راهنمای مراقبت از موهای خشک در فصل زمستان

نادر سیاسی
وقتی که روزهای سرد زمستانی را در کنار شومینه یا کاناپه گرم، مشغول به نوشیدن یک فنجان چای داغ پشت سر می‌گذارید، تصور می‌کنید که همه‌چیز در بهترین حالت خودش وجود دارد. اما وقتی که موهایتان را شانه می‌کنید یا دستی به آن‌ها می‌کشید، متوجه خشکی بیش‌ازحد و حتی ریزش موها می‌شوید. این، دقیقاً همان […]

وقتی که روزهای سرد زمستانی را در کنار شومینه یا کاناپه گرم، مشغول به نوشیدن یک فنجان چای داغ پشت سر می‌گذارید، تصور می‌کنید که همه‌چیز در بهترین حالت خودش وجود دارد. اما وقتی که موهایتان را شانه می‌کنید یا دستی به آن‌ها می‌کشید، متوجه خشکی بیش‌ازحد و حتی ریزش موها می‌شوید. این، دقیقاً همان اتفاق آزاردهنده‌ای است که در طول ماه‌های سرد و برفی زمستان برای همه موها مخصوصاً موهای خشک رخ می‌دهد. کمبود رطوبت و خشکی زیاد آب‌وهوا در فصل زمستان، چالش‌های مختلفی از جمله موخوره، کدر شدن موها، دو شاخه شدن مو و ریزش شدید را در پی دارد.

حتی اگر محل زندگی شما همیشه با باد سرد، باران، سرما و برف همراه است، باز هم در فصل زمستان شرایطی به‌وجود می‌آید که موهایتان را تهدید می‌کنند. کم‌آبی شدید و عدم تأمین رطوبت مورد نیاز پوست کف سر و تارهای مو، 2 عامل اصلی آسیب‌های مربوط مو در فصل زمستان محسوب می‌شوند. نکات مهم و مؤثری وجود دارند که اگر در روتین روزانه مراقبت از موهایتان رعایت کنید، موهای شاداب و نرم‌تری خواهید داشت. بنابراین، خرید محصولات مراقبت از مو را از فروشگاه‌های معتبر مثل لوازم آرایشی بهداشتی خانومی فراموش نکنید.

1. شامپو و نرم‌کننده خود تعویض کنید

همان‌طور که در فصل زمستان، لباس‌های پاییزی و کمی نازک را با ژاکت و کاپشن عوض می‌کنید، باید شامپو و نرم‌کننده‌تان جدیدی را به روتین مراقبت پوست و موهایتان اضافه کنید. محصولات معمولی بهداشتی و مراقبت پوستی را با محصولاتی جایگزین کنید که رطوبت بیشتری را برای پوست‌هایتان به ارمغان می‌آورند. این محصولات مثل آبرسان‌ها و شامپوهای مغذی پوست سر مثل شامپو کلیر رطوبت مورد نیاز پوست کف سر و فولیکول مو را تأمین می‌کنند تا دچار خشکی بیشتر نشوند.

پیشنهاد ما استفاده از شامپوهای ویژه پوست‌های خشک است تا پوست حساس سرتان دچار کم‌آبی نشود. از جمله عواقب خشکی زیاد پوست کف سر می‌توان به شوره‌های مقاوم، خارش کف سر، درماتیت سبورئیک و حتی ریزش شدید موها اشاره کرد. بعضی از شامپوهای حاوی عصاره‌های طبیعی مثل آلوئه‌ورا، کره کوپواکو و روغن هسته زردآلو هم برای تسکین پوست ملتهب سر مفید هستند.

2. از ماسک درمانی موی سر استفاده کنید

یکی دیگر روش‌های موثر تقویت مو در فصل زمستان، استفاده از ماسک‌های درمانی مو است. این محصولات مراقبت پوست را هفته‌ای یک تا 2 بار استفاده کنید. استفاده همزمان ماسک و سرم مو می‌تواند باعث تقویت و مقاوم شدن موهایتان شود. برای مثال، ماسک مو ویژه موهای خشک لافارر بهترین گزینه برای تأمین رطوبت مورد نیاز پوست سر و نرم‌تر شدن موها می‌شود.

کاربرانی که از این محصول استفاده کرده‌اند، می‌گویند که احساس بهتری دارند و موهایشان مثل گذشته خشک و زبر نیست. شما می‌توانید ماسک مورد نظرتان را در تایم شب روی صورتتان بگذارید و صبح، آن را شست‌وشو دهید. احتمالاً پس از یک‌بار استفاده از این محصول، احساس خیلی بهتری نسبت به موهایتان در روزهای سرد و خشک زمستان خواهید داشت!

3. از شامپوهای حالت‌دهنده و مرطوب‌کننده استفاده کنید

همه ما می‌دانیم که مؤثرترین استراتژی برای مقابله با هوای سرد زمستان، پوشیدن چندلایه لباس است تا سلامت پوست بدنتان حفظ شود. همین مسئله در مورد موهای شما هم صدق می‌کند؛ بنابراین باید از شامپوهای حاوی مرطوب‌کننده استفاده کنید تا چندلایه طبیعی روی تار موهایتان شکل بگیرند. با استفاده از شامپوهای نرم‌کننده و مرطوب‌کننده موهایتان را شست‌وشو دهید و از محصولات حالت‌دهنده برای نرم‌تر شدن موهایتان استفاده کنید.

4. کم‌تر به موهایتان شامپو بزنید.

روغن‌های طبیعی پوست سر به موهایتان کمک می‌کنند تا در شرایط خوبی قرار بگیرند. اما وقتی که مرتباً به موهایتان شامپو می‌زنید، روغن‌های طبیعی کف سر را نابود می‌کنید و موهایتان را در معرض آسیب‌های هوای خشک زمستان قرار می‌دهید. بنابراین، سعی کنید که از شامپوهای بهتری مثل شامپو اویدرم برای تغذیه موها کمک بگیرید و نوبت‌های شست‌وشوی موهایتان را زمان‌بندی کنید.

5. از گرمای بیش‌ازحد برای خشک کردم موها استفاده نکنید

کمی گرما برای ابریشمی شدن موها بعد از شست‌وشو بد نیست، اما گرمای بیش‌ازاندازه نه‌تنها هیچ لطفی به موهایتان نمی‌کند، بلکه سلامتشان را هم تهدید می‌کند. اگر زیاد از ابزار حرارتی مثل سشوار استفاده می‌کنید، مطمئن باشید که موهایتان دوشاخه می‌شود یا دست‌کم آن‌ها را مستعد موخوره می‌کنید.

در ضمن، اگر موهایتان مستعد خشکی و آکنه یا موخوره هستند، در ماه سرد و خشک زمستان، شرایطشان بدتر هم می‌شود. وقتی که از اتوی مو یا سشوار استفاده می‌کنید، درجه حرارت را پایین نگه دارید و حتی‌الامکان از آن‌ها استفاده نکنید.

6. کلاه را فراموش نکنید

در هنگام خروج از خانه، مهم است که موهایتان را بپوشانید تا از آن‌ها در برابر هوای خشک، برفی و سرد محافظت کنید. قرار دادن موهایتان در معرض هوای خشک و زخمت زمستان، می‌تواند آن‌ها را مستعد ریزش و شکسته شدن تارهای مو قرار دهد.

ضمناً فراموش نکنید که کلاه‌های پشمی و پنبه‌ای می‌توانند موهای خشک را بیشتر تحریک کند و آن‌ها را در معرض شکستگی قرار دهد. کلاهتان را با ابریشم یا ساتن بپوشانید. همچنین، استفاده از اسپری نرم‌کننده مو می‌تواند موها را مرطوب نگه دارد و آن‌ها را از آسیب‌های ناشی از الکتریسیته ساکن محافظت کند.

7. دمای آب را در حمام کاهش دهید

آب داغ می‌تواند همه انواع موها را مستعد آسیب‌های جبران‌ناپذیر کند و طبیعی است که موهای خشک و حساس در این میان، آسیب‌های بیشتری می‌بینند. موهایتان را در فصل زمستان با اب ولرم شست‌وشو دهید و از دوش گرفتن با آب داغ خودداری کنید.

8. با موهای خیس از خانه بیرون نروید.

قدم زدن با موهای خیس در محیط بیرون خانه در فصل زمستان، می‌تواند باعث یخ زدن و شکسته شدن تارهای مو شود؛ چونکه موهای خیس همیشه آسیب‌پذیرتر از موهای خشک هستند. در جالی که خشک کردن موهای خیس با هوا بهترین و مطمئن‌ترین روش برای سلامت موهاست، اما موهایتان را در زمستان با حرارت پایین خشک کنید تا توسط هوای سرد و خشک آسیب نبینند.

9. از روغن‌درمانی با محصولات بهداشتی کمک بگیرید

وقتی که هوای سرد و خشک زمستان، موهایتان را خیلی خشک می‌کند، سلامت تارهای مو را با استفاده از یک روغن مرطوب‌کننده یا محصولات مراقبت از موی بر پایه روغن استفاده کنید. به‌عنوان مثال، روغن نرم‌کننده موی آرگان می‌تواند موهای خشک و آسیب‌دیده را احیا کند و بافت ملتهب و حساس آن‌ها را تسکین دهد.

برای این کار، یک محصول مناسب و پرفروش مثل روغن آرگان مناسب پوست و مو از برند تاپ شاپ را خریداری کنید و روزانه مقداری از آن را به نوک موهایتان بمالید. این روتین روزانه مراقبت از مو باعث می‌شود تا رطوبت مورد نیاز موهایتان تأمین شود.

خرید محصولات مراقبت از مو + مشاوره تخصصی

در نظر گرفتن این نکات 9 گانه برای مراقبت از مو در فصل زمستان به‌عنوان بخش مهمی از روتین روزانه، می‌تواند به حفظ رطوبت و شادابی موهای خشک شما کمک کند. برای دریافت مشاوره بیشتر در مورد مراقبت از مو می‌توانید با شماره‌تلفن 79186000 – 021 استفاده کنید. همچنین، برای دسترسی به بهترین محصولات مراقبت پوستی از برندهای مختلف خارجی و ایرانی می‌توانید عبارتی مثل ** شامپو کلیر خانومی ** را در گوگل سرچ کنید و وارد فروشگاه خانومی شوید.

خانومی، معتبرترین فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبت پوست است که نمایندگی رسمی برندهای معتبر بین‌المللی را دارد. محصولات این فروشگاه به تفکیک نوع پوست و موها با قیمت واقعی و به‌صورت اورجینال به‌دست مشتریان می‌رسند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ