در خواستگارتان به دنبال چه بگردید؟

zahra
اول خودتان را بشناسید و بدانید چه می‌خواهید و به دنبال مردی بگردید که بتواند آنچه را در ازدواج به دنبال آن هستید به شما بدهد.

اولین و شاید مهمترین نکتهدر روبهروشدن با سوال «در این مرد به دنبال چه بگردم؟» این مسئله است که«من کی هستم؟» گیج شدید؟ خب  اول باید خودتان را بشناسید و بدانید چه نیازهایی دارید و چه چیزهایی دوست دارید و چه چیزهایی دوست ندارید تا بتوانید متوجه شوید درطرف مقابلتان دنبال باید چه چیزهایی باشید.

یادتان باشد  سلیقه، تفکرات، نیازها و هراسهای هرانسان با بقیه فرق میکند.

برای مثال دختری ترجیح میدهد پس از ازدواج، خانهدار باشد و به کارهای خانه برسد و فرزند (یا فرزندانش) را بزرگ کند و دیگری برعکس دوست دارد که حتما به کار و تحصیل خود ادامه بدهد. طبیعی است این دو دختر نیاز به همسرانی با دیدگاههای متفاوت داشته باشند. درواقع باید اینطور گفت که اول خودتان را بشناسید و بدانید چه میخواهید و به دنبال مردی بگردید که بتواند آنچه را در ازدواج به دنبال آن هستید به شما بدهد.

شما دختر جوانی هستید که می‌خواهید ازدواج کنید، خواستگارهایی هم دارید، اما نمی‌دانید کدام‌یک از این خواستگارها می‌تواند مرد ایده‌آل شما برای ازدواجی مناسب باشد. به‌طورمعمول و براساس غریزه، انسان‌ها به سمت چهره خوب،‌ ثروت،‌ امکانات زندگی و… کشیده می‌شوند. اما خودتان می‌دانید و دیگرانی هم که تجربه‌های آن‌ها را قبول دارید دائما به شما یادآوری می‌کنند که «برای ازدواج کردن و یک عمر زندگی کردن درکنار هم تنها این فاکتورها کافی نیست.» گاهی هم احساس می‌کنید که مرد ایده‌آل خودتان را پیدا کرده‌اید اما بعد متوجه می‌شوید که اشتباه کرده‌اید. یعنی گذر زمان به شما نشان می‌دهد که این مرد، واقعا برای شما مناسب نخواهد بود. این‌مواقع دچار سردرگمی می‌شوید و از خودتان می‌پرسید: «درخواستگارم باید به دنبال چه فاکتورهایی باشم؟» این مطلب کلیدی‌ترین فاکتورها را به شما یادآوری می‌کند.

صفتی که اگر در مرد یافتید او را از دست ندهید

از دیرباز تاکنون راستگویی و صداقت به عنوان مهمترین عنصر مستحکمکننده ازدواج شناسایی شده و حالا به رغم تمام تفاوتهایی که تمدن ایجاد کرده باز هم این فاکتورها اهمیت و ارزش خود را حفظ کردهاند و آنها را همچنان میتوان مهمترین ویژگیهای لازم برای یک ازدواج موفق دانست. درواقع جدا از آنچه شما از همسر آیندهتان میخواهید، بزرگترین ویژگی که او خود باید آن را دارا باشد «صداقت، راستگویی و وفاداری» است. شاید براساس گفتههای دیگران یا تجارب شخصیتان احساس کنید که تعداد انسانهای واقعاً صادق و راستگو در این روزگار زیاد نیست، اما مطمئن باشید ارزشش را دارد که دنبال چنین ویژگیهایی بگردید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ