مزایای شگفت انگیز پیازچه

حسام آرین
پیازچه نه تنها طعم عالی دارد بلکه برای بدن گزینه بسیار سالم است که به طور معمول به عنوان پیازچه یا پیاز سبز شناخته می شود. این ماده مغذی در آشپزخانه چینی ها جایگاه ویژه ای دارد که هم از قسمت سبز آن و هم قسمت پیاز سفید آن استفاده می شود. طعم پیازچه کمی ملایم تر از پیاز […]

پیازچه نه تنها طعم عالی دارد بلکه برای بدن گزینه بسیار سالم است که به طور معمول به عنوان پیازچه یا پیاز سبز شناخته می شود. این ماده مغذی در آشپزخانه چینی ها جایگاه ویژه ای دارد که هم از قسمت سبز آن و هم قسمت پیاز سفید آن استفاده می شود.

طعم پیازچه کمی ملایم تر از پیاز معمولی است و می توان آن را به صورت پخته یا خام نیز خورد. پیازچه در تهیه بیشتر پیش غذاهای چینی به عنوان یکی از مواد اصلی کاربرد دارد.

جدا از این، یکی از سالم ترین گزینه هاست که باید مورد توجه قرار گیرد. به گزارش فود تن دی تی وی، در اینجا فهرستی از فواید شگفت انگیز پیازچه آورده شده است که به شما در دور نگه داشتن بسیاری از بیماری ها کمک می کند، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.

پیازچه خطر سرطان را کاهش می دهد

پیازچه به عنوان منبع عالی گوگرد برای سلامت کلی بدن بسیار مفید است. ترکیباتی مانند آلیل سولفید و فلاونوئیدهای موجود در پیازچه ضمن جلوگیری از سرطان با آنزیم های تولید کننده سلول های سرطانی مبارزه می کند. برای جلوگیری از سرطان قدم بردارید و با گنجاندن بیشتر پیازچه در رژیم غذایی روزانه خود تغذیه سالم را شروع کنید.

پیازچه سطح قند خون را کاهش می دهد

گوگرد موجود در پیازچه نیز در کاهش سطح قندخون نقش اصلی را بازی می کند. به دلیل وجود ترکیباتی مانند گوگرد در پیازچه توانایی تولید انسولین در بدن افزایش می یابد که این امر تا حدود زیادی به جلوگیری از دیابت کمک می کند.

بیشتر بخوانید:راه حل های ساده و طبیعی برای کاهش گرمای بدن

پیازچه به هضم غذا کمک می کند

پیازچه در اغلب موارد همیشه به عنوان پیش غذا ترجیح داده می شود. پیازچه سرشار از فیبر به هضم بهتر غذا کمک می کند، بنابراین می توانید برای شام یا ناهار آن را با سبزیجات دیگر ترکیب کنید، اما یادتان باشد آن را در برنامه غذایی روزانه خود چه به صورت پخته و چه خام بگنجانید.

پیازچه از بینایی خوب حمایت می کند

کاروتنوئید موجود در پیازچه به بینایی و حفظ سلامت آن کمک می کند، همچنین سرشار از ویتامین A است که مانع از ایجاد مشکلاتی پیرامون بینایی چشم می شود. پیازچه را با مقداری هویج و خیار میل کنید زیرا هنگام مصرف به شکل سالاد و ترکیب با سبزیجات دیگر طعم خوبی دارد.

پیازچه از سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می کند

خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی پیازچه آن را به دارویی عالی برای مبارزه با ویروس و آنفولانزا تبدیل می کند، همچنین به کاهش مخاط اضافی کمک می کند و بای سرما زمستان که اغلب باعث آزار می شود مبارزه می کند. اکنون که فهرتسی از مزایای شگفت انگیز پیازچه را در اختیار دارید از همین امروز آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ