کاندید مناسب برای بزرگ کردن سینه (پرتز سینه) از زبان دکتر آرمان پور

دکتر مهرداد آرمان پور متخصص و جراح پلاستیک و زیبایی: پروتز سینه جزء یکی از جراحی هایی است که قادر است مشکلات مادرزادی فرد را درمان کند. به عنوان مثال افرادی که سینه های کوچکی دارند یا شکل ظاهری سینه هایشان نرمال نیست، می توانند با کمک این جراحی مشکلات خود را از بین ببرند و نتیجه بسیار مطلوبی دست پیدا کنند.

دکتر مهرداد آرمان پور متخصص و جراح پلاستیک و زیبایی:

پروتز سینه جزء یکی از جراحی هایی است که قادر است مشکلات مادرزادی فرد را درمان کند. به عنوان مثال افرادی که سینه های کوچکی دارند یا شکل ظاهری سینه هایشان نرمال نیست، می توانند با کمک این جراحی مشکلات خود را از بین ببرند و نتیجه بسیار مطلوبی دست پیدا کنند. 

جنس پروتزها از چیست؟

در ابتدا برای بزرگ کردن سینه ها از پروتزهای آب نمکی (کیسه هایی بودند که داخلشان سرم تزریق شده بود) استفاده می شد که حالت طبیعی نداشتند. همچنین فرد هنگام راه رفتن در سینه هایش احساس خوشایندی نداشت چرا کاملا احساس می کرد که مایعی در سینه هایش تکان می خورد. به علاوه این جنس پروتزها سفت بودند و کاملا مشخص بود که طبیعی نیستند. اما بعد از مدتی پروتزهای سیلیکونی جایگزین پروتزهای آب نمکی شدند. این پروتزها قوامشان تقریبا نزدیک به قوام خود سینه هستند، برای همین ظاهرشان طبیعی تر است.

پروتزها در کدام قسمت از سینه جایگذاری می شوند؟

پروتز زیر سینه یعنی زیر عضلات پکتورال قرار می گیرد. اما به طور کلی جای گذاری متغیر است و بستگی به شرایط سینه بیمار دارد ولی عمدتاً زیر عضله می توانیم بگذاریم و نتیجه کار فوق العاده زیبا و طبیعی خواهد شد.

آیا جا یا اسکار باقی می ماند؟

جوشگاه، اسکار یا برشی روی بدن فرد باقی نمی ماند چرا که برای جایگذاری پرتز سینه یک برش شش سانتی در کناره یا زیر سینه ایجاد می شود که به راحتی قابل رویت نیست. معمولا این جراحی عارضه ای به همراه ندارد با این حال مانند سایر جراحی های دیگر احتمال ایجاد خونریزی، هماتوم یا عفونت وجود دارد که همان طور که گفته شد بسیار نادر است.

آیا پروتز سینه می تواند عاملی برای بروز سرطان سینه باشد؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم نه! سرطان سینه نمی توان جز عوارض دراز مدت پروتز سینه باشد.

آیا پرتز می تواند باعث اختلال در شیردهی بشود؟

خیر، پرتز در شیردهی اختلالی ایجاد نمی کند.

آیا گذاشتن پروتز مانع از معاینات لازم برای تشخیص و برسی سرطان می شود؟

بازهم در پاسخ به این سوال باید بگویم نه! چرا که بافت سینه از پروتز جدا است و بین این ها عضلات وجود دارد. در انجام ماموگرافی، سونوگرافی یا معاینات روتین پزشکی اگر مشکلی وجود داشته باشد درمان این افراد مانند بانوانی انجام می شود که پروتز سینه ندارند.

آیا گذاشتن پروتز درد شدید دارد؟

هر نوع عمل جراحی که با بریدن و کشیدن بافت سر و کار دارد معمولاً ممکن است با درد همراه باشد.  در پروتز سینه این اتفاق می افتد ولی واقعاً این طور نیست که فرد را زمین گیر کند و غیر قابل تحمل باشد. درد کمی وجود دارد که در دو یا سه روز اول است و با مصرف مسکن های خیلی معمولی قابل کنترل است. اگر مریض چند روز حرکات دستش را کنترل کند و فشار زیادی نیاورد این درد قابل تحمل است و درد خیلی هولناک و غیر قابل تحملی نیست و ظرف سه تا پنج روز تمام می شود.

افراد کاندید این جراحی چه کسانی هستند؟

کسانی هستند که سینه ندارند یا سینه های بسیار کوچکی یا شل و آویزانی دارند. در کل کسانی که بافت کمی در سینه هایشان دارند کاندید مناسبی برای این جراحی هستند.

دکتر مهرداد آرمان پور متخصص و جراح پلاستیک و زیبایی:

دکترآرمان پور تحصیلات خود را در رشته پزشکی دانشگاه تهران شروع کردند و از این دانشگاه با رتبه بالا موفق به اخذ دکترا شدند سپس در دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته جراحی ادامه تحصیل دادند و موفق به اخذ دانشنامه تخصصی در جراحی گردیدند بعد از آن عازم آلمان و فرانسه شدند و تحصیلات تکمیلی خود را در این کشورها انجام دادند.

از فعالیت های ایشان در زمینه کلیه اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی در صورت، بینی، سینه، شکم و اندامها

شما عزیزان برای ارتباط با دکتر مهرداد آرمان پور با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

 021۸۸۳۰۳۵۴۸ 

 021۸۸۸۴۵۹۸۸

موبایل: ۰۹۳۶۳۶۳۴۰۷۲

وب سایت:  drarmanpour.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ