چه افرادی بیشتر درگیر مشکل عروق عنکبوتی می‌شوند؟

دکتر آرش محمدی توفیق، فوق تخصص جراحی عروق: عروق عنکبوتی یا به اصطلاح علمی تلانژکتازی وریدهای ریز داخل یا زیرپوستی هستند که می‌توانند حداکثر تا 4 میلی‌متر قطر داشته باشند و رنگ آنها از آبی تا بنفش تیره متغیر است.

دکتر آرش محمدی توفیق، فوق تخصص جراحی عروق:

عروق عنکبوتی یا به اصطلاح علمی تلانژکتازی وریدهای ریز داخل یا زیرپوستی هستند که می‌توانند حداکثر تا 4 میلی‌متر قطر داشته باشند و رنگ آنها از آبی تا بنفش تیره متغیر است. اغلب به‌صورت کلافه‌هایی شبیه پنجه یا عنکبوت روی قسمت‌های مختلف پوست ظاهر می‌شوند. این حالت بیشتر زمینه ارثی دارد و ممکن است از هر سنی روی پوست نمایان شود ولی معمولا در میانسالی ظاهر می‌شود و عواملی مثل بارداری یا مصرف داروهای هورمونی، نوسانات هورمونی ناشی از سن و ساعات طولانی ایستادن یا نشستن ممکن است باعث تشدید آنها شود. همچنین برخی مشاغل (شغل‌هایی که زیاد سرپا می‌ایستند یا کارهای سنگین انجام می‌دهند) هم می‌توانند تاثیرگذار باشند و افرادی که زمینه ارثی دارند براثر نوع شغل‌شان این مشکل در اندام‌شان تشدید می‌شود. افرادی که اضافه‌وزن دارند به‌خصوص وزن بالاتنه‌شان زیاد است با افزایش فشار روی عروق اندام تحتانی مستعد انواع واریس و عروق عنکبوتی می‌شوند.

عروق عنکبوتی چه هستند؟

واریس یک بیماری است که خیلی از افراد به‌خصوص خانم‌ها به آن دچار هستند، اما خوشبختانه همان‌طور که دکتر آرش محمدی‌توفیق به آن اشاره کرد، این مشکل با انواع روش‌های درمانی به‌خصوص لیزر قابل درمان است، اما یکی دیگر از مشکلات شایع عروقی، عروق عنکبوتی است. این مشکل هم جزء مواردی است که افراد به‌دنبال درمانی برای آن هستند، چراکه ظاهر نازیبایش ذهن هر فردی را به خود درگیر می‌کند. 

دکتر آرش محمدی توفیق، فوق تخصص جراحی عروق:

دکتر آرش محمدی توفیق، فوق تخصص جراحی عروق است. او بورد تخصصی جراحی عمومی را دانشگاه پاریس IV (پیر و ماری کوری) زیر نظر پرفسور کیفر از برجسته ترین جراحان عروق دنیا است. او همچنین فلوشیپ جراحی میکروسکپی را از پاریس اخذ کرد. در حال حاضر در کنار آموزش دستیاران تخصصی رشته جراحی به درمان انواع بیماری‌های عروقی، جراحی انواع سرطان‌ها، انواع جراحی‌های میکروسکپی‌، لیزر واریس و ضایعات عروقی و انواع جراحی‌های دیگر در حیطه جراحی عمومی (تیرویید‌، پستان، ترمیمی) مشغول است. دکتر آرش محمدی توفیق، عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات لیزر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیسیون تخصصی جراحی عروق اداره کل پزشکی قانونی استان تهران است. او در کتاب مرجع جراحی عروق اروپایی عهده‌دار نگارش یکی از فصول بود که در اواخر سال 2011 به چاپ رسید.

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر آرش محمدی توفیق، با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188736192

موبایل: 09198197165

آدرس: تهران- میدان آرژانتین- اول خیابان بخارست (‌احمد قصیر‌)- خیابان هجدهم‌- ساختمان پزشکان ۶ 

وب سایت:  dr-tofigh.com

varicecilinic

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ