کاشت موی طبیعی به روش جراحی بهتر است یا غیر جراحی؟

zahra
کلینیک تخصصی پوست و موی ساعی: در روش کاشت موی FUT بسته به بانک موی فرد نواری (Flap)، از پشت سر که به اصطلاح ناحیه ‌دهنده گفته می‌شود، برداشته می‌شود. پهنای این نوار بین 8/0 تا 2/1 سانتی‌متر و طول آن حدود 10 تا 15 سانتی‌متر است. محل برداشت Flap بین دو برجستگی پشت سر واقع شده است.

کلینیک تخصصی پوست و موی ساعی:

روش با جراحی:

در روش کاشت موی FUT بسته به بانک موی فرد نواری (Flap)، از پشت سر که به اصطلاح ناحیه ‌دهنده گفته می‌شود، برداشته می‌شود. پهنای این نوار بین 8/0 تا 2/1 سانتی‌متر و طول آن حدود 10 تا 15 سانتی‌متر است. محل برداشت Flap بین دو برجستگی پشت سر واقع شده است.

نحوه شروع برداشت به‌صورت زیر است:

  • مارکه کردن محل برداشت و نشانه‌گذاری پشت سر.
  • تزریقات بی‌حسی به محل‌ دهنده (پشت سر)
  • تزریقات محلول تالی سنس (ترکیبی از لیدوکائین و… به محل برداشت برای بی‌حسی بیشتر و سهولت کار
  • پس از انجام تزریقات، برداشت Flap شروع خواهد شد و محل برداشت در همان لحظه بخیه می‌شود.
  • سپس نوار برداشته‌شده به واحدهای فولیکولی کوچک‌تر جداسازی می‌شود که به این واحدهای کوچک «Graft»  گفته می‌شود.

مزایای FUT:

سریع بودن کار و امکان کاشت مو در یک جلسه، امکان ایجاد تراکم مناسب در افراد با درجات بالای طاسی و احتمال بالای پایداری پیوندها

 معایب FUT:

ایجاد برشی بزرگ در ناحیه ی پشت سر که احتمال باقی ماندن اسکار یا جوشگاه در آن وجود دارد، کاسته شدن حجم بانک مو به نحوی که در مراحل بعدی برای پیوند مجدد مو بیش از یک و یا حداکثر دوباردیگر نمی توان از بانک موی فرد برای ایجاد تراکم استفاده کرد، وجود خونریزی، محدودیت انجام آن در کسانی که پوست سرشان قابلیت متسع شدن را ندارد یا در مراحل اولیه ی ریزش مو قرار دارند و وجود عوارض پس از جراحی از قبیل تورم سر و صورت، درد و یا باقی ماندن اسکار

روش بدون جراحی:

این روش برای برداشت مو به صورت تکی استفاده می شود. از روش های درمان طاسی سر پیوند موی طبیعی است، کاشت مو طبیعی در اطاق عمل و با بی حسی موضعی انجام می گیرد، بیمار در طول عمل بیدار بوده و تنها با بی حسی موضعی این عمل انجام می شود، کاشت موی طبیعی در این مرکز حدود 2 الی 3 روز به طول می انجامد و به صورت اف آی تی (FIT) یعنی بدون جراحی و یا ترکیبی یعنی ترکیب دو روش جراحی و غیر جراحی انجام می شود در هر دو روش معمولا” موهای سر کوتاه شده و موها به صورت واحد های کوچک یا گرافت برداشت و کاشت خواهد شد هر گرافت ممکن است حاوی یک تار مو یا دو یا چند تارمو باشد .نواحی برداشت در روش غیر جراحی از شقیقه ها و پشت سر می باشد، و در روش ترکیبی علاوه بر موارد فوق، نوار باریکی از پشت سر به عرض 15 تا 20 سانتی متر و به  ارتفاع 1 تا 2 سانتیمتر (بستگی به اندازه سر دارد) برداشت شده و بر روی ست استریل به واحدهای کوچک تقسیم و کاشت می شود.

در این روش تنها نوع برداشت متفاوت است:

نحوه برداشت مو در این روش به‌صورت «تک-تک» انجام می‌شود. با شناسایی منطقه‌دهنده، واحدهای کوچک مو(Graft) به‌وسیله پانچ برداشته می‌شود. و پس از عملیات برداشت «تک-تک» موها، درست همانند روش FUT  کاشت می‌شود. مراقبت‌ها و اقدامات پس از عمل هم مشابه می‌باشد.

مزایای FIT:

امکان برداشت موهای بیشتر در جلسات متعدد و متوالی، امکان انجام در افرادی که به دلایلی از قبیل عدم تمایل به انجام جراحی، داشتن اسکار (جوشگاه) و یا کم بودن مساحت  منطقه ی دهنده ی پیوند در اثر عمل FUT قبلی دیگر کاندید انجام FUT نیستند، امکان انجام آن در اشخاصی که تراکم موی ناحیه دهنده ی پیوند اندک است، خونریزی بسیار کم، عدم نیاز به پانسمان و مراقبت اختصاصی از زخم و عدم باقی ماندن اسکار.

معایب FIT

طولانی بودن زمان انجام آن، احتمال آسیب رسیدن به ناحیه ی زاینده ی ریشه ی مو در حین برداشت با پانچ، محدودیت تعداد برداشت در یک جلسه و کاهش زمان حیات پیوندها در اثر طولانی بودن روند کار.

کاشت مو طبیعی به روش بدون جراحی – تکنیک بی اچ تی (BHT):

تکنیک BHT که مخفف عبارت Body Hair Transplantation است. در این روش تنها نوع برداشت موها، متفاوت است و مراحل کاشت مشابه دیگر روش‌ ها است.

تکنیکBHT  به حالتی گفته می شود که برداشت مو به جای سر، از بدن فرد صورت گیرد. افرادی کاندیدای مناسبی برای این روش هستند که بانک موی ضخیمی در در نقاط مختلف بدن داشته باشند.

در این روش به وسیله واحدهای کوچک موهای بدن، تنها می‌توان ناحیه طاسی را پوشش داد، به‌طبع به‌دلیل برداشت از بدن، این واحدهای مو، نسبت به موهای اصلی سر، کم تراکم‌تر و نازک تر هستد.

در این روش از موهای مناطقی مانند جلوی سینه یا ریش یا کمر با تکنیکFIT موها برداشته شده و به سر منتقل می شوند. چون تراکم موها در واحد سطح در این مناطق کمتر از سر بوده و شکل و خصوصیات مو نیز متفاوت از موی سر است، معمولاً نتایج این پیوند از نظر زیبایی چندان رضایت بخش نبوده و اغلب متخصصین این رشته تمایلی به انجام آن ندارند.

کلینیک تخصصی پوست و موی ساعی:

همه روزه در کلینیک ساعی مجموعه کاملی از خدمات پوست، مو، لیزر، جراحی های پوستی و انواع اقدامات تشخیصی و درمانی برای بیماری های مختلف پوست و مو زیر نظر متخصصین ارائه می شود.

شماره های تماس کلینیک تخصصی پوست و موی ساعی:

02188193146

02188193147

02188100050

02188100051

آدرس: تهران، بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد، پلاک 26

وب سایت: www.saeeclinic.com


saeeclinic

clinicsaee

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ