روش‌های جراحی بینی از زبان دکتر فهزادی

دکتر عباسعلی فهزادی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک صورت:‌ جراحی زیبایی بینی به دو روش بسته و باز قابل انجام است. در دهه های گذشته روش بسته متداول تر بود ولی با معرفی تکنیک های نوین و قابلیت اجرای این تکنیک ها توسط جراحی باز، امروزه گرایش به انجام جراحی باز بیشتر شده است.

دکتر عباسعلی فهزادی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک صورت:

جراحی زیبایی بینی به دو روش بسته و باز  قابل انجام است. در دهه های گذشته روش بسته متداول تر بود ولی با معرفی تکنیک های نوین و قابلیت اجرای این تکنیک ها توسط جراحی باز، امروزه گرایش به انجام جراحی باز بیشتر شده است. در روش بسته کلیه برش ها داخل بینی داده می شود، سپس پوست به صورت محدود از اسکلت غضروفی ـ  استخوانی زیر خود جدا می شود. پوست آزاد شده توسط وسایل مخصوص بالا نگه داشته می شود تا جراح اجازه کار پیدا کند. در نتیجه دید دو چشمی جراح در این روش محدود است.  بر خلاف روش بسته در این روش با برش روی کلوملا (تیغه بین سوراخ ها) برش های داخل سوراخ ها در سمت چپ و راست به هم متصل می شوند. از این طریق پوست به سمت بالا  باز می شود و دسترسی به تمام اسکلت بینی  به راحتی میسر است. هر قسمت  از بینی به طور مجزا و در موقعیت طبیعی خود قابل ارزیابی است. از این رو نقطه قوت جراحی باز امکان دسترسی از طریق برش روی کلوملا است.

آیا روش باز معایبی هم به همراه دارد؟

وجود برش پوست در روش باز نیز جزء معایب این روش است هر چند اگر برش در مکان مناسب و با شکل مناسب داده و به صورت دقیق در انتها ترمیم شود، در اکثر موارد رد محسوسی به جا نخواهد گذاشت. استفاده از کرم هایی که به ترمیم کمک می کنند نیز در بهبود نتیجه مفید خواهد بود. اشکال دیگر آن تورم بیشتر است که گاهی به‌خصوص در بینی ‌‌های گوشتی تا یک سال هم باقی‌ می‌ماند ولی‌ اگر بیمار قبل از عمل کاملا توجیه شود این نیز مشکلی‌ ایجاد نمی کند.

مزیت روش جراحی بسته:

1- برش پوستی‌ در ناحیه کلوملا را ندارد.

۲ زمان عمل کوتاه تر است.

۳ تورم بعد از عمل کمتر است.

مزایای روش باز:

۱دید بهتر جراح عمل بینی

۲توانایی برای انجام عمل در بینی‌‌های مشکل

۳ -سهولت در گذاشتن گرافت ‌های غضروفی و استخوانی یا پروتز ها

۴- قابلیت یادگیری آسان تر

دکتر عباسعلی فهزادی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک صورت: 

دکتر عباسعلی فهزادی فارغ‌التحصیل دانشکده پزشکی شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و فارغ‌الدوره فلوشیپ فوق تخصصی اتولوژی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. سابقه بیش از بیست سال درمان بیماران با رویکرد طب کل نگر و اعمال جراحی‌های بینی و پلاستیک صورت و اندوسکوپی سینوس را دارد.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188886026

02188652371

02188652372

آدرس:تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، کوچه والی نژاد، پلاک ۵۴، ساختمان سینا، طبقه ۲، واحد۲۰۲

وب سایت:drfahzadi.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ