رژیم‌های غذایی مرگبار(قسمت سوم)

الو دکتر: کاهش وزن برای سلامتی بیشتر انجام می‌شود بنابراین رژیم غذایی باید به گونه‌ای باشد که سلامت شما را قبل از هر چیز تامین کند. قبل از اینکه یک رژیم غذایی را شروع کنید لازم است چیزهایی درباره اشتباهات رایج مردم برای کاهش وزن بدانید.

این روزها رژیمهای غذایی کاهش وزن رواج زیادی پیدا کردهاند. این رژیمهای غذایی انواع مختلفی دارند و معمولا با هم تفاوت زیادی دارند اما شما قرار نیست به هر قیمتی وزن کم کنید. خیلی از این رژیمها در برابر کاهش وزن صدماتی هم به بدن شما وارد میکنند. کاهش وزن برای سلامتی بیشتر انجام میشود بنابراین رژیم غذایی باید به گونهای باشد که سلامت شما را قبل از هر چیز تامین کند. قبل از اینکه یک رژیم غذایی را شروع کنید لازم است چیزهایی درباره اشتباهات رایج مردم برای کاهش وزن بدانید تا بتوانید روشهای خطرناک را تشخیص دهید.

اشتباه سوم: رژیمهای از بین برنده سموم

گول شایعات را نخورید

رژیمهای سمزدا مدتهاست که جای خود را بین مردم باز کردهاند و طرفداران زیادی دارند. افرادی که این رژیمها را میگیرند برای سمزدایی از بدن خود خوراکیهایی مثل لیموترش، عصاره افرا و فلفل را برای چندین روز متوالی مصرف میکنند. بعضیها حتی آبنمک مصرف میکنند در حالی که هیچ مطالعهای وجود ندارد که نشان دهد بدن شما به خوردن چنین خوراکیهایی برای پاککردن ارگانهای خود نیازمند است. با یک تغذیه سالم بدن به طور طبیعی خود را پاکسازی میکند علاوهبر این مواد خوراکی که در این رژیمها به بدن میرسد بین 600 تا 1300 کیلوکالری در روز به بدن انرژی میرسانند و در صورت پیروی از آنها باز هم به مشکلات استفاده از رژیمهای بسیار کمکالری مبتلا خواهید شد. شما در صورت استفاده از این رژیمها دچار کمبود پروتئین، کلسیم، آهن و روی میشود، به هیچ وجه نباید بیشتر از یک یا 2 روز از این برنامههای غذایی پیروی کنید. اینگونه رژیمها به خاطر خاصیت اسیدی بسیار از مواد خود، به معده هم آسیب میرسانند و خطر ابتلا به زخممعده را بالا میبرند.

اشتباه چهارم: سیگار کشیدن و استفاده از مواد مخدر

از چاله به چاه نیفتید

به تازگی مخصوصاً بین خانمها سیگار کشیدن برای کاهش وزن به یک اصل کلی تبدیل شده است. خیلی از خانمها فکر می‌کنند سیگار میتواند جلوی اشتهای آنها را بگیرد. هر چند که این اصل درست است و نیکوتین موجود در سیگار میتواند تا حدی جلوی اشتها را بگیرد اما این موضوع در برابر خطرات ناشی از مصرف سیگار ریسک بزرگی به حساب میآید. سیگار میتواند علاوهبر تخریب و زرد کردن دندانها تا حد زیادی روی زیبایی پوست هم تاثیر بگذارد. سیگار پوست را تیره و افتاده میکند و چهره شما را پیرتر از چیزی که هستید نشان میدهد. علاوهبر آن هم از خطراتی مثل بالا بردن ریسک سرطان، بیماریهای قلبی و تنفسی نیز آگاه هستند.

موارد دیگری هم درباره مصرف مواد مخدری مثل شیشه برای کاهش وزن دیده شده است. اگر توقع شما از کاهش وزن، زیبایی و سلامت بیشتر است، استفاده از آنها هم منتفی میشود. یک انسان لاغر معتاد به هیچ وجه دوست داشتنی نیست!

رژیم‌های غذایی مرگبار(قسمت اول)

رژیم‌های غذایی مرگبار(قسمت دوم)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ