توضیح دکتر نادر مطلبی زاده درباره درمان انحراف زانوها

mousavi
دکتر نادر مطلبی زاده، جراح و متخصص ارتوپدی: در حالت عادی وقتی سر پا و مستقیم می‌ایستید و مچ پاهای‌تان را به‌هم می چسبانید زانوهای‌تان هم در کنار یکدیگر قرار گرفته و فاصله کمی با هم دارند. گاهی این فاصله زیاد می‌شود و به‌نظر می‌رسد کل اندام‌های تحتانی چپ و راست به‌صورت دو پرانتز ( ) در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. معمولا به این تغییر شکل اندام، زانوی پرانتزی می‌گویند.

دکتر نادر مطلبی زاده، جراح و متخصص ارتوپدی

درمان انحراف زانو ها

عمل تصحیح زاویه زانو با هدف جلوگیری از سایش غضروف مفصلی در بیمارانی که دچار درد ناشی از این انحراف زاویه شده اند و هنوز بطور کامل تخریب غضروفی ایجاد نگردیده مورد استفاده قرار می‌گیرد طول دوره بهبودی معمولا حدود 3-3.5 ماه است. چند روش برای تصحیح وجود دارد که انتخاب روش توسط پزشک معالج متناسب با شدت زاویه، تراکم استخوان، توان بدنی و شغل فرد انتخاب می‌گردد. این عمل بصورت قابل توجهی در بهبود درد زانو موثر است.

پرسشهای متداول در زمینه درمان انحراف زانو

  • چقدر دوره بهبودی بعداز عمل طول می‌کشد؟ معمولا حدود دوماه وزن گذاشتن متوقف می‌شود در صورتیکه علائم استخوان‌سازی زودتر مشاهده شد به‌تدریج انتقال وزن انجام می گیرد.

 آیا احتیاج به گچ گیری هم وجوددارد؟ خیر در بعضی مواقع از آتل های آماده می‌شود استفاده کرد.

  • چندروز بعداز عمل نیاز به بستری در بیمارستان وجوددارد؟ معمولا یک روز بعد مرخص می‌شوند.
  • چقدر احتمال دارد با این عمل درد بیمار کاهش یابد؟80-90 درصد در 5 سال اول و 70-80 درصد در ده سال اول امید کاهش درد وجود دارد.
  • آیا امکان حضور در محل کار وجود خواهد داشت؟ بستگی به نوع کاردارد معمولا در مشاغل کم تحرک بعداز یکماه می‌شود شروع به کار کرد اما در کارهای سنگین 4 تا 6 ماه زمان نیاز است.
  • آیا فیزیوتراپی نیاز است؟ نه فقط ورزشهایی آموزش داده می‌شود که انجام منظم آنها کمک زیادی به بهبودی سریعتر خواهد کرد.
  • آیا نیازی به مصرف دارو وجود دارد؟ در روش پین و فایبر گلاس بله بصورت متناوب معمولا نیاز به مصرف آنتی بیوتیک‌ها ایجاد می‌شود.

دکتر نادر مطلبی زاده، جراح و متخصص ارتوپدی

دکتر نادر مطلبی زاده متولد 1344 در سال 60 در کنکور پزشکی دانشگاه شیراز پذیرفته شدند. و پس از پایان یافتن دوره عمومی پزشکی در سال 69 دوره طرح و سربازی را در نقاط مختلف کشور سپری کردند. سپس در دوره ارتوپدی پذیرفته شده و در سال 77 در بورد تخصصی پذیرفته ‌شدند و بعد از آن تصمیم گرفتند که در رشته‌های مکانیک و فیزیک به صورت آزاد، در رشته‌ی خاصی از ارتوپدی به امر تحقیق و مطالعه بپردازند. 

ایشان در حین مطالعات با رزمنده‌ای مواجه شدند که به علت زاویه 45 درجه در ساق پا مجبور به قطع عضو است. آقای دکتر به وی پیشنهاد می‌ دهد که روش الیزارف را نیز امتحان کنند که با پذیرش ایشان، نه تنها قطع عضو صورت نمی گیرد بلکه کوتاهی موجود در پا نیز برطرف می‌شود. به دنبال این موفقیت آقای دکتر مطلبی زاده بر روی موارد دیگری نیز این اصلاحات را انجام می‌دهند و همزمان به مطالعه و تحقیق بیشتر برای بهبود روش می‌پردازند.

نتیجه این پشتکار و تلاش به آنجایی می‌رسد که دکتر مطلبی زاده هم اکنون بیش از 240 مورد افزایش قد، اصلاح زاویه موجود در پا، اصلاح اختلاف موجود در پا و بازسازی انگشتان قطع شده دست را در کارنامه درخشان علمی خود ثبت نموده‌اند. روش مورد استفاده دکتر مطلبی زاده نسبت به روش الیزارف، بسیار آسان‌تر و هزینه آن در مقابل کشورهای دیگر بسیار پایین تر است. به گونه‌ای که بخشی از بیماران ایشان را اطباء کشورهای خارجی شامل می‌شوند.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:02188611725

موبایل:09123436352

آدرس:میدان ونک – بالاتر از میدان شیخ بهایی – خیابان شیخ بهایی شمالی – روبروی امدادخودرو – پلاک 73- واحد 2

وب سایت:http://www.llci.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ