آیا موسیقی می تواند به خوابیدن کمک کند؟

حسام آرین
آیا گوش دادن موسیقی قبل از خواب به روند به خواب رفتن کمک می کند؟ آیا در چرخه خواب موثر است؟ زیرا بسیاری افراد برای خوابیدن مشکل دارند و ساعت ها برای خوابیدن تلاش می کنند تا بتوانند بخوایند.

آیا گوش دادن موسیقی قبل از خواب به روند به خواب رفتن کمک می کند؟ آیا در چرخه خواب موثر است؟ زیرا بسیاری افراد برای خوابیدن مشکل دارند و ساعت ها برای خوابیدن تلاش می کنند تا بتوانند بخوایند.

راهکارهای زیادی برای انجام قبل از خواب وجود دارد که می تواند به شما در خوابیدن کمک کند یکی از آنها گوش دادن به موسیقی است. برخی محققان بر این باورند موسیقی های خاصی به روند خواب کمک می کنند.

به گزارش وب ام دی، مایکل بروس، یکی از کارشناسان خواب اذعان می دارد قوانین ساده ای برای به خواب رفتن وجود دارد.
وی می گوید: داده هایی وجود دارد که نشان می دهد موسیقی می تواند به خواب رفتن افراد کمک کند، اما نوع انتخاب موسیقی در این زمینه تفاوت ایجاد می کند. موسیقی ای که ضرب آهنگ نسبتا آهسته و آرامی دارد ممکن است به بدن در زدن دکمه تعویق داخلی کمک کند.
ارتباط بین موسیقی و خواب در مطالعات در سراسر جهان مورد پشتیبانی قرار گرفته است و در جوانان و مردان و زنان مسن کار می کند. موسیقی حتی به افراد اسکیزوفرنی نیز در بستن چشمان شان نیز کمک می کند. اخیرا یک متاآنالیز از مطالعات موسیقی و خواب با تمرکز بر 10 مطالعه با کیفیت بالا نشان داد موسیقی به افرادی که از مشکلات خواب کوتاه مدت و مزمن رنج می برند کمک می کند.

بیشتر بخوانید:رژیم غذایی غنی از پروتئین پس از بهبودی کرونا مهم است


در یک مطالعه معمول افراد حدود 45 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب به آهنگ های آرامش بخش (مانند موسیقی کلاسیک) گوش دادند. چندین مطالعه نشان می دهند سرعت موسیقی در روند خواب رفتن تفاوت ایجاد می کند.

بروس می گوید: مطالعات معتبر نشان می دهد موسیقی با ریتم حدود 60 ضربان در دقیقه به خواب رفتن افراد کمک می کند.
همانطور که شما به خواب می روید ضربان قلب شروع به آهسته شدن می کند و به سمت محدوده 60 ضربان در دقیقه حرکت می کند.

به عبارت دیگر موسیقی آرام ضربان قلب را به سمت منطقه خواب تنظیم می کند. طرفدار موسیقی کلاسیک هستید؟ اگر جواب شما به این سوال بله است آهنگ “Weightless” Marconi Union آرامش بخش ترین آهنگ ساخته شده با سرعت60 ضربان در دقیقه در طول تاریخ است.
بروس اذعان می دارد: اغلب انتخاب موسیقی بدون کلام گزینه بهتری است، همچنین از هر موسیقی که باعث برانگیختگی شدید احساسات صرف نظر از مثبت یا منفی بودن آنها قبل از خواب می شود دوری کنید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ