بی‌عارضه‌ترین روش برای از بین بردن موهای زائد

کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی مریم: لیزر موهای زائد یا ناخواسته در صورت یا بدن جزء لیزرهای غیرتهاجمی و از بی‌عارضه‌ترین و کم‌دردسرترین لیزرهای پوست در دنیاست

کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی مریم:

لیزر موهای زائد یا ناخواسته در صورت یا بدن جزء لیزرهای غیرتهاجمی و از بی‌عارضه‌ترین و کم‌دردسرترین لیزرهای پوست در دنیاست، به‌طوری که هر جلسه لیزر موهای زائد کل موهای صورت حداکثر ۱۰دقیقه زمان می‌برد و بعد از لیزر هم هیچ زخمی روی پوست بیمار ایجاد نمی‌شود، فقط در تعدادی در پوست قرمزی متوسطی ایجاد می‌شود که آن قرمزی هم طی چند دقیقه تا حداکثر ۲ساعت خوب می‌شود به‌طوری که هیچ لک یا اسکاری برجا نمی‌گذارد.

موارد نادر تاول یا لک قهوه‌ای بعد از لیزر دیده شده که اغلب علت آن انرژی بالایی است که پزشک به‌کار برده است، لذا دقت پزشک خصوصا در جلسه اول لیزر موهای زائد برای تعیین انرژی بسیار مهم است چراکه پوست بعضی بیماران بسیار حساس است که البته اگر هم این موارد بر اثر بی‌دقتی پزشک یا پوست حساس ایجاد شود طی ۲ تا ۳هفته بهبود پیدا می‌کند. از طرفی بعضی مراجعان از لیزر موهای زائد به دلایل مختلف خصوصا عدم اطلاع و آگاهی از ماهیت لیزر می‌ترسند و فکر می‌کنند شاید لیزر برای بدن‌شان بعدا عارضه ایجاد کند، باید گفت که لیزر درواقع طیف خاصی از نور است که تقویت شده و مثلا در لیزر موهای زائد طیف مخصوص فقط ۲ تا ۳میلی‌متر به زیر پوست نفوذ می‌کند و آن هم فقط به ریشه برخورد کرده و ریشه مو را تخریب می‌کند و به بافت‌های مجاور آسیبی نمی‌رساند.

لیزر درد دارد؟

حین کار با لیزر در بعضی مراجعان خصوصا آنهایی که تراکم موهای زائدشان زیاد است و موهای تیره و ضخیمی هم دارند، ممکن است احساس درد و سوزش (هنگام کار با لیزر) کنند. در این موارد مراجعه‌کننده باید کرم بی‌حسی لیدوکائین ۵‌درصد را نیم ساعت قبل از لیزر به‌صورت یک لایه ضخیم بمالد با این کار دیگر مراجعه‌کننده درد و سوزش هنگام لیزر نخواهد داشت.

تاثیر لیزر به چه صورت است؟

اولین اثر لیزر روی موهای زائد دو هفته بعد از لیزر درمانی است پس تا در دو هفته اول لیزر مراجعه‌کننده هیچ اثری را نمی‌بیند، بعد از دو هفته موهای لیزر شده سست و نازک‌تر می‌شود و رشدشان هم کمتر شده و هر بار که لیزر تکرار می‌شود تراکم موها هم کمتر می‌شود تا اینکه بالاخره اکثر موهای زائد (۸۰ تا ۱۰۰درصد) ازبین می‌روند، درضمن در فواصل لیزر درمانی (۴ تا ۶هفته یک‌بار) به بیمار توصیه می‌شود موها را به‌صورت سطحی شیو کند (با تیغ یا ریش‌تراش) و توصیه اکید پزشک معالج این است که در فواصل لیزر خصوصا در ۴ماه اول شروع لیزر موهای زائد از کندن موها از ریشه مثل بند انداختن پرهیز کند چراکه کندن مو از ریشه با بند یا موچین یا کرم‌های موبر باعث می‌شود ریشه موها خراب شود و تاثیر لیزر درمانی کمتر می‌شود. توصیه دیگر اینکه مراجعه‌کننده در فواصل لیزر از آفتاب برای جلوگیری از لک پرهیز کند و مرتب صبح و ظهر نیم ساعت قبل از بیرون رفتن از ضدآفتاب استفاده کند، هر چند احتمال لک بعد از لیزر باوجود لیزرهای جدید نادر است و البته این توصیه درمورد تمام انواع لیزرها در درمان ضایعات مختلف صادق است (استفاده مناسب از ضدآفتاب).

احتمالا می‌دانید که هر چه موها تیره‌تر و کلفت‌تر باشد تاثیر لیزر بیشتر است لذا اکثر لیزرها روی موهای بور و کم‌رنگ تاثیر کمتری دارند و حدودا می‌توانند ۳۰ تا ۴۰درصد این مو‌ها را از‌بین ببرند ولی لیزر‌هایی هم وجود دارند که روی موهای کم‌رنگ و نازک هم تاثیرخوب مثلا ۷۰ تا ۸۰درصدی دارند. نکته دیگر اینکه محل موهای زائد بر اثر لیزر و تعداد جلسات آن تاثیر دارد مثلا در صورت معمولا موهای ناحیه چانه نسبت به سایر نقاط صورت به درمان با لیزر مقاوم‌تر است و به تعداد جلسات بیشتری برای درمان نیاز دارد.

اقدامات لازم و نکات مهم قبل از انجام لیزر موهای زائد صورت و موهای بدن

  • دو هفته قبل از انجام لیزر، موها با بند یا مومک از ریشه کنده نشود و فقط با تیغ تراشیده شود.
  • یک روز قبل از انجام لیزر موها را به‌طور کامل و دقیق با تیغ (شماره صفر) شیو کند.
  • قبل از انجام لیزر باید موضع با آب و شوینده کامل شسته شود تا کرم یا آرایش کاملا پاک شود.

اقدامات لازم بعد از انجام لیزر موهای زائد

انجام لیزر مو اگر دستگاه پیشرفته و تنظیمات انرژی مناسب باشد، نسبتا بدون درد یا با درد کمی همراه است و باتوجه به اینکه معمولا التهاب یا قرمزی زیادی ایجاد نمی‌شود، لذا اقدامات خاصی بعد از لیزر نیاز نیست ولی با توجه به اینکه بعضی افراد پوست حساسی دارند برای احتیاط توصیه می‌شود که:

1- بلافاصله بعد از لیزر به مدت 10 دقیقه از کمپرس سرد (ایس بگ) استفاده کند.

2- بعد از کمپرس سرما، پماد بتامتازون به همراه زینک اکسید یک‌بار در محل لیزر استفاده شود.

3- در فواصل بین جلسات لیزر خصوصا در روزهای آفتابی حتما فرد از ضدآفتاب استفاده کند (هر چهار ساعت یک‌بار، نیم‌ساعت قبل از خروج از منزل) و اگر موها رشد کرد فقط موها شیو شود (با تیغ یا ماشین ریش‌تراش با تیغ شماره یک) و به هیچ عنوان از بند یا مومک استفاده نکند. البته در دو هفته اول بعد از انجام لیزر اگر فرد متوجه شد که موها رشد کرده ولی سست است، می‌تواند موقتا (فقط یک‌بار) موهای سست درآمده را به آرامی با موچین بردارد.

تعداد جلسات لازم برای درمان موهای زائد یا ناخواسته

       لیزر موهای زائد ناحیه صورت: حداقل ۴ جلسه و حداکثر ۸ جلسه

       لیزر موهای زائد سایر نواحی بدن (دست و پا و کشاله ران و زیر بغل و تنه) حداقل 5 و حداکثر 7 جلسه

کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی مریم:

خدمات کلینک مریم در زمینه پوست و مو: درمان بیماری های پوستی، جراحی های زیبایی، پیوند مو و ترمیم مو(کاشت مو)، تزریقات فیلر(ژل) و بوتاکس، استفاده از لیزرهای درمانی، استفاده از لیزر موهای زائد، این مجموعه مجهز به دستگاه لیزرموهای زائد الکساندرایت، دستگاه کیو سوئیچ، CO2 ، آر اف است. 
خدمات کلینیک مریم در سه بخش مختلف انجام می‌شود: 1- بخش لیزر 2- بخش زیبایی 3- بخش جراحی

برای ارتباط با کلینیک مریم با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

٠٢١٢٢٧٠٤٥٨٠

آدرس: تهران، خیابان نیاوران، بین عرفا و مژده، پلاک ٣٩٥، طبقه اول

وب سایت: www.clinicmaryam.com

clinic.maryam

clinicmaryam

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ