خواص ماست و کلم برای داشتن پوستی درخشان

برای داشتن یک پوست سالم و درخشان باید از یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی پیروی نمود. مواد غذایی ای که با رادیکال های آزاد مبارزه کنند، به محو شدن لکه های تیره کمک کنند، با جوش و آکنه مقابله کنند و چهره ی تان را درخشان تر جلوه دهند.

در حقیقت، شما همان چیزی هستید، که می خورید. در این نوشته ما دو ماده ی غذایی را که تاثیر به سزایی در شادابی و درخشش پوست تان خواهند داشت، به شما معرفی خواهیم کرد.

کلم پیچ. این سبزی برگ دار همانند یک سم زدای قوی برای پوست صورت تان عمل خواهد کرد. هم چنین سرشار است از انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی. این سبزی می تواند به پاک سازی منافذ پوست تان کمک کند، در برابر آسیب های محیطی از پوست محافظت نماید، و پوست را هیدراته و مرطوب نگاه می دارد. کلم هم چنین سرشار از ویتامین A است، که در برابر آسیب رادیکال های آزاد از پوست مراقبت می کند و بافت پوست را نیز ترمیم می نماید. علاوه بر این ها، ویتامین K موجود در کلم تیرگی و پف زیر چشم را به حداقل کاهش می دهد.

ماست. ماست حاوی اسید لاکتیک می باشد که می تواند به محو شدن لکه های تیره ی مزاحم و یا هیپر پیگمانتاسیون کمک کند. هم چنین باعث از بین رفتن سلول های مرده ی سطح پوست شده و همین امر سبب روشن تر و سالم تر شدن پوست خواهد شد.

منبع:   shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ