چطور با مزوتراپی مشکلات پوستی و مویی خود را درمان کنیم؟

zahra
پاسخ دکتر مجتبی نیکنانی، پزشک پوست مو زیبایی و مسول فنی مرکز پوست، مو و زیبایی سیب سبز : مزوتراپی روشی است که در آن مقادیر ناچیز دارو به‌منظور اهداف درمانی گوناگون در لایه‌های مختلف پوست وارد می‌شود. این روش دردناک نبوده و تاکنون عوارض خاصی از آن گزارش نشده است.

مرکز پوست، مو و زیبایی سیب سبز :

آیا می‌دانید که می‌توانید لک صورت و منافذ و چروک ریز را با سرعتی چندین برابر اثر داروهای موضعی از بین ببرید؟

مزوتراپی روشی است که در آن مقادیر ناچیز دارو به‌منظور اهداف درمانی گوناگون در لایه‌های مختلف پوست وارد می‌شود. این روش دردناک نبوده و تاکنون عوارض خاصی از آن گزارش نشده است.

آیا می‌دانید قدمت مزوتراپی به سال1952 میلادی برمی‌گردد؟

مزوتراپی برای اولین‌بار حدود 56سال قبل در فرانسه انجام شد و اخیرا در اروپا و آمریکا نیز کاربرد بیشتری پیدا کرده است. معمولا کرم‌های ضدچروک و ضدلک که به سطح پوست مالیده می‌شود، جذب کاملی نداشته و بیمار پس از مصرف تغییر قابل‌توجهی مشاهده نمی‌کند و این به‌دلیل عدم جذب کافی دارو در عمق پوست است ولی در روش مزوتراپی داروها کاملا وارد عمق موردنظر پوست شده و بلافاصله اثر درمانی خود را اعمال می‌کند. مزوتراپی برای درمان چین و چروک سطحی، شلی پوست، درمان منافذ باز و شفاف شدن پوست با استفاده از انواع ویتامین‌ها، آمینواسیدها، کوآنزیم‌ها و مواد معدنی به‌کار می‌رود. مزوتراپی همچنین در درمان لک‌های پوستی که به درمان موضعی مقاومند کاربرد دارد. یکی از دلایل عدم تاثیر داروهای موضعی بر لک‌ها این است که دارو به عمق لک نمی‌رسد اما در روش مزوتراپی داروی ضدلک به عمق لک وارد شده و تاثیر بسزایی خواهد داشت و نتیجه درمان نیز بسیار سریع‌تر خواهد بود.

آیا می‌دانید جنس، ضخامت، رشد و تراکم موها را با مزوتراپی می‌توان بسیار بهبود بخشید؟

مزوتراپی را می‌توان در درمان ریزش مو نیز به‌کار برد. در این روش ضدریزش مانند ماینوکسیدیل بیوتین، فیناستراید و ویتامین‌ها به‌صورت مستقیم وارد ریشه مو شده و بلافاصله اثر می‌کند، ضمن اینکه این داروها فقط در ریشه مو اثر می‌کنند و عوارض سیستمیک نخواهند داشت. مزوتراپی همچنین در درمان چاقی‌های موضعی مانند غبغب، پهلوها، شکم، ران‌ها و بازوها کاربرد دارد. به این ترتیب که طی چندین جلسه که به‌صورت 10 تا 14روز فاصله تکرار می‌شود داروهای حل‌کننده چربی توسط دستگاه با سوزن بسیار ظریف که درد چندانی ایجاد نمی‌کند وارد عمق چربی شده و اثر خود را اعمال می‌کند. این روش همچنین می‌تواند سلولیت (که همان ناصافی‌های موجود در سطح ران اکثر خانم‌هاست) را ازبین ببرد. در روش مزوتراپی مراقبت خاصی پس از آن موردنیاز است و فقط در محل موردنظر تا چهار ساعت از مواد آرایشی نباید استفاده شود و فرد می‌تواند بلافاصله به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد. جهت تکمیل درمان مزوتراپی لازم است چند هفته بنا به تشخیص پزشک تکرار شود تا نتیجه مطلوب حاصل شده و در صورت تمایل بیمار می‌تواند هر 3 الی 4ماه یک‌بار درمان را به‌صورت تک‌جلسه تکرار کند.

دکتر مجتبی نیکنانی، پزشک پوست مو زیبایی و مسول فنی مرکز زیبایی پوست، مو و زیبایی سیب سبز است، وی عضو انجمن جراحان عمومی ایران است. دکتر نیکنانی سابقه خدمت در زمینه لیزر موهای زائد صورت و بدن، ازبین بردن چاقی با دستگاه‌های فوق پیشرفته، ازبین بردن جوش و جای جوش، گونه‌گذاری و پروتز لب، خدمات PRP (از قدیمی‌ترین مراکز PRP در ایران) و مشاوره خدمات زیبایی را دارد. 

شما عزیزان برای ارتباط می‌توانید با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122216009

آدرس: خیابان دکتر شریعتی، نرسیده به میدان قدس، روبه‌روی پمپ بنزین اسدی، پلاک1950، طبقه سوم


DR.MOJTABA.NIKNAMI

sibesabzclinic

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ