مواد غذایی پاک کننده ریه برای تنفس بهتر

حسام آرین
آلودگی هوا به شدت بر سلامتی تاثیر می گذارد. از بدتر شدن آسم، بروز سایر بیماری های تنفسی گرفته تا بیماری های قلبی عروقی آلودگی هوا حتی با خطر بیشتر مرگ ناشی از کووید-19 نیز مرتبط است.

آلودگی هوا به شدت بر سلامتی تاثیر می گذارد. از بدتر شدن آسم، بروز سایر بیماری های تنفسی گرفته تا بیماری های قلبی عروقی آلودگی هوا حتی با خطر بیشتر مرگ ناشی از کووید-19 نیز مرتبط است.

همه اینها اهمیت مراقبت از ریه های ما را بیش از هر زمان دیگری مهم می کند. خوردن برخی مواد غذایی در ایجاد مقاومت در برابر اثرات مضر آلاینده ها به ما کمک می کنند.

پزشکان توصیه می کنند مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و دارای خواص ضدالتهابی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید که می توانند به سم زدایی از ریه ها و محافظت از بدن در برابر آلودگی هوا کمک کنند. در صورت زندگی در منطقه ای آلوده در اینجا با ایجاد چند تغییر در رژیم غذایی می توانید به محافظت از ریه های خود کمک کنید.

به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا فهرستی از مواد غذایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به عفونت ناشی از آلودگی هوا کمک می کند آورده شده است.

زنجبیل

زنجبیل به عنوان یکی از رایج ترین داروهای خانگی برای درمان سرفه و سرماخوردگی به دلیل خواص ضدالتهابی اش مشهور است. زنجبیل به دفع سموم از دستگاه تنفسی کمک می کند و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، بتاکاروتن و زینک است که همه این موارد به حفظ سلامت ریه کمک می کند.

زردچوبه

زردچوبه به کاهش التهاب و احتقان ناشی از بیماری های تنفسی کمک می کند. ترکیب فعال موجود در زردچوبه به طور طبیعی ریه ها را تمیز می کند، همچنین به ایجاد ایمنی و سم زدایی از بدن نیز کمک می کند. می توانید از زردچوبه خام یا پودر آن در شیر، کاری، سالاد و اسموتی های خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:پاکسازی سریع کبد با 8 خوراکی طبیعی

عسل

عسل به عنوان یک شیرین کننده طبیعی به دلیل خواص ضدباکتریایی به کاهش مشکلات تنفسی کمک می کند. علاوه بر این، عسل در پاکسازی مجرای هوا و حفظ سلامت ریه ها نیز موثر است. یک قاشق عسل در آب گرم برای پاکسازی ریه ها گزینه بسیار مفیدی است، همچنین به تسکین سرماخوردگی و سرفه نیز کمک می کند.

سیر

آلیسین ترکیب قدرتمند موجود در سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک عمل می کند و به درمان عفونت های تنفسی کمک می کند، همچنین سیر به رفع گرفتگی و رفع به نفس افتادن کمک می کند. سیر ضمن کاهش خطر التهاب و ابتلا به سرطان ریه برای بیماران مبتلا به آسم شگفت انگیز است.

چای سبز

چای سبز از کاهش وزن گرفته تا کاهش التهاب فواید مختلفی برای سلامتی دارد. نوشیدن چای سبز 2 بار در روز می تواند در بهبود هرگونه بیماری ریه عالی باشد.

بیشتر بخوانید:آیا تخم کتان در لاغری تاثیر دارد؟

چربی های سالم

برای پاکسازی ریه ها رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات و چربی های سالم را انتخاب کنید. اکسیژن بیشتری استفاده می شود و دی اکسید کربن هنگام متابولیسم کربوهیدرات نسبت به سوخت و ساز چربی ها تولید می شود.

نکاتی برای پاکسازی ریه ها

تمرینات هوازی انجام دهید

انجام تمرینات هوازی به بهبود ظرفیت ریه کمک می کند. مثال های متداول ورزش های هوازی شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن، شنا، رقص، تنیس و بوکس است. در صورت ابتلا به بیماری ریه قبل از شروع هرگونه تمرین هوازی با پزشک خود مشورت کنید. پرانایاما را برای افزایش ظرفیت ریه خود تمرین کنید.

روی خرید یک دستگاه تصفیه هوا سرمایه گذاری کنید

دستگاه تصفیه کننده هوا همانطور که از نامش پیداست در بهبود کیفیت هوا در خانه کمک می کند که در نهایت برای ریه ها گزینه مفیدی است.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ