آنچه باید پیش از اکستنشن مژه بدانید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
اگر عمل اکستنشن مژه به درستی انجام نگیرد، باعث خواهد شد که مژه‌های طبیعی شما ریزش پیدا کنند.

در قسمت اول شما را با نکاتی درباره اکستنشن مژه آشنا کردیم. در ادامه موارد بیشتری را بررسی می‌کنیم.
باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید مژه‌هایتان را نگه دارید یا آنها را به طور کامل بردارید
وقتی عمل اکستنشن انجام می‌دهید، فرقی نمی‌کند مژه باشد، مو یا ناخن، فرآیند برداشتن و کاشت مجدد آنها به اندازه عمل نخست اهمیت دارد. وقتی ست اولیه کاشته می‌شود، می‌بایست هر ۲ یا ۳ هفته یکبار برای پر کردن مژه مراجعه کنید. مشتریانی که به طور معمول برای پر کردن مژه‌هایشان مراجعه می‌کنند، دیگر نیازی به کاشت مجدد مژه پیدا نمی‌کنند. بعضی از آرایشگران به مشتریان خود می‌گویند که هر ۳ ماه یکبار برای کاشت مجدد مراجعه کنند که کار اشتباهی است. کلمنتینا می‌گوید: «اگر کاشت مژه به درستی انجام شده باشد، فرآیند پر کردن نیز طوری جلوه می‌دهد که انگار یک ست کاملا جدید دریافت کرده‌اید.»
این که روند بهبود مژه‌هایتان را با پر کردن ادامه دهید یا آنها را به طور کامل در آورده و یک ست جدید بگیرید، به خودتان بستگی دارد. فرآیند برداشتن مژه‌ها بسته به نحوه کاشت می‌تواند از ۱۵ تا ۴۵ دقیقه به طول بیانجامد. جدا کردن مژه‌هایی که با چسب زیاد کاشته شده‌اند، زمان بیشتری می‌برد. برای این کار، از یک حلال استفاده می‌شود تا پیوند مژه‌های کاشته شده با مژه طبیعی شکسته شود؛ این کار باعث می‌شود که مژه به صورت لایه‌ای برداشته شود. هرگز نباید از کشیدن یا برش در طول فرآیند برداشتن مژه‌ها استفاده شود. اگر عمل برداشت به درستی انجام شود، مژه‌های طبیعی شما دست نخورده باقی می‌مانند. به یاد داشته باشید که برداشت مژه نباید دردناک باشد؛ پس اگر دردی احساس کردید بدانید که حتما اشتباهی در حال رخ دادن است.
چطور مژه‌های جدیدتان را در بهترین وضعیت ممکن نگه دارید
مژه‌های مصنوعی به وسیله چسب کاشته می‌شوند؛ بنابراین اگر می‌خواهید اکستنشن کنید، به طور طبیعی باید از برخی محصولات اجتناب کنید تا مژه‌هایتان خراب نشوند. از استعمال هر گونه محصولات روغنی که با مژه در تماس قرار می‌گیرند، مانند مداد کانتور چشم، ریمل مژه و ابرو، آرایش پاک کن و پاک کننده اجتناب کنید. بهتر است از محصولات غیر روغنی استفاده کنید تا مشکلی برای مژه‌هایتان ایجاد نشود.
رعایت سبک زندگی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اغلب پزشکان به مشتریان خود توصیه می‌کنند که در ۴۸ ساعت اول پس از انجام آن از ورزش‌های آبی بپرهیزند. در طول این زمان، چسب در حال سفت شدن است. همچنین توصیه می‌شود که هر گونه فعالیت در دمای بالا، مانند سونا یا یوگا انجام نشود، چون حرارت بالا باعث تضعیف پیوند چسب می‌شود.
شما می‌بایست از تمام خطرات احتمالی که ممکن است با آنها رو به رو شوید آگاه باشید. شاید این باور غلط به گوش شما هم رسیده باشد که کاشت مژه باعث می‌شود مژه‌های طبیعی‌تان ریزش پیدا کنند. با وجود خیل عظیم مشتریان کاشت مژه، تصمیم گرفتم به دنبال حقیقت بروم. کلمنتینا می‌گوید: «اگر عمل اکستنشن مژه به درستی انجام نگیرد، باعث خواهد شد که مژه‌های طبیعی شما ریزش پیدا کنند. استفاده بیش از اندازه از چسب هم موجب می‌شود که مژه‌ها برآمده و دسته دسته شوند و به تدریج شروع به ریزش کنند. استفاده از مژه‌های مصنوعی سنگین نیز باعث ریزش زودرس مژه‌های طبیعی شما خواهند شد. اگر مژه‌های طبیعی شما بریزند، دیگر هیچ مژه طبیعی برای انجام عمل اکستنشن وجود ندارد. انجام عمل اکستنشن تنها بر روی مژه‌های طبیعی امکان‌پذیر خواهد بود».
احتمال بروز عفونت هم وجود دارد؛ اما اقدامات زیادی وجود دارد که می‌توانید برای اجتناب از عفونت در پیش بگیرید. اگر مژه‌هایتان را سریع خیس کنید، با خطر عفونت‌های چشمی مواجه خواهید شد. تمیز کردن مژه‌های مصنوعی با یک حلال مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است. این حلال‌ها خاک و باکتری را از روی مژه می‌زدایند. وجود مقادیر زیاد چسب بر روی پوست پلک می‌تواند باعث انسداد مجاری مو شود. شما می‌توانید با مراجعه به یک آرایشگر مجرب از عوارض این چنینی در امان بمانید؛ پس خوب تحقیق کنید!
آخرین توصیه‌ها
از خیس کردن مژه‌ها در ۴۸ ساعت اول خودداری کنید. اما، برای اطمینان از کسب بهترین نتیجه ممکن توصیه می‌کنیم که از دستورالعمل‌های پس از کاشت پیروی کنید و از سیلرهای محافظ برای افزایش طول عمر مژه‌های جدیدتان استفاده کنید. فرمول پیشرفته ما کمک می‌کند که چسب مژه به طور کامل مهر و موم شود. به گفته کلمنتینا، این کار مانع از خراب شدن چسب در مواجهه با چربی‌های طبیعی، مواد زائد و رطوبت می‌شود و در طولانی‌مدت نتیجه بهتری به ارمغان می‌آورد.
منبع: teenvogue

اشتباهات رایج آریش و مُد که شما را مسن‌تر نشان می‌دهد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ