عمل جراحی بینی گوشتی و تناسب صورت توسط دکتر طرزی

mousavi
دکتر محمد مهدی طرزی جراح پلاستیک، گوش و حلق و بینی: در عمل بینی گوشتی، با برداشتن، تراشیدن یا جا به جایی غضروف و استخوان بینی فرم کوچک تری از بینی به دست می آید. این عمل از طریق ایجاد برش های کوچک درون سوراخ های بینی صورت می گیرد

دکتر محمد مهدی طرزی جراح پلاستیک، گوش و حلق و بینی:

یک بینی کوچک و متناسب با صورت می تواند زیبایی را چند برابر کند. بینی های بزرگ و گوشتی معمولا تناسب صورت را به هم می زنند، بنابراین عمل جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی می تواند این تناسب را برای صورتتان به ارمغان بیاورد.

بینی بزرگ یا پهن !

برخی بینی ها از رو به رو و تمام رخ نیز ویژگی هایی را به نمایش می گذارند که دلخواه صاحبانشان نیست. آنچه این تصویر تمام رخ را نازیبا می کند، معمولا بینی با نوک بیش از اندازه پهن یا گرد و پلی است که آن هم از میزان دلخواه پهن تر است. غضروف نوک بینی برای اصلاح نوک پهن با دقت تغییر شکل و تراش داده می شود تا اندازه نوک کاهش یابد و ظاهری زیباتر به دست آید. در این بین، جراح باید مواظب باشد تا تقویت ساختاری بینی را مختل نکند و مجراهای عبور مسدود نشوند. اصلاح پل پهن استخوانی نیاز به تراش و گاهی اوقات، جا به جایی استخوان های بینی دارد.

کوچک کردن بینی گوشتی با رینوپلاستی امکان پذیر است؟

یکی از رایج ترین خواسته های متقاضیان انجام عمل جراحی بینی داشتن بینی کوچک تر است. علت ناخشنودی چه پهن بودن یا اندازه سوراخه ای بینی باشد، چه نیمرخی نازیبا، بسیاری از داشتن بینی ای شکایت دارند که به طور نامتناسبی برای صورتشان بزرگ است. کوچک کردن بینی یا رینوپلاستی کوچک کننده (عمل جراحی زیبایی برای کوچک کردن بینی)، یکی از متداول ترین عمل هایی است که جراح زیبایی انجام می دهد.

چگونه بینی گوشتی کوچک می شود؟

در عمل بینی گوشتی، با برداشتن، تراشیدن یا جا به جایی غضروف و استخوان بینی فرم کوچک تری از بینی به دست می آید. این عمل از طریق ایجاد برش های کوچک درون سوراخ های بینی صورت می گیرد که دسترسی به غضروف و استخوان تحتانی را ممکن می کند. اگرچه ساختار تحتانی کوچک می شود، اما به پوست بیرونی دست زده نمی شود. پوست در طول فرایند بهبود منقبض می شود تا با شکل جدید سازگاری یابد.

شاید لازم باشد تا با توجه به میزان مورد نظر کوچک کردن بینی، سوراخ های بینی نیز تنگ تر شوند تا تناسب در تمام قسمت ها حفظ شود. در چنین مواردی، برش های بسیار کوچک روی هر یک از سوراخ ها ایجاد می شود که تنها اندکی جایشان باقی می ماند و با چروک افتادن بین سوراخ بینی و صورت به چشم نمی آیند.

مزایای جراحی

بیمارانی که عمل جراحی کوچک کردن بینی گوشتی شان را به دست جراح زیبایی می سپارند، از مزایای گوناگون برخوردار می شوند.

بهتر شدن تقارن صورت، بینی بیش از اندازه بزرگ تقارن کل صورت را به هم می زند. بینی پس از کوچک شدن با چشم ها، دهان و گونه ها متناسب می شود و به این ترتیب هماهنگی بین تمام اجزای صورت به دست می آید.

شکل زیباتر بینی

بینی بسیار پهن یا دارای برآمدگی ها و برجستگی های قابل توجه نازیبا است و جلوه ای ناخوشایند دارد. کوچک کردن بینی این مشکلات را با کاهش ناهماهنگی ها و صاف کردن بینی به گونه ای برطرف می کند که پس از عمل، بینی جدید با دیگر اجزای صورت متناسب می شود.

بهبود یافتن کیفیت زندگی

بیماری که از داشتن بینی بزرگ شرمسار است، اعتماد به نفس خود را در تمام زمینه های زندگی از دست می دهد. با کوچک کردن اندازه بینی و متناسب کردن آن با دیگر اجزاء صورت، بیمار با اعتماد به نفسی بازیافته از کیفیت بالاتر زندگی لذت می برد.

نتایج

6   تا 12 هفته طول می کشد تا نتایج نهایی قابل مشاهده باشد، در حالی که روند بهبود تا یک سال به درازا می انجامد. مانند هر عمل جراحی زیبایی بینی دیگری، در این مورد نیز نتایج به دست آمده در هر بیمار با دیگری متفاوت است. کبودی  و تورم، به ویژه در اطراف چشم ها، طبیعی است که ظرف کمتر از سه هفته این نشانه ها از بین خواهند رفت. به علاوه باید یک اسپلینت (محافظ) محکم را دستکم یک هفته روی بینی تحمل کنید. اگرچه معمولا درد پس از عمل رینوپلاستی کوچک کننده چندان زیاد نیست، مسکن برای بیمار تجویز می شود تا در صورت بروز درد مصرف کند.

بعد از چه مدت می توان به فعالیت روزانه پرداخت؟

معمولا می توانید کار و فعالیتهای روزانه خود را در ظرف یک هفته از سر بگیرید، اما 3 تا 6 هفته پس از عمل از انجام فعالیت بدنی شدید خودداری کنید. اگر عینک به چشم می زنید، از قرار دادن آن روی پل بینی در طول دوران بهبود خودداری کنید. ممکن است تا چند ماه در اطراف نوک بینی احساس سفتی یا کرختی داشته باشید.

آیا عمل جراحی کوچک کردن بینی برای من مناسب است؟

اگر از چهره خود به دلیل داشتن بینی بزرگ ناراضی هستید، رینوپلاستی کوچک کننده می تواند مشکل شما را برطرف کند. گام نخست برای اطمینان یافتن از مناسب بودن این عمل برای شما، تنظیم یک وقت مشاوره با جراح زیبایی است. جراح ساختار بینی فعلی و وضعیت پوستتان را در جلسه مشاوره بررسی می کند تا مشخص کند که جراحی تا چه حد می تواند نتیجه بخش باشد. سن، وضعیت پوست یا ضخامت آن و آسیب های پیشین محدودیت هایی را در میزان کوچک کردن بینی به وجود می آورند.

دکتر محمد مهدی طرزی جراح پلاستیک، گوش و حلق و بینی:

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند. در سال ۱۳۶۹، توانستند با رتبه ی ۴۲ کنکور سراسری وارد رشته ی پزشکی دانشگاه تهران شوند و سال ۱۳۷۹ فارغ التحصیل شدند. پس از آن، رشته تخصصی جراحی زیبایی و گوش و حلق و بینی را در دانشگاه شیراز گذراندند و پس از آن، هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک شدند و یکی از دلایل موفقیت ایشان در این زمینه، ذوق هنری بود که در ایشان وجود داشت زیرا که جراحی زیبایی به ذوق هنری جراح نیاز دارد تا بتواند چیزی که در ذهن بیمار وجود دارد را دریافت کند و بر اساس آنالیزهای زیبایی صورت، بینی را به گونه ای جراحی کند که به فرد زیبایی دوچندان بدهد.

شما می‌توانید جهت ارتباط با شماره‌ ذیل تماس حاصل فرمائید:

09127112173

آدرس: چهار باغ بالا – مقابل شرکت زمزم – کوی کاویان – مجتمع پزشکی کوه نور – واحد ۲۱ .

آدرس: بلوار آفریقا (جردن) بالاتر از پل میرداماد، نبش کوی آناهیتا، ساختمان پزشکان آناهیتا، طبقه چهارم داروخانه آلفا، واحد ۱۵

وب سایت: http://drtarzi.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ