کارآیی 96 درصدی واکسن نواواکس مقابل ویروس کرونا

حسام آرین
بر اساس اعلام شرکت نواواکس هیچ موردی از بیماری شدید یا مرگ و میر در بین افرادی که این واکسن را دریافت کرده اند تاکنون گزارش نشده است و این نشان می دهد این واکسن می تواند جلوی جهش های جدید این ویروس نیز مقابله کند. واکسن نواواکس 86 درصد در برابر ویروس انگلیسی موثر است به طور کلی 90 درصد به طور کلی بر اساس داده های حاصل از عفونت های هر دو ویروس کرونا از فرد محافظت می کند. سهام شرکت نواواکس با 22 درصد جهش در معاملات ساعات بعدی به 229 دلار رسید. ارزش آن در 21 ژانویه سال 2020، زمانی که شرکت اعلام کرد در حال تولید واکسن ویروس کرونا است زیر 10 دلار معامله می شد.

بر اساس اعلام شرکت نواواکس هیچ موردی از بیماری شدید یا مرگ و میر در بین افرادی که این واکسن را دریافت کرده اند تاکنون گزارش نشده است و این نشان می دهد این واکسن می تواند جلوی جهش های جدید این ویروس نیز مقابله کند. واکسن نواواکس 96 درصد در برابر ویروس انگلیسی موثر است به طور کلی 90 درصد به طور کلی بر اساس داده های حاصل از عفونت های هر دو ویروس کرونا از فرد محافظت می کند. سهام شرکت نواواکس با 22 درصد جهش در معاملات ساعات بعدی به 229 دلار رسید. ارزش آن در 21 ژانویه سال 2020، زمانی که شرکت اعلام کرد در حال تولید واکسن ویروس کرونا است زیر 10 دلار معامله می شد.
به گزارش تایمزسوفاندیا، در یک آزمایش در مقیاس کوچک در آفریقای جنوبی که دواطلبان با ویروس جهش یافته جدیدتری مواجه شده بودند که به سرعت در حال انتشار و انتقال بود و است این واکسن 55 درصد کارایی داشته است. البته در تمام بیماری های دیگر به غیر از افراد مبتلا به ویروس اچ آی وی تاثیر آن تایید شده است. مدیر ارشد شرکت نواواکس گفت: کارایی واکسن در آفریقای جنوبی نشان می دهد هنوز هم می توان از آن در مناطقی از این کشور که با این ویروس جدید جهش یافته دست و پنجه نرم می کنند استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:عوارض جانبی واکسن کرونا

همچنین نواواکس در حال تولید فرمولاسیون های جدید واکسن خود برای محافظت در برابر انواع نوظهور آن است و قصد دارد آزمایش های بالینی خود را در سه ماهه دوم سال جاری آغاز کند. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نهایی آزمایش های انگلیس تا حد زیادی با داده های موقت منتشر شده در ژانویه مطابقت داشت. این شرکت انتظار دارد از داده های ارائه شده برای مجوز نظارتی در کشورهای مختلف استفاده کند.

وی گفت: نواواکس هنوز در نظر دارد مجوز قانونی انگلیس را در اوایل سه ماهه دوم سال 2021 صادر کند. آزمایش انگلیس که بیش از 15 هزار نفر از افراد 18 تا 84 ساله در آن ثبت نام کرده اند اثربخشی واکسن را در یک دوره با انتقال زیاد ویروس انگلیسی مورد ارزیابی قرار داده است.

بیشتر بخوانید:علائم اولیه کرونای طولانی چیست؟

هنگام تجزیه و تحلیل شامل داده های شرکت کنندگان اچ آی وی مثبت اثر آن در آزمایش ویروس جهش یافته آفریقایی به حدود 49 درصد کاهش یافت. اگر مقررات نظارتی ایالات متحده تصمیم بگیرند که داده های انگلیس برای تصمیم گیری کافی است واکسن مجوز خود را برای استفاده در آمریکا دریافت می کند. شرکت نواواکس قصد دارد واکسن دو شاتی خود را در 8 منطقه از جمله موسسه سرم هند تولید کند. این شرکت مستقر در مریلند 1.6 میلیارد دلار از دولت ایالات متحده بودجه برای روند تحقیقاتی آزمایش واکسن و تهیه 100 میلیون دوز از دولت دریافت کرده است.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ