اگر کاندیدای جراحی فک یا پلک هستید، این اطلاعات به کارتان خواهند آمد!

mousavi
دکتررامین امین شکروی متخصص جراحی فک و صورت: بسته به نوع ناهنجاری موجود در فک ها، روش های مختلفی هم جهت درمان جراحی وجود دارد که با تشخیص جراح فک و صورت برای شما توصیه می شود.

دکتررامین امین شکروی متخصص جراحی فک و صورت:

انواع مختلف جراحی های ارتوگناتیک:

بسته به نوع ناهنجاری موجود در فک ها، روش های مختلفی هم جهت درمان جراحی وجود دارد که با تشخیص جراح فک و صورت برای شما توصیه می شود.

جراحی های فک شامل :

  • جراحی های تک فک ( Single jaw)
  • جراحی های هر دو فک ( Bimax )

مثلاً در یک بیمار ممکن است فقط فک پایین جراحی شود و در بیمار دیگری فک بالا جراحی شود. حتی ممکن است در یک بیمار هر دو فک نیازمند جراحی باشد. در بعضی بیماران جراحی های قطعه ای فک ( segmental ) لازم می شود که به این معنی است که کل فک جراحی نمی شود و در حقیقت قطعه ای از کل فک با جراحی جا به جا می شود.

اطلاعاتی که باید قبل از جراحی بدانید:

  • جراحی فک در بیمارستان و تحت بیهوشی کامل انجام می گیرد .
  • جراحی از یک تا چند ساعت طول می کشد و بیمار معمولاً پس از 24 تا 48 ساعت از بیمارستان ترخیص می شود.
  • درد پس از جراحی فک و صورت خیلی شدید نیست و با داروهای معمول به خوبی کنترل می شود.
  • رژیم غذایی نرم پس از جراحی تا حدود 4 هفته توصیه می شود.
  • بسته به نوع جراحی و توانایی بیمار ، او می تواند حدود یک تا سه هفته پس از جراحی به دانشگاه یا محل کار خود باز گردد.
  • دوره ی اولیه ترمیم حدود 6 هفته خواهد بود ولی ترمیم کامل استخوانی بین 9 ماه تا یکسال طول می کشد.

بهترین کاندید جراحی پلک چه افرادی هستند؟

بهترین افرادی که می توانند عمل زیبایی پلک را انجام دهند کسانی هستند که حداقل 30سال سن داشته باشند. همچنین افرادی که افتادگی پلک یا پف زیر چشم باعث تغییرات ناخوشایند در چشمشان شده باشد و از نظر فیزیکی سالم هستند. همچنین داشتن ثبات روانی و انتظار واقع بینانه از عمل از نکات مهمی است که باید فرد کاندید داشته باشد.

انواع جراحی زیبایی پلک:

به طور کلی جراحی زیبایی پلک سه نوع جراحی اصلی را شامل می شود که هر یک مزایا و کاربردهای خاص خود را دارد.

جراحی پلک فوقانی: در جراحی پلک فوقانی پوست اضافه روی پلک فوقانی و کیسه های چربی ( که به صورت پف کردگی بالای پلک تظاهر می کند ) برداشته می شود. به علاوه در صورتی که افتادگی پلک نیز وجود داشته باشد می توان آن را در حین عمل اصلاح کرد.

جراحی پلک تحتانی: جراحی پلک تحتانی بیشتر به منظور برداشتن کیسه های چربی زیر پلک تحتانی که حالت پف کردگی چشم را ایجاد می کنند انجام می گیرد. به طور معمول بخشی از پوست پلک تحتانی نیز برداشته می شود. این تغییرات در مجموع باعث ایجاد ظاهری جوانتر در فرد می شود.

جراحی از طریق ملتحمه:

این روش بیشتر در افراد جوان به کار می رود که پوستشان هنوز خاصیت ارتجاعی خود را از دست نداده است و قوام به نسبت سفتی دارد. در این روش بدون آنکه پوست دستکاری شود از طریق برشی در پشت پلک تحتانی ( در سمت ملتحمه ) کیسه های چربی زیر پلک برداشته می شود. مزیت این روش آن است که نیازی به ایجاد برش روی پوست ندارد.

قبل از جراحی بخوانید!    

قبل از عمل بیمار باید توسط پزشک معاینه شود. همچنین مصرف دارو هایی نظیر: کورتون، آسپیرین ویتامین E و بعضی مسکن ها  NSAID باید یک تا دو هفته قبل ازعمل باید قطع شوند. بیمار بهتر است 1 هفته قبل از عمل سیگار خود را ترک کند .

هر آنچه که باید در مورد این جراحی بدانید!

  • جراحی زیبایی پلک را می توان در مطب، درمانگاه یا بیمارستان انجام داد.
  • جراحی به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری ندارد.
  • زمان انجام جراحی متغیر است و بسته به آن که جراحی روی پلک بالا یا پایین یا هر دو پلک انجام می گیرد بین یک تا سه ساعت طول می کشد.
  • جراحی معمولاً با بی حسی موضعی انجام می شود اما بسته به وضعیت بیمار و با صلاحدید پزشک ممکن است بیمار به طور کامل بیهوش شود.
  • پس از عمل نیاز به پانسمان نیست و درخارج ازمنزل باید ازعینک آفتابی استفاده کند.

عوارض خفیف پس از عمل عبارتند از:

  • دوبینی یا تاری دید گذرا
  • تورم پلک
  • عدم تقارن محل برش در دو طرف
  • جوش های سفید کوچک در محل بخیه ها

 این عوارض گذرا هستند و پس از چند هفته کم کم برطرف می شوند. پس از جراحی در برخی از افراد به خصوص در موقع خواب پلک ها کاملاً بسته نمی شوند. این حالت خفیف است و پس از چند هفته به تدریج بهتر می شود.

این نکات را فراموش نکنید!

استفاده از قطره اشک مصنوعی و پمادهای مرطوب کننده در موقع خواب به کنترل این حالت کمک می کند اما اگر این حالت شدید باشد و به باز ماندن روی قرنیه به مدت زیاد منجر شود می تواند باعث ایجاد خراش یا زخم قرنیه شود که عوارض جدی بینایی را به دنبال دارد و باید با جراحی مجدد اصلاح شود. وجود برخی از بیماری های زمینه ای احتمال بروز عوارض جراحی را بیشتر می کند. بیماری های مثل پرکاری تیروئید یا بیماری تیروئیدی چشم ، خشکی چشم ، بیماری های قلبی ، فشار خون و دیابت می تواند خطر جراحی را افزایش دهد. همچنین سابقه پارگی پرده شبکیه یا آب سیاه ( گلوکوم ) نیز می تواند باعث افزایش خطر جراحی شود. محل برش تا 6 ماه ته رنگ صورتی دارد و پس از این مدت کم کم به صورت یک خط ظریف سفید در می آید و محو می شود.

دکتررامین امین شکروی متخصص جراحی فک و صورت:

عضو علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پس از آن به عضویت هیات علمی دانشگاه مازندران منسوب شدند.

وی رزیدنت جراحی فک و صورت را از دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1379 کسب کرد و در همان سال نیز موفق به دریافت مدرک تخصصی و بورد کشوری جرای فک و صورت گردیدند. از برجسته ترین فعالیت های ایشان که به مدت 10 سال می باشد را در بیمارستان میلاد تهران در گروه جراحی فک و صورت به عنوان متخصص جراحی فک و صورت مشغول به کار بوده اند. تجربه بی نظیر ایشان در این زمینه شامل جراحی های پیچیده جمجمه، فک وصورت، کف جمجمه، کاسه چشم، نوزادان ناقص الخلقه و ناهنجاریهای مادرزادی صورت و… اشاره نمود. از دیگر فعالیت های ایشان می توان به جراحی های زیبایی صورت، بینی، لیفت صورت، فرم دهی گونه و فک نیز اشاره نمود.

شما عزیزان برای ارتباط با دکتر امین شکروی می توانید با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

 تلفن: 02122668825  

موبایل:09198591985  

آدرس:خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان فرشته ، خیابان خیام، پلاک 6، واحد 4 

وب سایت:drshokravi.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ