راهنمای کاربردی انتخاب باتری قلمی و نیم قلمی در ایران

منوچهر صدری
در حالی که باتری‌های قابل شارژ می‌توانند از پس بسیاری از وظایف برآیند، اما هیچ چیز نمی‌تواند به راحتی باطری قلمی و نیم قلمی از پیش شارژ شده باشد. در اینجا، ما سعی می‌کنیم راهنمایی درباره بهترین باتری‌های قلیایی را در هر دو اندازه قلمی و نیم قلمی ارائه کنیم. باتری قلیایی: باتری قلمی و […]
در حالی که باتری‌های قابل شارژ می‌توانند از پس بسیاری از وظایف برآیند، اما هیچ چیز نمی‌تواند به راحتی باطری قلمی و نیم قلمی از پیش شارژ شده باشد. در اینجا، ما سعی می‌کنیم راهنمایی درباره بهترین باتری‌های قلیایی را در هر دو اندازه قلمی و نیم قلمی ارائه کنیم. راهنمای کاربردی انتخاب باتری قلمی و نیم قلمی در ایران

باتری قلیایی: باتری قلمی و نیم قلمی

باتری‌‎های قلیایی، مانند همه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عمر مفیدی از ده سال یا بیشتر داشته باشند. و برخلاف مدل‌های شارژی، در حالت غیرفعال، شارژ خود را از دست نمی‌دهند. بنابراین همیشه آماده کار هستند. این باعث می‌شود آنها به‌ویژه برای کنترل‌های از راه دور مناسب باشند، جایی که شما فقط با فشار دادن یک دکمه از مقدار کمی انرژی استفاده می‌کنید. در حالی که اگر از کنترل از راه دور استفاده نشود، باتری شارژ را از دست نمی‌دهید. برخی از دستگاه‌ها مانند هشدار دهنده دود به باتری قلیایی نیاز دارند، به دلیل اینکه تا مدت‌های طولانی بدون استفاده قابل استفاده باقی می‌مانند. می شود با استفاده از یک تستر باتری اختصاصی، تمام باتری‌ها را برای ظرفیت کل آزمایش کرد. این به ما امکان می‌دهد تا نتایج دقیق‌تری نسبت به مثلاً استفاده از ماشین اسباب بازی یا مشعل برای اندازه گیری مدت زمان ماندگاری یک باتری ارائه دهیم. البته در این تست استفاده از باتری را نیز در نظر می‌گیریم:
  • تخلیه زیاد (برای دستگاه‌هایی که به سرعت انرژی زیادی مصرف می‌کنند، مانند اسباب‌بازی‌ها و مشعل‌ها)
  • یا تخلیه کم (برای دستگاه‌هایی که به طور نامنظم کمی از برق مصرف می‌کنند، مانند کنترل از راه دور)
ما همچنین قیمت را در نظر می‌گیریم: گاهی اوقات باتری‌های ارزانتر علی رغم داشتن توان کمتر، سرمایه گذاری بهتری هستند. بررسی‌های ما در زیر همه چیز را توضیح می‌دهد. از لجاظ فناوری ساخت نیز انواع باتری‌های قلمی و نیم قلمی به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند:
  • زینک-کربن
  • نیکل هیدرید فلز (داشتن قابلیت شارژ مجدد)
  • لیتیوم
  • لیتیوم یون(داشتن قابلیت شارژ مجدد)
  • نیکل کادمیوم (داشتن قابلیت شارژ مجدد)
  • آلکالاین (داشتن قابلیت شارژ مجدد)
طبق آزمایش‌ها، اگر به دنبال انعطاف‌پذیری و قدرت کلی هستید، باتری‌های GP Ultra AA بهترین باتری‌هایی هستند که در حال حاضر می‌توانید تهیه کنید. این باتری‌ها در تست‌های انجام شده  ظرفیت کلی 1680.5 میلی آمپر ساعتی را ارائه کردند که بالاترین ظرفیتی است که تا به حال دیده‌ایم. باتری قلیایی: باتری قلمی و نیم قلمی

راهنمای کامل انتخاب باتری‌های نیم قلمی

باتری‌های نیم قلمی جزو 5 باتری پر تقاضا هستند. باتری‌های نیم قلمی یک سلول تک دارای ابعاد 44.5 میلی متر طول و 10.5 میلی متر قطر هستند.
  • وزن
  • ولتاژ اسمی
  • و نامگذاری باتری یا نام فنی آن
بر اساس شیمی خاص باتری متفاوت است. اینها میتوانند هم باتری‌های یکبار مصرف و هم باتری‌های قابل شارژ باشند. بسته به نیاز باتری دستگاه‌ها و برنامه‌های خاص شما، می‌توان از آنها به عنوان یک سلول یا در سلول‌های متعدد در کنار هم استفاده کرد.

انواع باتری نیم قلمی

باتری‌های نیم قلمی می‌توانند هم باتری‌‎های قابل شارژ و هم باتری‌های یکبار مصرف باشند. برای تعیین اینکه آیا باتری‌ نیم قلمی شما قابل شارژ هستند یا یکبار مصرف، باید شیمی باتری را بررسی کنید. زیرا برخی از آنها فقط به صورت یکبار مصرف یا اولیه طراحی شده‌اند در حالی که برخی دیگر می‌توانند هر دو نوع را داشته باشند. این در مورد ولتاژ اسمی نیز صادق است. به عنوان مثال، باتری‌های قلیایی دارای ولتاژ اسمی 1.5 ولت هستند.

باتری‌های AA چیست؟

باتریهای AA یکی از رایج ترین انواع باتری‌های قابل تعویض هستند که امروزه در گردش هستند. باتری‌های AA که اغلب در دستگاه‌های تک سلولی استفاده می‌شوند یا به صورت جفت (یا چند برابر بزرگ‌تر) برای تامین انرژی وسایل الکترونیکی مصرفی بزرگ‌تر اما هنوز نسبتا قابل حمل استفاده می‌شوند، بسیار متنوع هستند و تقریباً در همه جای دنیا بسیار در دسترس هستند. راهنمای کامل انتخاب باتری‌های نیم قلمی

چطور مناسب‌ترین باتری AA را انتخاب کنیم؟

تقریبا در مورد تمام سازندگان و برندهای موجود باتری قلمی در بازار ایران تحقیق کردیم، بنابراین درک عمیقی از عوامل کلیدی متمایز کننده عملکرد باتری AA داشتیم. تا بتوانید بهترین انتخاب را برای دستگاه خود داشته باشید. مناسب‌ترین باتری قلمی خود را براساس موارد زیر انتخاب کنید:
  • شیمی
باتری‌های AA معمولاً با ترکیب شیمیایی آنها تعریف می‌شوند. آنها یا قلیایی، لیتیومی (انواع مختلف موجود هستند)، یا هیدرید فلز نیکل (NiMH) هستند. دستگاه و استفاده شما مشخص می‌کند که کدامیک را باید خریداری کنید.
  • عملکرد
دستگاه‌ها از انرژی ذخیره‌شده در یک باتری AA با نرخ‌های متفاوتی استفاده می‌کنند، بنابراین مهم است که باتری‌هایی را انتخاب کنیم که تا حد امکان با طیف وسیعی از تجهیزات مناسب باشند.
  • ارزش
باتری‌های قلمی ارزان به راحتی در دسترس هستند، اما عملکرد آن‌ها می‌تواند در برخی از ابزارها مخرب باشد. از سوی دیگر، قرار دادن باتری‌های قلمب گران ‌قیمت در ساعت‌ها یا ریموت‌های تلویزیون فایده‌ای ندارد. انتخاب ما گزینه مناسب برای هر نوع دستگاه است.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ