آموزش خرید و فروش آنلاین دوج‌کوین در صرافی‌های ایرانی

سمانه حسنی
در بازار ارزهای دیجیتال، ارزهایی وجود دارند که از سوی رسانه‌ها و برخی افراد مطرح شده‌اند. در حقیقت، این نوع ارزهای دیجیتال در ابتدا آن‌چنان سروصدایی بر پا نکرده‌ و حضور پررنگی نیز نداشته‌اند. دوج‌کوین ( Dogecoin ) نمونه‌ای از همین ارزها است که با یک شوخی ساده پا به عرصه گذاشت. در این مقاله […]

در بازار ارزهای دیجیتال، ارزهایی وجود دارند که از سوی رسانه‌ها و برخی افراد مطرح شده‌اند. در حقیقت، این نوع ارزهای دیجیتال در ابتدا آن‌چنان سروصدایی بر پا نکرده‌ و حضور پررنگی نیز نداشته‌اند. دوج‌کوین ( Dogecoin ) نمونه‌ای از همین ارزها است که با یک شوخی ساده پا به عرصه گذاشت. در این مقاله قصد داریم ابتدا نگاهی کلی به‌ دوج‌کوین بیندازیم و سپس، به آموزش خرید و فروش دوج‌کوین بپردازیم. در ضمن، اگر به‌دنبال خرید بیت کوین بدون احراز هویت هستید، کلیک کنید.

دوج‌کوین ( DOGE ) چیست؟

دوج‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و بسیار امن است. در حال حاضر، دارندگان این ارز دیجیتال می‌توانند برای پرداخت هزینه خرید کالا و دریافت خدمات از آن استفاده کنند. علاوه‌براین، دوج‌کوین را می‌توان با سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار و همچنین ارزهای فیات مبادله کرد. برخلاف آن‌که در سایت رسمی دوج‌کوین، از آن به‌عنوان سرگرمی یاد شده است، این ارز دیجیتال در حال حاضر یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران از آن به‌عنوان ابزاری برای حفظ سرمایه استفاده می‌کنند. جالب است بدانید دوج‌کوین، حاصل ترکیبی از کد‌های بیتکوین و لایت‌کوین بوده و همراه با تغییراتی کلی ایجاد شده است. این ارز دیجیتال نیز همانند برخی از سایر آلت‌کوین‌ها، مبتنی بر بلاکچین است و می‌توان آن را استخراج کرد. پاداش درنظرگرفته‌شده برای بلاکچین این ارز دیجیتال، ده هزار واحد دوج‌کوین است. همانند بیتکوین و لایت‌کوین، الگوریتم استخراج دوج‌کوین اسکریپت ( Scrypt ) است. دوج‌کوین را با استفاده از CPU و GPU نیز می‌توان استخراج کرد اما اغلب برای استخراج آن از دستگاه‌های ASIC استفاده می‌کنند.

چه کسانی دوج‌کوین ( DOGE ) را راه‌اندازی کردند؟

بیلی مارکوس ( Billy Markus ) و جکسون پالمر ( Jackson Palmer ) دوج‌کوین را در سال 2013 راه‌اندازی کردند. این ارز دیجیتال با نماد D وارد بازار شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

دوج‌کوین ( DOGE ) چه قابلیت‌ها و مزایایی دارد؟

ارز دیجیتال دوج‌کوین در سال ۲۰۲۲ در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر قرار گرفت. اما این موفقیت از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ در ادامه به چند مورد از قابلیت‌های دوج‌کوین می‌پردازیم که دلیل موفقیت آن بوده‌اند.

امنیت بالا

یکی از اهداف راه‌اندازی دوج‌کوین آن بود که امکان معامله همتا به همتا را فراهم کند، به همین دلیل در سیستم بلاکچین قرار گرفت. هکرها گاهی موفق می‌شوند که به داده‌های شبکه دسترسی پیدا کنند. اما به‌دلیل هش موجود در دوج‌کوین تلاش‌ هکر‌ها برای دسترسی به داده‌ها تا حد زیادی بی‌فایده خواهد بود.

سرعت بالا

همان‌طور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم، دوج‌کوین از بیتکوین نشأت گرفته است و شباهت بسیاری به آن دارد. از همین رو، دوج‌کوین توانسته است درزمینه نقل و انتقالات راهی مطمئن و سریع را ارائه کند. علاوه‌براین، کارمزد انتقالات دوج‌کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بسیار کم‌ است.

نامحدود

اکثر ارزهای دیجیتال سقف مشخصی را برای استخراج در نظر می‌گیرند و استخراج آن‌ها به‌صورت نامحدود غیرممکن است. بااین‌حال، ارز دیجیتال دوج‌کوین هیچ محدودیتی درزمینه استخراج ندارد. این امر بدان‌ معنا است که استخراج‌کنندگان می‌توانند به‌طور نامحدود این ارز دیجیتال را استخراج کنند!

نحوه خرید و فروش دوج‌کوین ( DOGE ) در صرافی‌های ایرانی

حال که با کلیات دوج‌کوین آشنا شده‌اید، نوبت آن رسیده است که نحوه خرید و فروش این کوین را در صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید.

خرید و فروش دوج‌کوین در صرافی اوکی اکس ( Ok-ex )

برای خرید و فروش دوج‌کوین در صرافی اوکی اکس باید مراحل زیر را پشت‌سر بگذارید.
  1. گام اول: انتخاب کیف پول ارز دیجیتال
ابتدا باید یک کیف پول سازگار با ارز دیجیتال دوج‌کوین نصب کنید. کیف پول ارز دیجیتال برای دارایی شما مانند بانک است و تأمین امنیت آن را برعهده دارد.
  1. گام دوم: ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی
پس از آن‌که ثبت‌نام کردید، نوبت به احراز هویت می‌رسد. وارد پروفایل کاربری خود شوید و مراحل احراز هویت را پشت‌سر بگذارید. در این مرحله کارشناسان هویت شما را ثبت و تأیید می‌کنند. سپس یک کارت بانکی که به نام خودتان است را در سایت ثبت کنید. دقت داشته باشید که برای خرید هر ارز دیجیتال، ابتدا باید یک کارت بانکی داشته باشید که به نام خودتان است.
  1. گام سوم: ثبت سفارش خرید دوج‌کوین
پس از آن‌که مراحل قبلی را با موفقیت به پایان رساندید، برای خرید آنلاین دوج‌کوین وارد پروفایل خود شده و بر روی «خرید از ما» کلیک کنید. در صفحه‌ای که نمایان می‌شود، از بین فهرست ارزهای دیجیتال، دوج‌کوین ( Dogecoin ) را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که نام اختصاری آن DOGE است. در مرحله بعد باید مقدار مدنظر دوج‌کوین را وارد کنید و در کادر «آدرس خود را وارد کنید»، آدرس کیف پول خود را قرار بدهید. سفارش شما پس از پرداخت هزینه به ثبت خواهد رسید.

خرید و فروش دوج‌کوین ( DOGE ) در صرافی تبدیل ( Tabdeal )

یکی دیگر از صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال، تبدیل نام دارد. برای خرید و فروش ارز دیجیتال دوج‌کوین در صرافی تبدیل، مراحل زیر را دنبال کنید.
  1. گام اول: ورود به سایت تبدیل
ابتدا وارد وب‌سایت صرافی تبدیل شوید و سپس روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید.
  1. گام دوم: وارد کردن رمز عبور و شماره تلفن همراه
پس از آن‌که روی گزینه ثبت‌نام کلیک کردید، صفحه‌ای نمایان می‌شود که از شما شماره تلفن همراه و رمز عبور می‌خواهد. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه، یک کد تأیید برای آن شماره ارسال می‌شود، کد را در قسمت مربوطه وارد کنید. سپس رمز عبور موردنظر خود را وارد کنید. در مرحله بعد، تیک بخش «قوانین و مقررات» را بزنید و بعد از آن روی ثبت‌نام کلیک کنید.
  1. گام سوم: وارد کردن اطلاعات
در این مرحله، از شما درخواست می‌شود تا اطلاعات شخصی ازجمله نام، نام خانوادگی و کد ملی را وارد کنید. سپس باید اطلاعات بانکی خود را وارد کنید و یک کارت بانکی به سایت معرفی کنید.
  1. گام چهارم: بارگذاری عکس و مدرک هویتی
این مرحله برای احراز هویت شما است و طی آن باید عکس خود را به‌همراه یکی از مدارک هویتی خود در سایت بارگذاری کنید.
  1. گام پنجم: ورود به صفحه خرید و فروش
در این بخش، روی قسمت خرید و فروش در سایت صرافی کلیک کرده و سپس در صفحه‌ای که نمایان می‌شود، نام دوج‌کوین را وارد کنید. در مرحله بعد باید مقدار دوج‌کوین موردنظر را وارد کنید. سفارش خرید شما پس از پرداخت هزینه به ثبت می‌رسد. همین حالا می‌توانید برای خرید دوج کلیک کنید!

خرید و فروش دوج‌کوین ( DOGE ) در صرافی والکس ( Wallex )

  1. گام اول: ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری
مانند هر صرافی ارز دیجیتال، برای آغاز خرید و فروش دوج‌کوین در صرافی والکس، ابتدا باید ثبت‌نام کرده و حساب کاربری خود را ایجاد کنید.
  1. گام دوم: بارگذاری مدارک
در این بخش، باید به‌منظور گذراندن مراحل احراز هویت، مدارکی که از شما درخواست می‌شود را در سایت بارگذاری کنید.
  1. گام سوم: شارژ کیف پول
در این بخش باید کیف پول خود را از طریق حساب بانکی خود به‌صورت ریالی شارژ کنید.
  1. گام چهارم: ورود به صفحه معاملات
هرگاه مراحل قبلی را پشت‌سر گذاشتید، می‌توانید وارد صفحه معاملات شوید و در آن‌جا نام ارز دیجیتال دوج‌کوین را جست‌وجو کنید. پس از وارد کردن مقدار موردنظر دوج‌کوین می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، با آموزش خرید و فروش دوج‌کوین در تعدادی از صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال آشنا شده باشید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ