چگونه از شکستگی لگن پیشگیری کنیم ؟

nazari
سه قدم برای چیدمان خانه برای سالمندان

یکی از اصلی‌ترین علت‌های شکستگی لگن در زنان، به خصوص زنان میانسال و مسن، افتادن و سقوط یا برخورد شدید به وسایل و ابزارآلات موجود در خانه است. بر اساس تحقیقات موسسه ملی طب سالخوردگی کانادا، شایع‌ترین علت افتادن و زمین خوردن سالخوردگان عبارتند از، زمین خوردن هنگام خارج شدن از تختخواب، زمین خوردن به علت گیر کردن پا به فرش یا سایر وسایل منزل، سر خوردن روی کف خیس حمام یا اتاق‌ها، گیر کردن پا به حیوانات خانگی و… جالب است بدانید شاید برخلاف تصور عموم 80درصد شکستگی‌های لگن در زنان بالای 60 سال در خانه آنها رخ می‌دهد، نه در محیط بیرون از خانه.برای آنکه از احتمال بروز حوادث و سوانح منجر به شکستگی و به خصوص شکستگی لگن بکاهید باید خانه‌تان را به خانه‌ای ایمن با حداقل امکان سانحه بدل کنید؛

اولین قدم در این راه این است که خانه‌تان را به محلی کاملا روشن تبدیل کنید. در صورتی که نور خانه‌تان کافی نیست از نور مصنوعی، به اندازه‌ای استفاده کنید که برای راه رفتن در خانه در هر لحظه از روز هیچ مشکلی نداشته باشید و بتوانید به راحتی مسیر خودتان را ببینید. اگر شب‌ها چراغ اتاق‌تان را خاموش کنید حتما کلید برق را در دسترس خود داشته باشید و قبل از خارج شدن از تخت چراغ اتاق‌تان را روشن کنید.

دومین قدم این است که وسایلی را که ممکن است شما را زمین بزنند از مسیر خود خارج کنید، هیچ فرش یا موکت سر خورنده‌ای را در خانه‌تان نگذارید و از وسایل کوچک، میزها، صندلی‌ها و زیرپایی‌های کوچک که ممکن است پای‌تان به آنها گیر کند پرهیز کنید.

سومین قدم هم این است که مواظب باشید هیچگاه کف اتاق‌های‌تان خیس نباشد، در ضمن حتما دمپایی‌های مخصوص دستشویی و حمام داشته باشید که محکم باشند و سر نخورند و باعث لغزش شما روی سطح خیس نشوند.به افراد مسن توصیه می‌شود از حیوانات خانگی که ممکن است جلوی پای آنها قرار بگیرند پرهیز کنند و در زمان بالا و پایین رفتن از پله‌ها حتما نرده‌های پله را بگیرند. در ضمن این گروه اگر دچار مشکل تعادل هستند بهتر است برای راه رفتن از عصا یا واکر استفاده کنند یا در صورتی که اصلا تعادل ندارند روی صندلی‌های چرخ‌دار مخصوص قرار بگیرند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ