نکاتی در مورد درمان‌ لامینیت یا کامپازیت ونیر از زبان دکتر مهرداد فلاح

دکتر مهرداد فلاح متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی: در صورتی‌که دندانی لامینیت و یا کامپازیت ونیر شده باشد و به هر دلیلی نیاز به پر کردن و یا عصب‌کشی پیدا کند، ‌این درمان‌ها از سطح پشتی دندان قابل انجام بوده و نیاز به برداشتن لامینیت و یا ونیر نیست.

دکتر مهرداد فلاح متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی:

آیا برای درمان‌های لامینیت یا کامپازیت ونیر دندان‌ها تراش می‌خورند؟

میزان تراش دندان بستگی به سیستم مورد استفاده دارد. در روش لامینیت سرامیکی میزان تراش در حد 5/0-8/0 میلی‌متر و فقط از سطح بیرونی دندان است و در روش کامپازیت ونیر نیازی به تراش دندان نیست مگر در مواردی که بخواهیم سایز و فرم دندان را کوچک‌تر کنیم.

در صورت نیاز به درمان‌های دندانپزشکی مثل پر کردن دندان لامینیت شده،‌ تکلیف چیست؟

در صورتی‌که دندانی لامینیت و یا کامپازیت ونیر شده باشد و به هر دلیلی نیاز به پر کردن و یا عصب‌کشی پیدا کند، ‌این درمان‌ها از سطح پشتی دندان قابل انجام بوده و نیاز به برداشتن لامینیت و یا ونیر نیست.

اگر لامینیت و یا کامپازیت ونیر آسیب ببیند چه باید کرد؟

این موضوع به سیستم مورد استفاده و مقدار آسیب بستگی دارد. در روش لامینیت معمولا لازم است که لامینیت آن دندان مجددا ساخته شود ولی در روش کامپازیت ونیر قسمت شکسته و یا آسیب دیده را می‌توان تعمیر کرد و لزوما نیاز به تعویض آن نیست. 

دکتر مهرداد فلاح متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی:

در سال 1378 از دانشگاه شهید بهشتی تهران موفق به اخذ مدرک دکترای دندانپزشکی شدند ، در سال 1380 وارد دوره رزیدنتی دندانپزشکی ترمیمی شده و در سال 1382 دوره تخصصی دندانپزشکی را به اتمام رسانده و موفق به اخذ بورد تخصصی در رشته دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی شدند.

ایشان به طور مستمر در کنفرانسهای علمی و در چندین پژوهش شرکت نموده و موفق به اخذ گواهینامه های معتبر بین المللی گردیده اند. ایشان عضو انجمن دندانپزشکان ترمیمی و همچنین عضو آکادمی دندانپزشکان زیبایی آمریکا AACD  هستند.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:


02122873855 

02122860550

آدرس:  تهران ، خیابان شریعتی بالاتر از میردامادکوچه شواری پلاک 29 ساختمان پزشکان سینا طبقه 2 واحد 9

drmehrdadfallah

drmehrdadfallah

وب سایت: http://drmehrdadfallah.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ