پروتز سینه آری یا نه؟ توضیح دکتر نوائی متخصص جراحی پلاستیک

دکتر غلامرضا نوائی متخصص جراحی پلاستیک: در حال حاضر هزاران محصول تجاری از کرم های ویژه تا تمرین های خاص، وجود دارند که ادعا می کنند می توانند سینه های شما را بزرگتر نمایند. ولی در حقیقت تنها یک راه مطمئن برای بزرگتر کردن سینه ها وجود دارد...

 دکتر غلامرضا نوائی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی:

در حال حاضر هزاران محصول تجاری از کرم های ویژه تا تمرین های خاص، وجود دارند که ادعا می کنند می توانند سینه های شما را بزرگتر نمایند و حتی در بعضی از تبلیغات نیز فرآورده هایی معرفی می شوند که توان انجام این کار مهم را در زمان بسیارکوتاه  دارند. لازم است بدانید که مصرف اینگونه پمادها و یا تزریق این آمپول ها  موقتی بوده و تا مدت زمان کوتاهی مثلا حدود یک ماه اثر دارد.  اگر به این ایراد که این نوع اقدامات موقتی هستند ایراد مهم تری تحت عنوان خطرات احتمالی آن را نیز اضافه کنید به این نتیجه خواهید رسید که  بی جهت به این موارد اعتماد نکنید و سلامت خود را به مخاطره نیندازید. حقیقت این است که تنها یک راه مطمئن برای بزرگتر کردن سینه ها وجود دارد، و آن عبارت است از:

عمل جراحی پروتز سینه

بیشترین عمل جراحی پلاستیک و زیبایی در اکثر کشورها پروتز سینه است.

پروتز ها از چه جنسی هستند؟

پروتزها اجسامی شبیه اسفنج که با سیلیکون پر شده اند و لایه های سیلیکونی نیز دارند. در حجم ها و اشکال متفاوت ساخته شده اند در دنیا تنها تعداد انگشتان دست کارخانجات تولید پروتز وجود دارد که پس از مراحل متعدد و پیچیده و طولانی و پس از تاییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا و اروپا وارد بازار فروش می شوند.

در چه مواردی می توان از پروتز برای بزرگ کردن سینه استفاده کرد؟

       کوچک بودن سینه ها نسبت به جثه فرد

       اصلاح ناهنجاریهای مادرزادی زنان

       بزرگ کردن سینه پس از افتادگی و کوچک شدن سینه ها پس از حاملگی و لاغری

       یکسان نبودن سینه ها

       بازسازی پستان پس از برداشتن سینه به علت بد خیمی

       تمایل فرد برای بزرگ کردن سینه ها بدون نظر پزشک

انواع پروتز سینه را نام ببرید؟

پروتزها در دو نوع گرد و قطره اشکی هستند بیماران اکثرا نوع گرد را درخواست می ­کنند نوع قطره اشکی طبیعی است ولی احتمال حرکت در این مورد بیشتر است.

عمل جراحی پروتز سینه به چه صورت است؟

چندین روش برای جاگذاری پروتز سینه وجود دارد:

پروتز سینه زیر پستان و بالای عضلات: خوبی این روش کاهش درد است. شکل ­گیری سینه ­ها بهتر است ولی حدود پروتز شاید لمس شود

پروتز سینه زیر عضلات سینه: اگر بافت سینه و پوست خیلی کم باشد برای حفاظت بیشتر پروتز زیر عضلات قرار می گیرد.  مختصری درد را زیاد می­کند ولی خیلی طبیعی تر است و تا چند هفته بالای سینه خیلی برجسته تر است اما به مرور عادی و طبیعی می شود.

آیا این عمل جراحی محدودیت سنی دارد؟

برای انجام عمل جراحی سینه هیچ منع سنی وجود ندارد و از سن بلوغ می توان آن را انجام داد، هیچ اختلالی در شیردهی به وجود نمی آورد. خانم ها می توانند 6 ماه پس از قطع شیردهی این عمل را انجام دهند.

انواع برش­های جراحی در روش بزرگ کردن سینه را نام ببرید.

  • برش عرضی کوچک در چین تحتانی سینه
  • برش در اطراف ارئول سینه
  • برش زیر بغل که به علت احتمال آسیب به اعصاب کمتر استفاده می شود.
  • برش در اطراف ناف اگر بیمار عمل دیگر شکمی داشته باشد.

آیا پروتزهای پستانی باعث ایجاد سرطان می شوند؟

تاکنون هیچ گزارش جامعی که نشان دهد این پروتزهای سیلیکونی باعث ایجاد سرطان می شوند، منتشر نشده است. تنها گزارش های بسیار محدودی که درخصوص مضرات پروتز منتشر شده اند، مربوط به همراهی استفاده از پروتزها و بروز یک بیماری ایمنی وابسته به سیلیکون است که آن نیز مورد تایید قرار نگرفته است. بنابراین می توان گفت که در مجموع، به کارگیری پروتز پستانی برای اعمال جراحی زیبایی پستان یا جایگزینی پستان، عملی ایمن و کم خطر است.

این نکات مهم را فراموش نکنید!

نکته مهم اینکه حتما در چندین جلسه با پزشک خود در مورد سایز و نوع پروتز و چگونگی عمل صحبت کنید و در شرایط سالم روانی و جسمانی تحت عمل قرار گیرید آزمایش های مربوطه و سونوگرافی را انجام دهید. چند ساعت پس از هوشیاری کامل از بیمارستان مرخص می شوید و دوره نقاهت پنج روز است و دستورات پس از عمل را از پزشک جراح  بپرسید.

 دکتر غلامرضا نوائی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی:

او مدیریت مرکز تخصصی جراحی‌های زیبایی سینه و شکم را برعهده دارد و عضو انجمن علمی جراحان عمومی ایران، عضو جامعه جراحان ایران و دارای گواهینامه لیزر جراحی وداخل عروقی از آلمان و دارای گواهینامه انجام باند معده‌ لاپاراسکوپی از دانشگاه تهران است.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188721983

09198272713

آدرس:  یوسف آباد- خیابان فتحی شقاقی – بین بیستون و چهل ستون – پلاک 74/1 – مرکز جراحی شقایق – طبقه دوم 

وب سایت: http://drnavaei.com
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ