مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی از طریق اسنپ

سمانه حسنی
رشد سریع تکنولوژی و فراگیر شدن آن، مفاهیم جدیدی پیش روی ما قرار داده است. پیشرفت‌های فناوری آنقدر سریع بوده است که نمی‌توان نقش آن در زندگی روزمره را نادیده گرفت. این روزها ردپایی از هر چیز را می‌توان در دنیای اینترنت یافت. خریدهای مصرفی روزانه، انواع خدمات شهروندی، حمل و نقل، مشاوره‌ها و تقریباً […]

 مشاوره آنلاین پزشکی وروانشناسی

رشد سریع تکنولوژی و فراگیر شدن آن، مفاهیم جدیدی پیش روی ما قرار داده است. پیشرفت‌های فناوری آنقدر سریع بوده است که نمی‌توان نقش آن در زندگی روزمره را نادیده گرفت. این روزها ردپایی از هر چیز را می‌توان در دنیای اینترنت یافت. خریدهای مصرفی روزانه، انواع خدمات شهروندی، حمل و نقل، مشاوره‌ها و تقریباً هر آنچه فکرش را بکنید را می‌توان در فضای آنلاین پیدا کرد. یکی از موارد مهمی که اینترنت برایمان به ارمغان آورده است، خدمات مشاوره آنلاین با متخصصین است. این روزها صحبت از مشاوره آنلاین پزشکی را زیاد می‌شنویم. حتماً شما هم چیزهایی در مورد مشاوره اینترنتی پزشکی شنیده‌اید. ممکن است سؤالات متعددی در این باره داشته باشید. اینکه این سبک از مشاوره دقیقاً به چه صورت انجام می‌شود؟ اصلاً منظور از مشاوره چیست و پاسخ چه سؤالاتی را می‌توان از این طریق یافت؟ مشاورۀ آنلاین در چه زمینه‌هایی صورت می‌گیرد؟ مزایا و برتری آن در مقایسه با روش‌های قدیمی‌ چیست؟ اگر چنین سؤالاتی در ذهن‌تان شکل گرفته‌اند، این مطلب پاسخ‌هایی برای آن‌ها خواهد داشت.

مشاوره پزشکی آنلاین و روانشناسی چگونه انجام می‌شود؟

زندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک، شرایط سخت و پرهزینۀ سفرهای بین شهری، زیستن در مناطق محروم و دور از امکانات و بسیاری معضلات دیگر باعث شده‌اند که دسترسی به پزشکان مجرب برای بسیاری از شهروندان غیرممکن شود. به خصوص در دوران همه‌گیری کرونا، شرایط برای حضور در مطب‌های پزشکان با روند دشوارتری روبرو شد. همانطور که می‌دانیم استفاده از اینترنت ابعاد گوناگونی را شامل می‌شود. امکانات آنلاین به منظور رفاه حال شهروندان فراهم شده‌اند. فعالان حوزۀ آی‌تی با در نظر داشتن شرایط جامعه و نیازهای آن، هر روز ابداعات و نوآوری‌های تازه‌ای رو می‌کنند. مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی یکی از خدمات مهم و نوین امروزی به شمار می‌آید. این سبک از مشاوره مزایای خاصی به همراه دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. به این ترتیب که دیگر نیازی به مراجعه به مطب پزشک نداشته و مجبور نیستیم ساعت‌های طولانی را در مسیرهای پر ترافیک برای رسیدن به مطب پزشک سپری کنیم. همچنین دیگر ملزم به انتظار برای رسیدن نوبت ویزیت نیستیم. دسترسی به پزشک متخصص تنها با چند کلیک روی صفحۀ گوشی هوشمند فراهم می‌شود. با مراجعه به پزشک آنلاین می‌توانیم مشکلات خود را به راحتی در میان گذاشته و از او راهنمایی بخواهیم. در این سبک از مشاوره می‌توان از انواع پزشکان متخصص، فوق تخصص و روانشناسی بهره گرفت. به خصوص که شیوۀ ارتباطی شامل موارد مختلفی از قبیل ارتباط تصویری، تلفنی و در صورت لزوم، ارتباط حضوری است.

در مورد چه مسائلی می‌توان مشاوره گرفت؟

سؤال بعدی این است که در مشاوره پزشکی آنلاین در مورد چه مسائلی می‌توان با پزشک مشورت کرد؟ پاسخ به این سؤال، ابعاد مختلفی را شامل می‌شود. بسیار پیش می‌آید که ما برای یک سؤال ساده، مجبور به مراجعه به مطب پزشک می‌شویم. سؤالی که شاید جواب آن را تنها در چند دقیقه دریافت کنیم. در مشاوره آنلاین می‌توان از هر پزشک و با هر تخصصی بهره‌مند شد. این سؤال ممکن است در خصوص انواع مشکلات روانی، زناشویی، پاسخ و نتیجۀ آزمایشات، نحوه و میزان مصرف دارو، مسائل خانوادگی، عکس MRI، بروز علائم بیماری و درد و بسیاری چیزهای دیگر باشد. مشاوره آنلاین این امکان را فراهم کرده است که بدون فوت وقت و جابه‌جایی‌های طولانی، کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به پزشک را طی کنیم. مسیری که تنها به فاصلۀ برداشتن گوشی موبایل، باز کردن اپلیکیشن، انتخاب گزینۀ مورد نظر و مشاوره با پزشک است. با این شرایط می‌توان گفت که مشاوره پزشکی اینترنتی برای هر نوع مشکلی، پاسخگو خواهد بود.

مزایای مشاوره اینترنتی چیست؟

مشاوره آنلاین پزشکی در واقع شیوه‌ای از خدمات پزشکی در ادغام با امکانات اینترنتی است. این سبک از مشاوره در راستای ارائۀ خدمات پزشکی به شیوه‌ای مناسب و مؤثر به گروهی از افراد تهیه شده است. اثربخشی این شیوه باعث شده است که افراد بیشتری تمایل به استفاده از آن را داشته باشند. این خدمات می‌تواند در دسته‌های مختلفی از مشاوره قرار بگیرد. بیماران و کسانی که سؤالات پزشکی و روانشناسی دارند می‌توانند به جای ایستادن در صف‌‌های مطب، صرفه‌جویی زیادی در وقت و هزینه کنند. به ویژه که در دو سه سال گذشته با خطر ابتلا به ویروس کرونا مواجه بوده‌ایم. این روش درمانی برای افرادی که زمان کافی و امکانات لازم برای رفتن به مطب دکتر را ندارند، بسیار مناسب‌تر است. برخی از مهم‌ترین مزایای مشاوره پزشکی اینترنتی شامل موارد زیر است:
  • امکان دسترسی به تعداد زیادی از پزشکان در تخصص‌های مختلف وجود دارد.
  • مشاوره پزشکی آنلاین دارای محدودیت زمانی و مکانی نیست.
  • قابلیت دسترسی سریع به پزشک متخصص وجود دارد.
  • صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان و هزینه به همراه دارد.
  • دریافت مشاوره در فضایی امن و آرام صورت می‌گیرد.

چه کسانی می‌توانند از آن استفاده کنند؟

همۀ افراد جامعه با هر سطح درآمدی، سبک و محل زندگی می‌توانند از خدمات پزشکی آنلاین استفاده کنند. کسانی که در روستاهای دور افتاده و شهرستان‌های کم‌ بضاعت زندگی می‌کنند، بیشترین استفاده از آن را خواهند داشت. نه تنها این افراد، بلکه کسانی که به هر دلیل قصد مراجعه به مطب ندارند می‌توانند از مشاوره آنلاین پزشکی استفاده کنند. از دیگر گروه‌های افرادی که می‌توانند از این روش استفاده کنند، کسانی هستند که دارای معلولیت‌های جسمی و حرکتی هستند. بدین ترتیب این افراد می‌توانند بدون زحمت برای جابجایی، انواع خدمات پزشکی را در منزل خود دریافت کنند. این خدمات اغلب مقرون به صرفه‌تر از مراجعه به مطب پزشک هستند. چرا که ارائۀ آنلاین خدمات برای پزشکان نیز مزایایی به همراه دارد. بیماران می‌توانند با آسودگی خاطر و در کمال آسایش، جلسات درمانی خود را در منزل سپری کنند. شرکت و حضور در جلسات را می‌توان برای مواقعی که برایتان مناسب‌تر است برنامه‌ریزی کرد. پزشکان نیز می‌توانند به صورت شبانه‌روزی و در تمام روزهای هفته مشغول به فعالیت باشند. بدین ترتیب هزینه‌های رفت و آمد به مطب را نیز متقبل نخواهند شد. به عبارت ساده‌تر، درب مطب پزشکان در شیوۀ مشاورۀ آنلاین همواره باز خواهد بود.

مشاوره اینترنتی پزشکی و روانشناسی با اسنپ دکتر

مشاوره پزشکی اینترنتی با اسنپ دکتر، یکی از خدمات سوپراپلیکیشن اسنپ است. با استفاده از این سرویس می‌توانید در هر زمان و مکان، دسترسی سریع به پزشک متخصص، روانشناس، فوق تخصص، داروسازی و تقریباً هر حوزۀ دیگری داشته باشید. این خدمت از اسنپ، امکان دریافت خدمات پزشکی و سلامتی را در هر ساعت از شبانه‌روز، در تمام روزهای هفته و در هر مکانی فراهم کرده است. اسنپ دکتر این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین، تماس تصویری، تلفنی یا متنی با پزشکان مختلف داشته باشید. گاهی ممکن است هنگام مراجعه به مطب پزشک، از مطرح کردن مشکل خود شرم داشته باشیم. این مورد به خصوص در روابط زناشویی، مسائل جنسی و مواردی از این دست بیشتر خود را نشان می‌دهد. همچنین ممکن است در یافتن یک پزشک خوب و باتجربه نیز با دشواری‌هایی روبرو شویم. خدمات پزشکی اسنپ، پزشکانی را به شما معرفی می‌کند که همگی مورد تأیید بوده و تجربۀ کافی در زمینۀ تخصصی خود دارند. همچنین می‌توانید با خواندن نظرات و امتیازات کاربران دیگر، از تخصص پزشک خود اطمینان بیشتری حاصل کنید. از طرف دیگر در این شیوه دیگر محدودیتی برای تعداد بالای مراجعین وجود ندارد. به عبارت ساده می‌توان گفت که این شیوه از مشاوره، محدودیت‌های مراجعۀ حضوری به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها را از میان برداشته است.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ