صفر تا صد برای انتخاب بهترین روانکاو تهران

سمانه حسنی
بهترین روانکاوان باید دارای ویژگی های مطلوب و مشخصی باشند. زمانی میتوانیم از یک تراپیست به عنوان یک روانکاو خوب یاد کنیم که هم تخصص و هم صلاحیت لازم موجود باشد. بهترین روانکاو تهران چه ویژگی هایی دارد؟ در انتخاب یک دکتر روانکاو خوب  لازم است چه باید و نبایدهایی را در اولویت قرار دهیم؟ در این […]
بهترین روانکاوان باید دارای ویژگی های مطلوب و مشخصی باشند. زمانی میتوانیم از یک تراپیست به عنوان یک روانکاو خوب یاد کنیم که هم تخصص و هم صلاحیت لازم موجود باشد. بهترین روانکاو تهران چه ویژگی هایی دارد؟ در انتخاب یک دکتر روانکاو خوب  لازم است چه باید و نبایدهایی را در اولویت قرار دهیم؟ در این بخش در نظر داریم به طور کامل به خصوصیات بهترین روانکاوان خال حاضر اشاره کرده و توضیحات مفیدی را ارائه دهیم.

دکتر روانکاو خوب  کیست؟

عصر فعلی، عصر بیماری های روحی است. افراد به دلایل مختلف  گرفتار استرس، اضطراب و فشارهای روانی هستند. این امر نیز به نوبه ی خود در سلامت روحی و جسمی آنها تاثیر گذار است. با انتخاب دکتر روانکاو خوب در تهران می توانید به راحتی به بسیاری از مشکلات و درگیری های ذهنی و روحی خود پایان دهید. اگر به فکر درمان به موقع خود نباشیم در این صورت در کوتاه ترین مدت زمان گرفتار مشکلات زیادی خواهیم بود. به احتمال زیاد شما نیز در انتخاب دکتر روانکاو دچار سردرگمی می شوید. روانکاوان حرفه ای و متخصص زیادی در این حوزه فعالیت دارند ولی بهترین روانکاوان علاوه بر تخصص درمانی باید به برخی از خصوصیات ویژه نیز مجهز باشد تا بیمار بتواند صمیمیت کافی برقرار کرده و به عمق مشکلات خود از طریق رد و بدل اطلاعات پی ببرد. اگر شما با روانکاو خود راحت نباشید، از بروز دادن بسیاری از چالش ها اجتناب خواهید کرد و این پروسه ی درمان را طولانی می کند. پس بهتر است از انتخاب یک دکتر روانکاو خوب در تهران غافل نباشید. بیماری های روحی و روانی می تواند علل مختلفی داشته باشد. اگر علت بروز این نوع از مشکلات به خوبی شناسایی نشود در این صورت راه درمان مناسبی نیز پیدا نخواهد شد.

مهمترین ویژگی های دکتر روانکاو خوب

یک دکتر روانکاو خوب  باید دارای برخی از ویژگی های مطلوب باشد. زمانی میتوانیم از یک تراپیست به عنوان یک دکتر روانکاو خوب  یاد کنیم که در کنار تخصص و تجربه ای که دارد، به ویژگی های زیر نیز پایبند باشد:
  • خود آگاهی
  • صداقت
  • عزت نفس بالا
  • بردباری
  • آگاهی فرهنگی
  • عدم تحمیل عقاید
  • ایجاد ارتباط خوب
یک روانکاو در تهران باید سه ویژگی اساسی از جمله همدلی، همخوانی و توجه مثبت بدون قضاوت را در خود پرورش دهد. در این صورت است که می تواند در درمان مشکلات بیماران خود گام موثری بردارد. تشخیص یک روانکاو خوب برای افرادی که قصد روان درمانی دارند، بسیار مهم است اگر روانکاو خوبی انتخاب نشود در این صورت مشکلات موجود با گذر زمان تشدید خواهند یافت. این امر نیز به نوبه ی خود روند درمان را افزایش می دهد.

روانکاو خوب در تهران

کلینیک های روانکاوی بسیاری در سطح شهر تهران است. دکترهای روانکاو با تجربه و دارای تخصص مختلف در این مراکز فعالیت می کنند. البته فراموش نکنید در این راستا سودجویان زیادی نیز هستند که نه آگاهی کافی دارند و نه به اصول حرفه ای پایبند هستند. این نوع از افراد سبب دلسرد شدن بسیاری از بیماران شده اند. به همین دلیل توصیه ما این است سعی کنید با بررسی کافی، یک روانکاو خوب را در اولویت قرار دهید. دکتر علوی نژاد به عنوان یکی از بهترین دکترهای روانکاو در تهران در خدمت شما عزیزان است. شما می توانید هم اکنون از طریق راههای ارتباطی موجود، اقدامات رزرو وقت را تکمیل کنید. دکتر رامین علوی نژاد به عنوان یکی از روانکاو های حرفه ای و متخصص، متناسب با چالش های شما بهترین مشاوره را در اختیارتان قرار خواهد داد. شما می توانید برای درمان مشکلات زیر با ایشان در ارتباط باشید:
  • درمان افسردگی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • درمان وسواس
امکان دریافت نوبت هم به صورت آنلاین و هم حضوری برای شما فراهم است.

یک روانکاو به چه فاکتورهایی اهمیت می دهد؟

توجه به برخی از فاکتورها به یک روانکاو اجاره می دهد به راحتی بتواند به دغدغه ی بیماران خود پی ببرد. دکتر روانکاو در تهران لازم است برخی از نکات را جدی بگیرد. مهمترین نکات برای این امر شامل موارد زیر است:
  • به روز کردن دانش
  • کمک گرفتن از سوپروایزر
  • اخلاق درمان
  • کسب آگاهی
  • مطب مناسب
  • رازداری
  • حضور در دوره ها و کارگاه های بین المللی
روانکاو معروف لازم است مهارت های خود را روز به روز افزایش دهد. هرچه در این زمینه موفق تر شود به شهرت و محبوبیت زیادتری دست خواهد یافت.

روانکاو معروف

روانکاو معرووفی را انتخاب کنید که بتوانید در درمان مشکلات شما گام سنجیده ای بردارد. لازم به ذکر است که مراجعه کنندگان به یک روانکاو معروف فقط بیمارانی نیستند که گرفتار مشکلات روحی و روانی شده اند. افراد عادی نیز می توانند برای عبور از چالش های مختلف از مشاوره ی حرفه ای یک روانکاو بهره مند شوند. شما می توانید برای بهبود شرایط زندگی خود، ترک عادت های نادرست نیز راهنمایی های لازم را از یک روانکاو عالی به دست آورید. همه ی این فاکتورها می تواند در بهبودی زندگی شما بسیار موثر باشد. ممکن است برای پیدا کردن یک روانکاو معروف در تهران تاکنون وب سایت های مختلفی را سرچ کرده باشید. حتما برای انتخاب روانکاو حساسیت کافی مد نظر داشته باشید. در ادامه به برخی از مهمترین باید و نباید های مهم برای انتخاب یک روانکاو معروف پرداخته ایم.

باید و نبایدهای مهم

دکتر روانکاو خوب در تهران یک درمانگر دلسوز است. اگر روانکاو شنونده خوبی نباشد در این صورت نمی تواند به مشکل بیماران خود پی ببرد. داشتن مهارت های ارتباطی قوی در این حوزه بسیار مهم است. قبل از انتخاب یک روانکاو معروف سعی کنید بازخوردهای ارائه شده در مورد آن رواندرمانگر را به خوبی بررسی کنید. با رزرو یک جلسه و داشتن یک مکالمه کوتاه به راحتی می توانید به تخصص و مهارت روانکاو منتخب خود پی ببرید. اگر در همان جلسه ی اول، ارتباط مطلوب برقرار کنید و بتوانید به یک نتیجه ی سودمند و رضایت بخش دست یابید، بدون شک شما با این روانکاو قادر خواهید بود در حل چالش های خود به خوبی عمل کنید.

 تفاوت بین روانکاو و روانشناس

چه به دنبال درمان مشکلات روان یا آموزش برای تبدیل شدن به یک رواندرمانگر باشید، با رویکردهای مختلف درمانی روبرو خواهید شد. تشخیص تفاوت بین آنها و فهمیدن اینکه کدام یک برای شما مناسب است ممکن است گیج کننده باشد. بنابراین، در ادامه، می‌خواهم به این سؤال بپردازم: تفاوت بین روان‌شناس و روان‌کاو چیست؟ هرکسی که روان درمانی می کند، ابتدا به عنوان یک روان درمانگر آموزش می بیند. مدل بنیادی کارل راجرز با عنوان رویکرد "مراجع محور" را یاد می گیرد که بر اساس ارزش ها و مهارت های همدلی و توجه مثبت به مراجع و نقاط قوت او ساخته شده است. همچنین در مدل بنیادی درمان شناختی رفتاری - CBT - آموزش می بیند که نظریه و تکنیکی برای پرداختن به تأثیر افکار ما بر رفتارها و احساسات ما است و به دنبال اصلاح تفکر تحریف شده . این مدل ها این فرض را دارند که مراجع می خواهد تغییر کند و بهتر شود. ایده این است که اگر ابزار و حمایت به آنها داده شود و به گونه ای دیگر به مشکلات خود فکر کنند، درمان به آنها کمک خواهد کرد.

اما چرا به روانکاو نیاز داریم

بسیاری از روان درمانگران دریافته اند که برخی از مراجعان خواسته ها و انگیزه های متناقضی دارند. آنها می خواهند تغییر کنند و همچنین نمی خواهند تغییر کنند. به نظر می رسد آنها ابزارهایی را که به آنها پیشنهاد می شود می گیرند اما سپس آنها را رد می کنند، با آنها می جنگند یا آنها را نادیده می گیرند. چرا برخی از افراد ابزار و روش‌های مختلف تغییر را نادیده می گیرند؟ اینجاست که روانکاو وارد می شود و نقطه شروع آن از فروید آغاز شد. فروید با بیمارانی کار می کرد که روش های سنتی آن روز به آنها کمک نمی کرد. او متوجه شد که گوش دادن و صحبت کردن با این بیماران در ابتدا مفید بود، اما آنها به نقطه شروع خود بازمی گشتند. اینگونه بود که او مقاومت ناخودآگاه در برابر تغییر را کشف کرد. برای برخی افراد، نیروهای مخالف تغییر قوی تر از نیروهایی هستند که به تغییر دامن می زنند. اما چرا؟ فروید معتقد بود که مردم به دو دلیل در برابر یادگیری تغییر مقاومت می کنند. اولاً، زیرا تغییر به معنای آگاهی از درد روانی و تماس با آن است. این می تواند شامل ترس از ناشناخته ها، درد از دست دادن، و مسئولیت ها و کار سختی باشد که با حرکت رو به جلو همراه است. دوم، مردم در برابر تغییر مقاومت می‌کنند، زیرا چیز مثبتی وجود دارد که از همان تغییر نکردن به دست می‌آورند و حتی ممکن است از بیمار بودن چیز مفیدی به دست بیاورند – حداقل به‌ طور ناخودآگاه. برای دریافت نوبت از آقای دکتر رامین علوی نژاد به سایت رسمی ایشان به آدرس زیر مراجعه فرمائید: https://drraminalavi.com/روانشناس-در-تهران/
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ