تقسیم بندی و کاربرد فیلر(ژل)ها در صورت

دکتر محمد حسین کره‌ئی، پوست و مو: چنین گفته می شود که از کنار بینی به کنار لب امتداد دارد و هنگام خندیدن نمایان تر می شود با افزایش سن این خط کم کم به علت افتادگی پوست گونه به پایین عمیق تر می شود که با تزریق یک تا سه سی سی ژل به هر طرف می توان این خط را پر کرد.

دکتر محمد حسین کره‌ئی، پوست و مو :

فیلر به طورکلی به موادی گفته می شود که برای پر کردن نواحی مختلف بدن به کار می رود. از نظر نوع ماده و ماندگاری به سه گروه تقسیم می شود:

1-فیلر دائم: درحال حاضر به خاطر عوارض زیاد کلا در دنیا منسوخ شده است. سردسته این فلرها ژل های پاژ بودند که از جنس مواد صنعتی پلاستیکی بودند و سال های اخیر مشکلات زیادی را به وجود آوردند و در کل دنیا ممنوع و منسوخ است.

2- فیلر نیمه دائم:دوامی بین سه تا 5 سال دارد در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.  ژلRadiase  در این دسته است و از جنس کلسیم هیدروکسی آپاتیت است.

3- فیلرهای موقت: ژل های امروزی که در این دسته هستند از جنس مواد سازگار با پوست هستند. هیالورونیک اسید بیس آن را تشکیل می دهد که با غلظت های مختلف توسط لابراتوارهای معتبر تولید و عرضه می شود. جز مرسوم ترین و بی‌ضررترین هاست. برندهای معروف: ژوویدرم تئوسیال، فیلورگا

کاربردهای فیلر در صورت چیست؟

امروزه از فیلرهای موقت یا همان ژل های هیالورونیک برای زیباسازی و برجسته سازی اجزای صورت استفاده می شود این ژل ها بعد از مدتی جذب بدن می شوند و درصورتی که همه مسائل قبل و بعد از تزریق رعایت شود هیچ گونه عارضه مهمی برای فرد ندارند.

فیلرها کجا تزریق می شوند؟

تقریبا به هر ناحیه ای که نیاز به حجم دهی باشد تزریق آن بی خطر است. یکی از شایع ترین محل ها لب است، اکثر مراجعان به مطب ها وکلینیک‌های زیبایی، خواهان این هستند که لب های حجیم تر و با فرم زیباتری داشته باشند در این صورت از پزشکتان بخواهید ژلی معتبر که تاییدیه FDA و وزارت بهداشت را داشته باشند برای تزریق لب شما به کار برد.

این پروسه 10 الی 30 دقیقه زمان می برد و با بلاک عصبی و موضعی کاملا بدون درد انجام می گیرد. این ژل را می توان در حاشیه خارجی لب ها یا همان خط لب تزریق کرد. همچنین در خودبادی لب به منظور حجم دهی بیشتر تزریق می شود. یک ناحیه دیگر که برای فرم دهی تزریق می شود دوخطی است که از وسط لب بالا به کناره بینی می رسد به نام ferenolom  باتزریق در این دو خط فرم زیباتری به لب می‌دهد.کلا بین یک تا دو سی سی برای لب دریک یادوجلسه  می توان تزریق کرد.

آیا برای برجسته سازی گونه ها می توان از ژل استفاده کرد؟

محل بعدی که مراجعان ژل را تشکیل می دهد، گونه هاست که پزشک با شناختی که از محل استخوان (گونه) دارد وباتوجه به فرم صورت شخص می تواند به منظور برجسته سازی گونه ها در فردی که چربی گونه دچار تحلیل شده است 1.5تا 3سی سی به هر گونه می‌توان ژل تزریق کرد.

خط خنده چطور، با ژل قابل درمان است؟

خط خنده به خطی گفته می شود که از کنار بینی به گوشه  لبها امتداد دارد و هنگام خندیدن نمایان تر می شود با افزایش سن این خط کم کم به علت افتادگی پوست گونه ودرموارد پیشرفته عضلات صورت به پایین عمیق تر می شود که با تزریق یک تا سه سی سی ژل به هر طرف می توان این خط را پر کرد.

نکته!

ضمنا ژل را می توان در فردی که خط اخمش با بوتاکس صاف نشده به خط اخم تزریق کرد.

دوام ژل بسته به چه مواردی دارد؟

غلظت ژل، برند ژل، بدن فرد، محل تزریق، مراقبت بعد از تزریق، تکنیک تزریق و ولی به طورکلی ژل هیالورونیک اسید دوامی بین 6ماه تا 18 ماه دارد.

دکتر محمد حسین کره‌ئی، پوست و مو :

دکترمحمدحسین کره یی پزشک پوست مو زیبایی، وی دارای گواهی آاستتیکز(AAOPM)  و عضو جامعه علمی جراحان ایران (IAGS) است. بیش ازیک دهه سابقه طبابت در زمینه پوست و مو و زیبایی دارد.

جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122311546

موبایل:‌09124457130

آدرس:پاسداران، میدان هروی، ساقدوش، نبش بوستان 7، پلاک7، واحد7

وب سایت:‌ drkorehie.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ