چند توصیه طلایی برای یک صبحانه کامل

آزاده فراهانی
راهکاری برای تنوع در وعده صبحانه

غذاهایی که برای صبحانه در ایران مصرف میشود معمولا محدود است و همین امر تمایل به خوردن صبحانه را کاهش میدهد. برای اینکه میل به خوردن صبحانه را در خود تقویت کنید چند راه دارید. مثلا اینکه شبها سبکتر شام بخورید تا صبح روز بعد گرسنه از خواب بیدار شوید. اما یکی از راههای خوب دیگر ایجاد تنوع در وعده غذایی صبح است.

الو دکتر این 11 خوراکی خوشمزه و سریع را برای صبحانه به شما توصیه می کند.

تست تخممرغ

برای درست کردن این ساندویچ راحت که بچهها از آن خیلی خوششان میآید، لازم است ابتدا یک تخممرغ را در کمی روغن نیمرو کنید. بهتر است آن را هم بزنید. سپس خمیر یک نان باگت را درآورید و تخممرغ را لای آن قرار دهید. روی تخممرغ در صورت تمایل یک لایه ژامبون قرار دهید و کمی پنیر روی آن بریزید. سپس نان باگت را در ساندویچ میکر قرار دهید تا ترد و برشته شود.

نان و پنیر و میوه

میوه یکی از بهترین خوراکیها برای صبحانه است. نان و پنیر و میوه از زمان قدیم جزء صبحانههای ایرانی بوده. میوه را میتوانید به میل خودتان و باتوجه به فصل انتخاب کنید. شما میتوانید از میوههایی مثل انگور، هندوانه، زردآلو، سیب و گلابی به همراه پنیر در صبحانه مصرف کنید. برای اینکه صبحانه خوشمزهتری داشته باشید برای میوههای شیرین مثل انگور از پنیرهای شور مثل لیقوان استفاده کنید.

آجیل شیرین و خامه

این صبحانه مقوی و پرانرژی برای بچههایی که به مدرسه میروند و کسانی که کار سنگین دارند، مناسب است. در یک کاسه کمی خامه صبحانه ریخته، سپس مقداری مغز گردوی رنده شده را روی آن بریزید. بعد مقداری مغز بادام، فندق، پسته، قیسی و کشمش را خرد کنید و روی خامه اضافه کنید. این خوراکی خوشمزه را میتوانید با نان میل کنید و تا وقت ناهار نگران تمام شدن انرژی اعضای خانواده نباشید.

املت سبزیجات

درست کردن املت با گوجهفرنگی حتما برای شما تکراری شده اما املت را میشود با هر سبزیجات دیگری درست کرد و با عوض کردن سبزیجات در آن تنوع ایجاد کرد. مثلا میتوانید یک پیاز کوچک را خلال کنید و با چند برگ اسفناج تفت دهید. بعد از اینکه نرم شدند، دو تخممرغ را بزنید و روی آنها بریزید. شما میتوانید برای املت از سبزیجات دیگری مثل قارچ، هویج، شوید و گلکلم هم استفاده کنید.

ترافل

این خوراکی فقط شبیه ترافل است و درست کردن آن از شما وقت زیادی نمیگیرد. برای درست کردن این صبحانه کامل، مقوی و پرانرژی کافی است روی یک ورقه نان جوی سبوسدار، مقداری کره بادامزمینی بمالید، سپس مقداری عسل روی کره بریزید و آن را با موز بپوشانید. اگر دوست دارید، میتوانید نانها را کمی در مایکروفر داغ کنید. این صبحانه پرانرژی برای بچهها مناسب است.

نان تست کرهای

نان تست شده هم مزه خوبی دارد و هم هضم آن راحتتر است. اگر توستر ندارید لازم نیست نگران تست کردن نان باشید. شما میتوانید مقداری کره دو طرف نان بمالید و آن را در تابه داغ قرار دهید. نان را چند بار برگردانید و صبر کنید تا کره نان را سرخ و برشته کند. میتوانید روی این نانهای تست کرهای کمی خاک قند بپاشید و با مربای تمشک آن را سرو کنید. البته این نانها با پنیر هم بسیار خوشمزه خواهند شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سعید

سعید

1394-09-12 - 09:29 پاسخ

ممنونم از مطالبتتون.. فقط میشه یه راهنمایی بفرمائید چطوری میشه چربی پهلوی شکم رو آب کرد ..خیلی تلاش میکنم ولی نتیجه نمیگیرم

admin

admin

1394-09-12 - 09:29

برای کسب آگاهی بیشتر درباره ی چربی های دور شکم به لینک های زیر مراجعه فرمایید :

همه چیز درباره آب کردن چربی های دور شکم

همه چیز درباره چربی های اضافی دور شکم