آیا بعد از استفاده از ماسک  ورقه‌ای صورت را بشوییم؟

نادر سیاسی
حتما برای شما هم پیش آمده که وقت‌های زیادی در زمان خرید لوازم مراقبتی پوست صورت به‌دنبال دانستن این بوده‌اید که آیا این محصول مراقبتی نیاز به آبکشی بعد از استفاده دارد یا نه. منطقی است که در این روزهای شلوغ و پرمشغله‌ای که مجبوریم ساعت‌ها و لحظه‌های کمتری را جلوی آینه بمانیم یا مدت‌زمان […]

حتما برای شما هم پیش آمده که وقت‌های زیادی در زمان خرید لوازم مراقبتی پوست صورت به‌دنبال دانستن این بوده‌اید که آیا این محصول مراقبتی نیاز به آبکشی بعد از استفاده دارد یا نه. منطقی است که در این روزهای شلوغ و پرمشغله‌ای که مجبوریم ساعت‌ها و لحظه‌های کمتری را جلوی آینه بمانیم یا مدت‌زمان مراقبت و استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی را به حداقل برسانیم، چنین دغدغه‌ای داشته باشیم که آیا بعد از استفاده از ماسک ورقه‌ای صورت را بشوییم یا نه؟ همچنین این نگرانی به وجود میاید که بعد از شستن ماسک ورقه ای خواص آن از بین برود.

در این مقاله، علاوه بر این‌که به این سوال پاسخ می‌دهیم، به ارائه راهکارهای ساده و نتیجه‌بخشی هم می‌پردازیم که انجام آن‌ها قبل و بعد از استفاده از ماسک ورقه‌ای، می‌تواند تاثیر آن را دوچندان کند. برای سهولت خرید ماسک‌های ورقه‌ای، توضیح مختصری هم درباره انواع‌شان ارائه کرده‌ایم تا بتوانید متناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. انتخاب هوشمندانه و متناسب با پوست، همیشه یکی از مهم‌ترین راهکارها برای دیدن تاثیر محصولات مراقبتی و احساس رضایتمندی از تغییر است.

دغدغه بسیاری از افرادی که در تلاش برای حفظ سلامت، جوانی و زیبایی پوست خود در هر سن‌وسالی هستند این است که آیا باید بعد از استفاده از ماسک ورقه‌ای صورت را بشوییم؟

از این رو سایت primaryskin در جواب به این سوال می‌‌نویسد:

«نه! هرگز این کار را نکنید. با شستن صورت بلافاصله بعد از شیت ماسک، عملا شیت ماسک را هدر می‌دهید؛ پوست نیاز به زمان دارد تا شیت ماسک به‌خوبی جذب شود. اگر مواد اضافه موجود روی پوست حس ناخوشایندی برای شما دارد، با ضربات ملایم روی پوست به جذب سریع‌تر آن کمک کنید. با این راهکار، تمام مواد آبرسان و مغذی شیت ماسک جذب پوست شما خواهد شد.»

نحوه استفاده صحیح ماسک‌های ورقه‌ای

اگر مایل به استفاده از ماسک ورقه‌ای هستید، پیشنهاد می‌شود که این کار را هفته‌ای دو یا سه بار انجام بدهید. افزایش تعداد دفعات استفاده شاید همراه با تحریک پوست باشد. بنابراین تا پیش از اطمینان از پذیرا بودن پوست خود نسبت به محصول مراقبتی، بهتر است دوره استفاده را با تعداد دفعات مناسب و توصیه‌شده شروع کنیم.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت، آمادگی پوست قبل از استفاده از ماسک ورقه‌ای است.

هر زمانی که تصمیم گرفتید با ماسک ورقه‌ای به پوست خود رسیدگی کنید، قبل از آن صورت خود را از هرگونه آلودگی پاک کنید. برای شست‌وشوی عمیق صورت و پاک‌کردن مواد آرایشی و بهداشتی‌ای که از قبل روی پوست مانده، می‌توان از تونر متناسب با نوعِ پوست استفاده کرد. بعد از این‌ کار، ماسک ورقه‌ای را روی صورت خود قرار دهید و اجازه بدهید که پوستِ شما به‌مدت بیست دقیقه پذیرای آن باشد. بعد از این مدت می‌توانید به‌آرامی ماسک را از روی پوست صورت یا هر ناحیه دیگر بردارید.

قبل از گذاشتن ماسک ورقه‌ای چه باید کرد؟

مهم‌ترین نکته قبل از گذاشتن ماسک ورقه‌ای روی صورت، خرید ماسک مراقبتی متناسب با نوع پوست است. شما با شناختنِ نوع پوست خود، می‌توانید بهترین محصولات مراقبتی مناسب را بخرید. از آنجا که محصولات آرایشی و مراقبتی با سلامت پوست سروکار دارند، لازم است پیش از هر خرید و انتخابی، ما نوع پوست خود (چرب، خشک، مختلط) را بشناسیم.

نکته مهم دیگر، زدودن هرگونه آلودگی از پوست، پیش از مصرف ماسک ورقه‌ای است. اگر از ماسک ورقه‌ای برای سایر نواحی بدن جز صورت استفاده می‌کنید، باید پیش از استفاده از آن، همه آن نواحی پوستی را نیز مثل پوست صورت، با شیوه و محصول مناسب پاکسازی کنید تا ماسک ورقه‌ای تاثیر بیشتری داشته باشد.

ماسک ورقه‌ای چه مدت زمان بایستی روی پوست صورت باشد؟

به مدت زمانی که قرار است ماسک ورقه ای روی پوست شما بماند، به چشم زمانی برای مدیتیشن و دوری از اضطراب نگاه کنید. بنابراین در زمان استفاده از ماسک ورقه‌ای، در جای آرامی دراز بکشید یا بنشینید. حتی می‌توانید به یک موسیقی دلخواه هم گوش بدهید.

برای گذاشتن ماسک هم آن را به‌‌آرامی از بسته‌بندی خارج کنید. چراکه به‌دلیل بافت ظریف ماسک امکان آسیب آن زیاد است. روی عموم بسته‌بندی‌های ماسک ورقه‌ای مدت‌زمانی که باید روی پوست بماند، درج شده است. این مدت زمان عموما بین پانزده تا بیست دقیقه است. اگر ماسک مدت کمتر یا بیشتری روی پوست بماند ممکن است موجب خشکی پوست‌تان شود.

بعد از برداشتن ماسک ورقه ای چه باید کرد؟

بعد از مدت زمان لازم، ماسک را از قسمت چانه (اگر ماسک ورقه‌ای صورت است) به سمت بالا، بلند کنید تا آرام از پوستِ شما جدا شود. اگر از ماسک ورقه‌ای برای سایر نواحی بدن استفاده می‌کنید، لازم است همین‌قدر آرام و بدون عجله، ماسک را از روی پوست بردارید.

شما بعد از برداشتن ماسک، متوجه مایع آن روی پوست صورت می‌شوید. هرگز پوست صورت خود را برای پاک کردن این مایع باقی‌مانده نشویید. این مواد مغذی با کمی ماساژ و ضربات آرام روی پوست، به‌راحتی جذب می‌شوند.

معرفی انواع ماسک‌های ورقه‌ای

این روزها بازار محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبتی به یکی از بازارهای پر رقابت و البته مملوء از تنوع و گوناگونی تبدیل شده است. ما هر روزه خبر لاین تازه بسیاری از کارخانه‌های معتبر را می‌شناسیم یا در سایت‌های فروش آنلاین این محصولات، چشم‌مان به برندهای تازه یا حتی قدیمی‌ای می‌افتد که تا پیش از این، از وجودشان بی‌خبر بوده‌ایم. ماسک ورقه‌ای یا همان شیت ماسک نیز همچون سایر محصولات مراقبتی پوست تنوع زیادی دارد. ما در اینجا به معرفی سه برند معتبر و پراقبال که همیشه موجب رضایت مصرف‌کنندگان بوده‌اند، اشاره کرده‌ایم.

برند استوری درم کره ای

حتما شما هم محصولات این برند به‌ویژه شیت ماسک آن را در آنلاین‌شاپ‌ها دیده‌اید. کشور کره همیشه در تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و معرفی برندهای گوناگون به بازار مصرف جهانی پیشتاز بوده است. این برند کره‌ای معتبر سال‌هاست که در زمینه تولید ماسک‌های نقابی فعالیت می‌کند و در این حوزه، خوش‌نام است.

برند گارنیه

این برند فرانسوی که توانسته بین مصرف‌کنندگان ایرانی نیز پرطرفدار شود و محصولات آن جزو جدایی‌ناپذیر سبد خرید کالای ما باشد، شیت ماسک‌های پاک‌کننده، آبرسان، روشن‌کننده و… دارد که می‌تواند پاسخ‌گوی تمام نیازهای ما باشد.

برند وارمی

احتمالا شما هم این روزها زیاد نام این برند و رضایت مصرف‌کنندگان محصولات آن به گوش‌تان خورده است. برند وارمی که به شرکت وارد کننده ماسک‌های فریمن تعلق دارد، خیلی زود توانست به یکی از بهترین برندها در زمینه ماسک صورت تبدیل شود. این خوش‌نامی و اقبال، بیش از هر چیزی به دلیل کیفیت و بسته بندی جذاب محصولات وارمی است. از طرفی برند وارمی فرمولاسیون مورد تایید لابراتوارهای آلمان را دارد و مواد اولیه آن از کشورهای اروپایی وارد می‌شود. در نتیجه، کیفیت محصولات وارمی حرف اول را در این بازار پر رقابت محصولات مراقبتی، به‌ویژه ماسک صورت می‌زند.

از دیگر نکات مورد توجه درباره ماسک‌های برند وارمی که حالا بزرگ‌ترین سهم را در بازار ماسک‌های پاکسازی صورت دارد، می‌توان به دو نوع ماسک «پاکسازی‌کننده» و «ماسک‌های آبرسان و مغذی پوست» اشاره کرد. محصول تازه دبل شیت ماسک‌های برند وارمی نیز با دوازده نوع متنوع که ویژگی‌ها و امتیازات تخصصی خود را دارند به‌تازگی وارد بازار شده تا در دسترس مصرف‌کنندگان قرار بگیرد. ماسک کاسه‌ای نیز یکی از نوآوری‌های برند وارمی در ارائه محصولی متناسب با نیاز مخاطب بود.

سخن پایانی

ما در این مطلب علاوه بر پاسخ به سوال «آیا بعد از استفاده از ماسک ورقه‌ای صورت را بشوییم» به نکات مهم و کاربردی دیگری درباره استفاده از ماسک ورقه‌ای صورت و معرفی مهم‌ترین برندهای آن را نیز به شما ارائه کردیم. امید است که بتوانید با راهکارهای ارائه‌شده ماسک ورقه‌ای مناسب صورت یا سایر نواحی پوستی را انتخاب کنید و از نتیجه‌بخشی محصولات وارمی، نوعی رضایت‌مندی و شوقِ دوباره برای استفاده نصیب شما شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ