بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه را بشناسید

سمانه حسنی
کشور فرانسه دارای زیبایی‎های ویژه‎ای است: از بلوارهای پاریس گرفته تا استراحتگاه‌های شیک ساحلی، موزه‌ها و دهکده‌های زیبا. قلعه‌های افسانه‌ای، کلیساهای باشکوه و ساختمان‌های تاریخی، افراد رمانتیک را به وجد می‌آورد و بناهای ارزشمند معاصر کشور و حمل‌ونقل سریع قطار، گردشگران را از محیط کتاب‌های داستان به فضای قرن بیست‌ویکم می‌کشاند. هر منطقه از فرانسه […]

کشور فرانسه دارای زیبایی‎های ویژه‎ای است: از بلوارهای پاریس گرفته تا استراحتگاه‌های شیک ساحلی، موزه‌ها و دهکده‌های زیبا. قلعه‌های افسانه‌ای، کلیساهای باشکوه و ساختمان‌های تاریخی، افراد رمانتیک را به وجد می‌آورد و بناهای ارزشمند معاصر کشور و حمل‌ونقل سریع قطار، گردشگران را از محیط کتاب‌های داستان به فضای قرن بیست‌ویکم می‌کشاند. هر منطقه از فرانسه دارای غذاهای متمایز و جاذبه‌های ویژه‎ی خود است. با برترین جاذبه‎های گردشگری فرانسه آشنا شوید.

در مورد برج ایفل چه می‌دانید؟

برج ایفل، نماد پاریس، به همان اندازه که یک نقطه‌ی عطف مشهور است، یک شاهکار نبوغ‌آمیز نیز هست. این سازه متشکل از 8000 قطعه‎ی فلزی است که توسط گوستاو ایفل به عنوان یک نمایشگاه موقت برای نمایشگاه جهانی 1889 طراحی شده است. این برج 320 متری در ابتدای ساخت، مورد نقد بسیاری قرار گرفت اما اکنون به عنوان یک قطعه‌ی ارزشمند و غیرقابل جایگزین در افق پاریس است. زیبایی برج ایفل باعث شده است که به آن لقب بانوی آهنین بدهند. بازدیدکنندگان در هر یک از سه طبقه‌ی برج تحت تأثیر هوای لطیف برج، ارتفاع زیاد‌ و چشم‌اندازهای خیره‌کننده‎ی آن قرار می‌گیرند.

بازدید از موزه‌ی لوور را در برنامه‌ی خود قرار دهید

ساختمان موزه‌ی لوور در ابتدا یک کاخی باشکوه بود که در دوره‌های پیشین به عنوان اقامتگاه سلطنتی پادشاهان زیادی عمل کرده است. این موزه در میان برترین مجموعه‌های هنرهای زیبا اروپا و جهان قرار دارد. بسیاری از مشهورترین آثار تمدن غرب، از جمله مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، جشن عروسی در کانا اثر پائولو ورونزه و مجسمه‏ی ونوس میلو متعلق به قرن اول پیش از میلاد در اینجا یافت می‌شوند. این مجموعه ثروت خود را مدیون پادشاهان مختلفی است که در موزه‌ی لوور زندگی می‎کردند و این قطعات را برای کاخ خود می‎خریدند. قطعات دیگر در نتیجه‎ی معاهدات فرانسه با واتیکان و جمهوری ونیز و هم‌چنین غنایم ناپلئون اول به مجموعه اضافه شده‌اند. در موزه‌ی لوور حدود 35000 اثر هنری وجود دارد. با رزرو هتل خارجی و سفر به پاریس از این موزه‌ی بی‌نظیر دیدن کنید.

کاخ معروف ورسای

کاخ ورسای نمایانگر عظمت سلطنت فرانسه قبل از سقوط رژیم باستانی آن است. این بنای تاریخی که در فهرست یونسکو ثبت شده است، نشان‌دهنده‌ی لحظه‌ی باشکوهی از تاریخ فرانسه در زمان سلطنت لویی چهاردهم (معروف به پادشاه خورشید است.  لویی چهاردهم در آغاز سال 1661، کلبه‌ی شکار پدرش که یک قلعه‌ی کوچک بود را به یک قصر سلطنتی مجلل تبدیل کرد. بعداً در قرن هفدهم، فضاهای داخلی مجلل باروک، از جمله تالار آینه‌ها به کاخ اضافه شدند که یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های کاخ ورسای به شمار مییمییندند می‌آیند. این گالری خیره‌کننده با نور خورشید که از پنجره‌ها وارد می‌شود و توسط صدها آینه‌ی تزیینی منعکس می‎شود، می‌درخشد. این در حالی است که ده‎ها لوستر پر زرق‌و‎برق و جزئیات طلاکاری شده‌ی اتاق را به زیبایی نشان می‌دهند.

در کوت دازور چه چیزی انتظار شما را می‌کشد؟

کوت دازور به معنی «ساحل آبی» شیک‌ترین خط ساحلی فرانسه است که تا نزدیکی مرز ایتالیا امتداد دارد. اینجا دارای استراحتگاه‌های ساحلی برای عاشقان شنا و تفریحات دریایی و کسانی است که به آفتاب گرفتن علاقمند هستند. افراد ثروتمند و مشهور نیز در ویلاهای مجلل و قایق‌های تفریحی لوکس خود در اینجا وقت می‌گذرانند. شهر نیس دارای چشم‌اندازهای پانوراما از دریا و موزه‌های هنری است. شهر کن نیز به خاطر جشنواره‎ی فیلم و هتل‌های افسانه‌ای‌اش معروف است.

مونت سن میشل میراث جهانی یونسکو است

مونت سن میشل که در فهرست یونسکو ثبت شده است، یک جزیره‎ی صخره‎ای در سواحل نرماندی و یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی فرانسه است. این جزیره که به هرم دریاها معروف است و توسط دیوارها و سنگرهای دفاعی باشکوه احاطه شده، منظره‎ای شاعرانه را در ارتفاع 80 متری خلیج فراهم می‎کند. اصلی‌ترین جاذبه‌ی توریستی اینجا، کلیسای ابی است، کلیسای شگفت‌انگیزی که از معماری قرون وسطایی با مناره‎های سر به فلک کشیده‌ی گوتیک به یادگار مانده است. بازدیدکنندگان از زیبایی بی‌نظیر کلیسای ابی، با شبستان رومی و محل اجرای گروه کر طاق‌دار آن، شگفت زده می‌شوند.

قصرهای دره‌ی لوار

شما با خرید بلیط هواپیما و سفر به دره‌ی لوار این احساس را پیدا می‎کنید که وارد یک کتاب افسانه‌ی پریان کودکان شده‌اید. قلعه‌های افسانه‌ای با برج و با‌رو، جنگل‌های انبوه و رودخانه‌هایی که به آرامی روان هستند، همگی بسیار زیبا و دیدنی هستند. کل منطقه‏ی دره لوار، جایی سرسبز است که به «باغ فرانسه» شناخته می‎شود و البته در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. برخی از قلعه‌های لوار، قلعه‌های قرون وسطایی هستند که بر روی تپه‌ها ساخته شده‌اند و توسط باروهایی احاطه شده‌اند. با این حال، معروف‌ترین قلعه‌های لوآر، کاخ‌های مجلل رنسانس هستند که صرفاً برای تفریح ​​و سرگرمی طراحی شده‌اند و برای زندگی درباری در خارج از پاریس ساخته شده‎اند.

در کلیسای جامع شارتر چه خبر است؟

برای بیش از هشت قرن، شکوه کلیسای جامع شارتر سبب تقویت ایمان مؤمنان می‎شده و برخی می‌گویند این عبادتگاه عالی، سبب می‌شده که افراد مرتد، بار دیگر به دین بازگردند. کلیسای جامع در فهرست جهانی یونسکو قرار دارد و نمونه‌ای از شکوه معماری گوتیک قرون وسطایی است. کلیسای جامع شارتر به خاطر پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ شگفت‌انگیزش مشهور است که قدمت بیشتر آنها به قرن‌های 12 و 13 می‌رسد. پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ درخشان اجازه می‌دهد تا نور رنگارنگ به داخل شبستان وسیع نفوذ کند و جلوه‎ای رویایی ایجاد کند. این پنجره‌ها با جزئیات پیچیده، داستان‌های کتاب مقدس را به تصویر می‎کشند. در جشنواره‎ی شهر، نمایش‌های نوری کلیسای جامع و بیش از 20 بنای تاریخی دیگر را روشن می‎کند. شما در این جشنواره می‎توانید شاهد نورپردازی‌ بر روی نمای این کلیسای قرون وسطایی باشید. این رویداد عمومی رایگان در طول جشنواره هر شب از غروب (حدود ساعت 9 شب) آغاز می‌شود و در ساعت 1 بامداد به پایان می‎رسد.

مزارع اسطوخودوس در پروونس را ببینید

منطقه‌ی پروونس گردشگران را دعوت می‌کند تا به یک چشم‌انداز رویایی از باغ‌های زیتون، تپه‌های غرق در آفتاب و مزارع اسطوخودوس بنفش تیره، با دهکده‌های کوچک در دره‌ها و صخره‌های زیبا دست پیدا کنند. بسیاری از هنرمندان مشهور از جمله سزان، ماتیس، شاگال و پیکاسو مسحور مناظر پرهیجان اینجا شده‌اند. زیبایی‌های طبیعی روستایی، جذابیت ییلاقی و فضای آرام پروونس به انسان‌ها هنر زندگی کردن را می‌آموزد. آب‌وهوای مطبوع باعث می‌شود که بتوانید در خیابان‌های سنگ‌فرش آرام قدم بزنید و بعدازظهرهایتان را در بالکن‌های آفتابی کافه‌های فضای باز بگذرانید.

روستای شامونی و کوه مون بلان

منظره‌ی شگفت‌انگیز بلندترین قله‎ی کوه اروپا یعنی مون بلان در کوه‎های آلپ فرانسه فراموش‌نشدنی است. ارتفاع مون بلان به 4810 متر می رسد. معنی مون بلان کوه سفید است زیرا این کوه به دلیل ارتفاعش همیشه پوشیده از برف است. در زیر این قله‌ی باشکوه دهکده‌ی کوهستانی و سنتی شامونی قرار دارد که در دره‌ی کوهستان قرار گرفته است. این مکان کوچک و عجیب مملو از کلیساهای تاریخی، رستوران‌های سنتی آلپ و غذاهای خوشمزه است. شامونی یک پایگاه عالی برای اسکی، پیاده‌روی، صخره نوردی، و ماجراجویی در فضای باز، یا فقط استراحت است.

دهکده‌های آلزاس به چه شهرت دارند؟

برخی از زیباترین دهکده‌های فرانسه در تپه‌های سرسبز آلزاس، جایی که کوه‌های وسگس با رودخانه‌ی راین آلمان هم‌مرز هستند، قرار گرفته‌اند. این دهکده‌های زیبای آلزاسی دارای خانه‌های نیمه‌چوبی با رنگ‌های پاستلی هستند که در اطراف کلیساهای کوچک محلی قرار گرفته‌اند. بالکن‌های گل‌دار شاد و خیابان‌های سنگفرش عابر پیاده بر جذابیت آن افزوده است. برخی از دهکده‌های گل‌کاری‌شده‎ی آلزاس به قدری زیبا هستند که به‌عنوان روستاهای گل و زیباترین دهکده‌های فرانسه لقب گرفته‌اند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ