چگونه باقلا را مصرف کنیم؟

باقلا ضد سرطان و نوعی اکسپکتورانت طبیعی است؛ به شرط آنکه درست پخته شود.

پیشگیری از سرطان معده

درمانگران طب چینی مصرف باقلا را در وعده‌‌های غذایی یا میان‌وعده‌ها در طول هفته بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان مری، معده و دهانه رحم می‌دانند. آنها معتقدند، بهترین روش برای طبخش بخارپز کردن آن است.

درمان لرزش دست در پارکینسون

افرادی که به لرزش دست و پا مبتلا هستند یا به دلیل ابتلا به بیماری پارکینسون از این عارضه رنج می‌برند می‌توانند با مصرف باقلا در رژیم غذایی خود از میزان لرزش دست و دیگر اندام‌‌های خود بکاهند.

چرا نباید باقلا را آب‌پز کرد؟

داروی بیماری‌‌های گوارشی

باقلا از جمله گیاهان اشتهاآوری است که به عنوان یکی از بهترین خوراکی‌های طبیعی با خواص درمانی مفید برای دستگاه گوارش و کلیه‌ها شناخته می‌شود.  مصرف باقلا در وعده‌‌های غذایی علاوه بر خاصیت ادرارآور آن به درمان ناراحتی‌های کلیه و مجاری ادراری نیز منجر می‌شود.

خلط‌آور طبیعی برای بیماران ریوی

کسانی که به مشکلات ریوی مبتلا هستند یا به دلایلی از ازدیاد خلط در دستگاه گوارش‌شان رنج می‌برند هم می‌توانند سراغ باقلا درمانی بروند. از نظر متخصصان طب سنتی، پوره باقلا می‌تواند مثل یک «اکسپکتورانت» طبیعی در بدن عمل کرده و به از بین بردن اخلاط و دفع آنها از بدن کمک کند.

هرگز باقلا مصرف نکنید اگر. . .

درصورتی که شما هم در گروه افراد مبتلا به فاویسم قرار می‌گیرید، مصرف باقلا برای شما   به هر اندازه خطرناک است. علائمی مانند رنگ‌پریدگی، استفراغ، تهوع و تغییر رنگ ادرار و شوک از جمله علائمی است که با مصرف باقلا در افراد مبتلا به فاویسم مشاهده می‌شود.

 آبپز نکنید

درمانگران طب چینی بر این باورند که آبپز کردن باقلا و قرار دادن آن برای مدتی در آب جوش موجب کاهش خواص درمانی آن و از بین رفتن ویتامین c موجود در باقلا می‌شود. بنابراین این درمانگران به بیماران خود توصیه می‌کنند که باقلا را به شیوه بخارپز مصرف کنند.

با کمی روغن تفت دهید

اگر اهل مصرف سبزیجات بخارپز شده نیستید، باز هم نباید مصرف باقلا را کنار بگذارید. در برخی از منابع چینی درمانگران به تفت دادن باقلا با مقدار بسیار اندکی روغن نیز اشاره کرده‌اند پس می‌توانید با کمی چرب کردن کف ماهیتانه این گیاه را تفت دهید و میل کنید.

اگر نفخ می‌کنید. . .

برای جلوگیری از نفخ کردن، چار‌ه‌ای جز صرف نظر از بخشی از خاصیت‌‌های این دانه نیست. برای از بین بردن نفخ باقلا باید آن را پوست بکنید، بجوشانید و آب آن را دور بریزید، سپس به آن مقداری آب اضافه کرده و بعد از پختن با ادویه‌‌های گرم مانند دارچین و فلفل میل کنید.

منبع: مجله سیب سبز

مطلب مرتبط:

از خواص و مضرات باقلا چه می دانید؟

فاویسم‌‌ همان بیماری حساسیت به باقلاست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ