رژیم تخم‌مرغ و عسل، مزیا و معایب

ادعا می‌شود شما با گرفتن این رژیم در دو روز 5/1 کیلوگرم کاهش وزن پیدا می‌کنید و سالم‌تر می‌شوید روز اول: صبحانه: دو زرده تخم‌مرغ مخلوط با یک قاشق چای‌خوری شکر، قهوه یا چای بدون شکر به مقدار دلخواه، شما می‌توانید به قهوه یا چای نعناع یا لیمو اضافه کنید؛ ناهار: یک زرده تخم‌مرغ با مقدار دلخواه عسل، 3 برش پنیر و قهوه و چای بدون شکر با لیمو یا نعناع؛ شام: یک لیوان سوپ مرغ، یک برش نان، یک زرده تخم‌مرغ با عسل، یک سیب، چای بدون شکر یا لیمو یا نعناع.

مجله سیب سبز: ادعا می‌شود شما با گرفتن این رژیم در دو روز 5/1 کیلوگرم کاهش وزن پیدا می‌کنید و سالم‌تر می‌شوید

روز اول:
صبحانه: دو زرده تخم‌مرغ مخلوط با یک قاشق چای‌خوری شکر، قهوه یا چای بدون شکر به مقدار دلخواه، شما می‌توانید به قهوه یا چای نعناع یا لیمو اضافه کنید؛ ناهار: یک زرده تخم‌مرغ با مقدار دلخواه عسل، 3 برش پنیر و قهوه و چای بدون شکر با لیمو یا نعناع؛ شام: یک لیوان سوپ مرغ، یک برش نان، یک زرده تخم‌مرغ با عسل، یک سیب، چای بدون شکر یا لیمو یا نعناع.
روز دوم:
صبحانه: 2 زرده تخم‌مرغ مخلوط با یک قاشق چای‌خوری عسل، یک برش نان و قهوه و چای بدون شکر با لیمو یا نعناع؛ ناهار: یک زرده تخم‌مرغ با مقدار دلخواه عسل، 20 گرم گوشت پخته و قهوه و چای بدون شکر با لیمو یا نعناع؛ شام: یک لیوان سوپ مرغ، یک برش نان، یک زرده تخم‌مرغ با عسل، یک سیب، چای بدون شکر یا لیمو یا نعناع.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

مزایا و معایب

توصیه شده است این رژیم هر دو هفته یک بار تکرار شود تا به کاهش وزن و ثبات آن منجر شود. اما لازم است بدانید زرده تخم‌مرغ سرشار از کلسترول است و می‌تواند درست به اندازه سیگار برای قلب مضر باشد. پزشکان می‌گویند مقدار مجاز مصرف کلسترول کمتر از 200 میلی‌گرم در روز است اما مقدار کلسترولی که با خوردن تنها یک زرده تخم‌مرغ به بدن می‌رسد، 215 تا 275 میلی‌گرم است. مصرف این میزان زرده تخم‌مرغ که در این رژیم توصیه شده است، خطر ابتلا به تصلب شرائین را افزایش می‌دهد و احتمال سکته قلبی را به وجود می‌آورد. علاوه بر این مصرف تخم‌مرغ خام برای دستگاه گوارش مضر است. به اضافه اینکه این رژیم مدت زیادی معده را خالی نگه می‌دارد و ممکن است باعث آسیب رساندن به دستگاه گوارش شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ