آیا جراحی بینی خطرناک ریسکی است؟

alodoctoradmin2
خطرات عمل بینی از مهمترین دلایل اصلی تردید متقاضیان این عمل زیبایی نسبت به انجام این عمل است. انجام عمل بینی که معمولا با هدف زیبایی انجام می‌گیرد، برای همه بی خطر نیست. به همین منظور پزشک قبل از هرگونه اقدامی از متقاضی درخواست می‌کند تا تمامی آزمایشات قبل از عمل را به طور کامل […]

خطرات عمل بینی از مهمترین دلایل اصلی تردید متقاضیان این عمل زیبایی نسبت به انجام این عمل است. انجام عمل بینی که معمولا با هدف زیبایی انجام می‌گیرد، برای همه بی خطر نیست. به همین منظور پزشک قبل از هرگونه اقدامی از متقاضی درخواست می‌کند تا تمامی آزمایشات قبل از عمل را به طور کامل انجام دهد. جراح با بررسی آزمایشات به متقاضی اعلام می‌کند که آیا این عمل برای او خطرناک است یا خیر. خطرات عمل بینی، درصد مرگ در عمل بینی و نحوه کنترل خطرات مربوط به این عمل از مواردی است که در این مطلب به آن کامل پرداخته ایم.

خطرات جراحی بینی چیست؟

انجام جراحی بینی برای همه افراد بدون خطر نیست، این در حالی است که این عمل به عنوان یک عمل زیبایی امروزه به شدت فراگیر شده است. عمل بینی برای افرادی که مشکلاتی نظیر اختلالات خونی دارند یا سالهاست که درگیر بیماری هایی مانند بیماری قلبی، دیابت و فشار خون هستند بسیار خطرناک‌است. همچنین افرادی که انتظارات غیر واقعی از عمل بینی دارند نیز اصلا کاندیدای مناسب برای این عمل نمی‌ باشند. اما به طور کل عمده خطراتی که ممکن است متقاضی جراحی بینی با آن روبرو شود، عبارتند از:

  • خونریزی حین و یا بعد عمل بینی
  • عفونت
  • حساسیت بدن به ماده بیهوش
  •  بی حسی در داخل و یا اطراف بینی به صورت دائم
  • مشکلات تنفسی
  • احساس درد در طولانی مدت
  • باقی ماندن جای اسکار ناشی از برش‌های ایجاد شده

اگر این جراحی توسط پزشک مجرب انجام شود این خطرات به صفر خواهد رسید.

چگونه می توان خطرات جراحی بینی را کنترل کرد؟

عمل بینی یک‌ جراحی به نسبت بی خطر است  اما در موارد نادری نیز ممکن است برای متقاضیان این عمل مشکلی پیش بیاید. رعایت توصیه‌های زیر می‌تواند به کنترل اندک خطر این جراحی بسیار کمک کننده باشد:

یافتن جراح حرفه ای

قطعا تجربه جراح از فاکتور های مهمی است که متقاضی باید حین انتخاب جراح مورد نظر خود به آن توجه نماید. جراح با سابقه کمک می‌کند تا در نهایت ریسک خطرات ناشی از این عمل تا حد زیادی کم شود.

بررسی پرونده پزشکی توسط پزشک

پزشک باید قبل از هرگونه اقدامی پرونده پزشکی بیمار را بررسی کند تا از سلامت بیمار اطمینان یابد. همچنین بیمار نیز موظف است تمامی داروهای مصرفی خود را با جزئیات به پزشک اطلاع دهد.

رعایت توصیه‌های مهم قبل از عمل بینی

قبل از عمل بینی‌ پزشک طی یک جلسه برخی از ملاحظات لازم را به بیمار گوشزد میکند. به عنوان مثال بیمار ۱۲ ساعت قبل از عمل باید ناشتا باشد و چند روز قبل از عمل به هیچ عنوان موادی مثل الکل مصرف نکند.

انجام آزمایشات مربوط به عمل به صورت دقیق

پزشک برای اطمینان یافتن از وضعیت سلامت متقاضی این عمل، آزمایشاتی را تجویز می‌کند. متقاضی موظف است تا حداکثر یک روز قبل از عمل نتایج این آزمایشات را به دست پزشک مورد نظر خود برساند.

 رعایت برنامه مراقبتی بعد از عمل

متقاضی باید بداند که عمده خطرات ناشی از عمل بینی به بعد از عمل برمی‌گردد. به همین دلیل پزشک  تمامی موارد مراقبتی بعد از عمل را برای بیمار به طور کامل توضیح می‌دهد و  بیمار نیز ملزم است تا تمامی این توصیه‌ها را اجرا کند.

آیا رینوپلاستی باعث مرگ می‌شود؟

در جراحی بینی نیز مانند هر جراحی دیگری که با بیهوشی همراه است امکان به هوش نیامدن بیمار یا به نوعی مرگ بیمار وجود دارد. گاها متقاضی این عمل به دنبال میزان احتمال مرگ حین این عمل می‌باشد. در جواب به این افراد باید گفت آیا می‌توان مشخص کرد که شما حین عبور از خیابان تصادف خواهید کرد یا خیر؟ احتمال مرگ در عمل بینی نیز همین قدر نامشخص است. در واقع با مواردی مثل تبحر جراح، میزان بروز بودن امکانات اتاق عمل، تبحر متخصص بیهوشی و… می‌توان تا حد زیادی از بروز احتمالات این چنینی جلوگیری نمود.

خطرات به هوش نیامدن بعد از عمل بینی

به هوش نیامدن بعد از عمل بینی طی یک بازه زمانی مشخص ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد. حتی می‌توان گفت در موارد نادری به هوش نیامدن پس از عمل بینی منجر به مرگ خواهد شد. به همین دلیل بیمار قبل از هر گونه اقدامی باید نسبت به امکانات اتاق عمل و یا بیمارستان مورد نظر خود اطمینان حاصل نماید.

سخن پایانی

معمولا پزشک با تجویز آزمایشاتی نظیر آزمایش خون و بررسی کامل وضعیت سلامت بیمار تا حد زیادی از بروز عوارض خطرناک حین و یا بعد از این‌ عمل جلوگیری می‌کند. اما باید گفت پاسخ به این سوال که آیا با این وجود ممکن است بیمار بعد از این عمل به هوش نیاید، کاملا نا مشخص بوده و نمی‌توان برای این احتمال درصد خاصی را مشخص‌نمود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ