضعی است که می توانید با خرید آنها از اثرات آن بهره مند شوید زیرا این محصولات گرمی ایجاد می کنند که می تواند درد مفاصل را تسکین دهد.

طب سوزنی را امتحان کنید

طب سوزنی یک درمان پزشکی باستانی چینی است که شامل قرار دادن سوزن های نازک در نقاط خاصی از بدن شما است. متخصصان این حوزه بر این باورند این با تغییر مسیر انرژی و بازگرداندن تعادل در بدن شما کار می کند.
طب سوزنی ممکن است درد آرتروز را کاهش دهد و کالج روماتولوژی و بنیاد آرتروز آمریکا آن را به صورت مشروط توصیه می کند. در حالی که شواهد کافی برای تایید مزایای آن وجود ندارد خطر آسیب آن نیز کم تلقی می شود. برای استفاده از این روش درمانی حتما یک متخصص طب سوزنی مجاز و دارای مجوز پیدا کنید.
تکنیک های مدیتیشن و آرام سازی ممکن است با کاهش استرس به شما در کاهش درد و التهاب آرتروز کمک کرده و شما را قادر به کنار آمدن بهتر با آن کند. کالج روماتولوژی و بنیاد آرتروز آمریکا تای چی و یوگا را توصیه می کند اینها تکنیک های مدیتیشن، آرامش و تنفس را با ورزش ترکیب می کنند.
بر اساس اعلام موسسه ملی بهداشت مطالعات نشان داده است انجام مراقبه ذهن آگاهی برای برخی از افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید مفید است. اضطراب، استرس و افسردگی همه از عوارض شایع بیماری هایی هستند که شامل درد مزمن مانند آرتروز می شوند.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

رژیم غذایی غنی از میوه های تازه، سبزی ها و غذاهای کامل می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت کلی شما کمک کند. برخی شواهد نشان می دهد گزینه های رژیم غذایی می تواند افراد مبتلا به آرتروز و آرتریت روماتوئید را تحت تاثیر قرار دهد.
یک رژیم گیاهی آنتی اکسیدان هایی را فراهم می کند که با از بین بردن رادیکال های آزاد بدن می تواند به کاهش التهاب کمک کند. از طرف دیگر، یک رژیم غذایی غنی از گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده، چربی اشباع شده و قند و نمک اضافه شده ممکن است التهاب را که از ویژگی های آرتروز است، تشدید کند.
همچنین این غذاها می توانند به سایر شرایط سلامتی از جمله چاقی، کلسترول بالا، فشار خون بالا، بیماری قلبی و سایر عوارض کمک کنند، بنابراین برای افراد مبتلا به آرتروز گزینه های مفیدی نیستند. دستورالعمل های فعلی آرتروز مصرف ویتامین D یا مکمل های روغن ماهی را به عنوان روش درمانی توصیه نمی کنند، اما مصرف غذاهای حاوی این مواد مغذی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل ممکن است در رفاه عمومی کمک کند.

زردچوبه را به غذاهای خود اضافه کنید

زردچوبه، ادویه رایج در غذاهای هندی حاوی ماده ای شیمیایی به نام کورکومین است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. تحقیقات نشان می دهد زردچوبه ممکن است به کاهش درد و التهاب آرتروز کمک کند. در یک مطالعه حیوانی که مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه منبع معتمد به آن استناد کرده دانشمندان به موش های صحرایی زردچوبه دادند نتایج نشان می دهد باعث کاهش التهاب در مفاصل آنها می شود. برای نشان دادن نحوه کار زردچوبه در بدن تحقیقات بیشتری لازم است، اما افزودن مقدار کمی از این ادویه ملایم و خوشمزه به غذاها گزینه سالمی محسوب می شود.

ماساژ بگیرید

ماساژ علاوه برا ایجاد حس خوشایند ممکن است به مدیریت درد و ناراحتی مفصل کمک کند. کالج روماتولوژی و بنیاد آرتروز آمریکا در حال حاضر ماساژ را به عنوان درمان توصیه نمی کند زیرا آنها اظهار می دارند شواهد کافی برای تایید عملکرد آن وجود ندارد. آنها خاطرنشان می کنند بعید است ماساژ خطری به همراه داشته باشد و احتمال می رود فواید غیرمستقیمی مانند کاهش استرس نیز داشته باشد.

مکمل های گیاهی را مصرف کنید

بسیاری از مکمل های گیاهی ممکن است درد مفاصل را کاهش دهند، اگرچه تحقیقات علمی تایید نکرده است هر گیاه یا مکمل خاصی می تواند آرتروز را درمان کند، اما برخی از این گیاهان برای کاهش درد شامل:
کندر
بروملین
پنجه شیطان
کهن‌ دار
گزنه دو پایه
تریپتریگیوم ویلفردی
سازمان غذا و داروی آمریکا گیاهان و مکمل ها را از نظر کیفیت، خلوص یا ایمنی کنترل نمی کند، بنابراین حتما داروهای گیاهی و مکمل ها را از مراکز معتبر تهیه کنید. همیشه قبل از استفاده از یک مکمل جدید با پزشک خود صحبت کنید زیرا برخی از آنها باعث عوارض جانبی و تداخلات خطرناک دارویی می شوند.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ